Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، محمد امین حجازی رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی صنایع غذایی این پژوهشگاه بیوتکنولوژی از طرح مشترک پژوهشکده و مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی برای طراحی مدل بهینه سیستم‌های پرورش ریزجلبک بر اساس شرایط خاص مناطق مختلف کشور خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: طی این طرح تحقیقاتی مشترک که در چابهار و مناطق حاشیه دریاچه ارومیه در حال اجراست طراحی‌های مختلف سامانه پرورش ریزجلبک در این مناطق را ارزیابی و مقایسه می‌کنیم تا به مدلی مناسب برای تعیین سیستم بهینه و اقتصادی پرورش ریزجلبک در هر منطقه از کشور برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجازی تصریح کرد: پژوهشکده بیوتکنولوژی صنایع غذایی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی عمدتاً بر دو حوزه بیوتکنولوژی ریزجلبک ها و بیوتکنولوژی باکتری‌های اسید لاکتیک متمرکز شده است. ریزجلبک ها که از آن به عنوان غذای آینده و فرصتی برای آینده یاد می‌شود می‌تواند با توجه به محدودیت‌های فزآینده منابع آب و خاک کشور، جایگزین مناسبی برای بسیاری از محصولات رایج باشد.

وی گفت: باکتری‌های اسید لاکتیک، مهمترین منبع تولید اسید لاکتیک و برخی ترکیبات دیگر مفید تغذیه‌ای هستند که تقریباً در تمامی فرآیندهای تخمیر به عنوان استارتر اصلی یا کمکی (از جمله پروبیوتیک) نقش ایفا می‌کنند و در فرآیندهای مختلف صنایع غذایی و حتی دارویی و..‌. کاربرد دارند.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی صنایع غذایی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با بیان اینکه بیوتکنولوژی صنایع غذایی، استفاده از میکروارگانیسم ها یا بخشی از آنها در تولید فرآورده‌های غذایی، ارائه خدمت یا رفع یک معضل را شامل می‌شود، افزود: تولید رنگدانه‌های خوراکی، استارترها، آنزیم‌های صنایع غذایی، طعم‌دهنده‌ها و اسیدهای آمینه از زمینه‌های اولویت دار بیوتکنولوژی صنایع غذایی در کشور به شمار می‌آیند.

کد خبر 5502190 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: بیوتکنولوژی جلبک کشاورزی زیست فناوری نوآوری فناوری فضایی تحقیقات علمی روسیه شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری عیسی زارع پور گوگل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خدمات رسانی پست اینترنت دولت الکترونیک اپ استور قانون بیوتکنولوژی صنایع غذایی پژوهشگاه بیوتکنولوژی پرورش ریزجلبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد

ربیعی گفت: ۵۰ هزار متر شبکه توزیع برق در شهرستان میامی طی سال گذشته اصلاح و بهینه‌سازی شد.

وی از نصب ۲۵ دستگاه پست هوایی توزیع برای تامین برق متقاضیان میامی خبر داد و گفت: اجرای ۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط از مرحله نخست و دوم خط ۶۳ کیلوولت عباس‌آباد با هدف تامین برق دهستان فرومد تا مجتمع خدمات رفاهی ساخته شد.

ربیعی ادامه داد: ۳۸ هزار متر شبکه‌ توزیع برق روستاهای طلوبین، گلستان، کوهان، هونستان، محمدآباد، جودانه و کلاته اسد از توابع میامی اصلاح و بهینه‌سازی کامل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • پمپ هیدرولیک