Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش لیبی اعلام کرد که عملیات نظامی در منطقه "قطرون" در جنوب لیبی با کشته شدن تعدادی از تروریست‌های داعشی پس از انهدام خودروهایشان و دستگیری یکی از سرکردگان داعش به پایان رسید.

به گزارش ایران اکونومیست، ‌به نقل از الحدث، ارتش لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیات نظامی در منطقه قطرون در جنوب لیبی تعدادی از تروریست‌های داعشی کشته و ناصر الطشانی،‌ یکی از سرکردگان ارشد داعش را دستگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که دستگیری الطشانی با مشارکت یگان‌های زمینی و هوایی ارتش لیبی صورت گرفته است.

عملیات ارتش لیبی یکشنبه با هدف تعقیب و نابودی بقایای داعش در جنوب لیبی که در حال تلاش برای ریشه دواندن در آن مناطق هستند و امنیت و ثبات آن کشور را تهدید می‌کند، آغاز گردید.

پیشتر خالد المحجوب، مدیر یکی از فرماندهان عالی رتبه ارتش لیبی اعلام کرده بود: این عملیات نظامی زمینی با پشتیبانی هوایی، تمام مناطق جنوب را شامل می‌شود. وی  اشاره کرد که این تصمیم پس از رصد تحرکات مشکوک بقایای گروه های تروریستی در منطقه اتخاذ شده است.

این اولین عملیات نظامی ارتش لیبی در جنوب این کشور نیست، به گونه‌ای که پیش از این نیز عملیات مشابهی را آغاز کرده بود که طی آن موفق شد تعدادی از عناصر داعش و سرکردگان القاعده را از بین ببرد.

سال‌هاست که نیروهای ارتش لیبی تلاش زیادی برای گسترش سلطه خود بر جنوب لیبی و تشدید کنترل امنیتی در آن مناطق انجام داده‌اند که با چالش‌های عمده‌ای از سوی جناح‌های مسلح خارجی وابسته به اپوزیسیون کشورهای چاد و سودان، و همچنین از سوی بقایای داعش و القاعده مواجه است.

 ماه گذشته، گروه تروریستی داعش تصاویر جدیدی از جنگجویان خود در جنوب لیبی منتشر کرد که در آن زندگی روزمره آنها در صحرا را به تصویر می‌کشید و انواع مختلف سلاح‌هایی را که در اختیار دارند به نمایش گذاشت.

از زمان بیرون راندن داعش از شهر سرت در پایان سال ۲۰۱۶، جنگجویان این گروه تروریستی در برخی مناطق بیابانی در جنوب لیبی که منطقه‌ای سخت از نظر نظارت و تعقیب آنها به حساب می‌آید، حضور دارند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: لیبی ، داعش

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لیبی داعش عملیات نظامی جنوب لیبی ارتش لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد

نیروهای مسلح یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

به گزارش تسنیم، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه در راهپیمایی گسترده مردم صنعا در میدان سبعین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن تحرکات متجاوزان اسرائیلی و آمریکایی و آمادگی جدی آن‌ها برای تهاجم نظامی علیه رفح را دنبال می‌کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

ارتش یمن اعلام کرد که در این مرحله همه کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کنند، در هر منطقه که در دسترس نیروهای مسلح یمن باشند،هدف قرار خواهند گرفت.

سخنگوی ارتش یمن درباره تجاوز زمینی صهیونیست ها به رفح هشدار داد و تاکید کرد که اگر رژیم اسرائیل قصد عملیات نظامی علیه رفح را داشته باشد، تمامی شرکت‌های کشتی‌رانی را که مرتبط با کمک‌رسانی به اسرائیل باشند یا راهی بنادر فلسطین اشغالی شوند با هر ملیتی، تحریم خواهند شد.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان توقف تجاوزات دشمن و پایان محاصره ملت فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد/عملیات وعده صادق بسیار گسترده بود
  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه موافقت کرد