Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق ایران با تاکید بر لزوم افزایش سطح مبادلات ایران و سوریه به یک میلیارد دلار، گفت: با توجه به وجود زمین‌های حاصلخیز در سوریه پیشنهاد می‌شود کشت فراسرزمینی در این کشور داشته باشیم.

به گزارش ایران اکونومیست، غلامحسین شافعی در همایش توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و سوریه، اظهار کرد: در حال حاضر رابطه عمیق مبتنی بر منافع مشترک اقتصادی دو کشور را شاهدیم و سعی بر این است که این روابط از دولت به بخش خصوصی دو کشور تسری یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در این راه نیاز مبرمی به تبادل اطلاعات، بانک اطلاعات و آشنایی با قوانین و فرصت تجاری برای افزایش همکاری داریم که همایش امروز در همین راستا برگزار شده است. همایش امروز بیانگر اراده دولت و بخش خصوصی سوریه جهت همکاری با ایران است و پیام آن این است که بخش خصوصی برای همکاری گسترده و همه جانبه اشتیاق دارد.

وی افزود: در بخش ارتقای سطح روابط پیشرفت داشتیم ولی تا سطح مطلوب فاصله داریم بنابراین لازم است دولت‌های دو کشور جهت ایجاد زیرساخت و اجرای توافق در زمینه حمل و نقل، بانک، تجارت آزاد همگام با تلاش بخش خصوصی گام بردارند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: افزایش سطح مبادلات در فاز اول به یک میلیارد دلار در سال، نیازمند حضور فعال بخش خصوصی دو کشور است. همچنین با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه‌های مختلف، از جمله کمک در بازسازی سوریه با حضور فعال شرکت‌های ایرانی افزایش سطح مبادلات به نتیجه خواهد رسید و همچنین در بخش صنعت و کشاورزی پیوند تشکلات به دانش به دو کشور کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید گام عملی در توسعه روابط دو کشور برداشته شود، افزود: با توجه به پیشرفت ایران در حوزه کشاورزی و وجود زمین‌های حاصلخیز کشاورزی در سوریه پیشنهاد می‌شود کشت فراسرزمینی داشته باشیم و با استفاده از توان فنی شرکت‌های ایرانی در نصب ماشین آلات و سیستم بسته بندی در سوریه در دستور کار قرار گیرد.

شافعی ضمن اعلام آمادگی بخش خصوصی ایران جهت همکاری با بخش خصوصی و دولتی سوریه جهت بازسازی زیرساخت‌های صنعت و معدن سوریه و ارائه خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری مشترک در زمینه عمرانی این کشور، گفت: ما می‌توانیم در زمینه جاده‌سازی و سدسازی حوزه آب و فاضلاب و نیروگاه و کشاورزی این کشور همکاری کنیم.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: توسعه تجارت با همسایگان ، بازسازی سوریه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: توسعه تجارت با همسایگان بازسازی سوریه بخش خصوصی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۰۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کرده‌اند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

مراسم پایانی جشنواره طوفان القوافی در بصره برگزار می‌شود و برگزیدگان جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷ اثر، ایران و عراق با ۲۵ اثر، لبنان با ۱۷ اثر هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته‌اند.

هیات داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (مصادف با ۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر شوند.

نخستین جشنواره بین‌المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

کد خبر 6088868 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود