Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید آبسالان روز دوشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه های در دست احداث این وزارت در استان کرمان افزود: کارفرمای پروژه تکمیل محور سیرجان - بافت - جیرفت ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب این استان است.

وی اظهار داشت: طول کل محور ۲۷۰ کیلومتر و ۱۷۰ کیلومتر آن مربوط به راه و شهرسازی استان کرمان، ۴۸ کیلومتر از این محور درحال بهره برداری، ۳۰ کیلومتر در حال احداث و ۶ کیلومتر آماده برای مناقصه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه احداث مسیر اصلی جیرفت، بافت و سیرجان به طول ۲۷۰ کیلومتر از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: این محور کریدور ارتباطی شهرهای بافت، سیرجان، شیراز و همچنین محور بندرعباس و تهران است.

وی با اشاره به تاثیر این محور بر فعالیت های معادن فولاد بافت، گل گهر سیرجان و معدن چهار گنبد در مسیر مورد نظر، قرار گرفتن صنایع دامپروری و کشاورزی و تولید کرک و پشم و محصولات جالیزی در شهرستان بافت، سیرجان جنوب کرمان عنوان کرد: با راه اندازی این محور تلفات جاده ای ناشی از تردد خودروهای سنگین و همچنین حمل مواد معدنی و کشاورزی به صورت محسوسی کاهش می یابد.

نیاز محور رابر - کرمان به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 

آبسالان با اشاره به اجرای پروژه در دست احداث محور رابر - کرمان نیز گفت: این پروژه از محدوده شهرستان رابر تا روستای شیرینک نزدیک ۳۶ کیلومتر طول دارد که ۶ کیلومتر از آن توسط اداره کل راه و شهرسازی از محل اعتبارات استانی در مرحله احداث قرار گرفته و در سالهای گذشته به مناقصه گذاشته شده است.

وی افزود: پیمانکار این پروژه؛ ابنیه و زیرسازی سه هزار و ۸۰۰ متر از این محور را از سمت رابر به اتمام رسانده و تاکنون ۱۴ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده و ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا اتمام این قسمت نیاز است.

سخنگوی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان تصریح کرد: مابقی پروژه نیز به ۲۰۰ میلیارد تومان با فهرست بهای کنونی نیاز دارد که یک دهنه پل ۱۴۰ متری و ۳۴۰ متری هنوز باید در این بخش احداث شود.

وی یادآور شد: شرکت ملی صنایع مس ایران متعهد به اجرای ۳۰ کیلومتر باقی مانده از محور رابر - شیرینک شده و در این زمینه ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب هیات مدیره خود را دریافت کرده و مطالعات پروژه به اتمام رسیده و پروژه تعیین تکلیف شد لذا شرکت ملی مس طی روزهای آینده فرایند انجام مناقصه را انجام می دهد.

آبسالان ادامه داد: ادامه محور رابر - کرمان از شیرینک - بهرامجرد نیز توسط شرکت ملی صنایع مس ایران انجام می شود.

محمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی روز گذشته وارد استان کرمان شد و از پروژه های احداث محور جیرفت - بافت - سیرجان و رابر - کرمان بازدید کرد و پس از آن راهی شهرستان زرند و راور شد.

برچسب‌ها کرمان وزارت راه و شهرسازی سیرجان رابر جیرفت بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان وزارت راه و شهرسازی سیرجان کرمان وزارت راه و شهرسازی سیرجان رابر جیرفت بندرعباس کل راه و شهرسازی میلیارد تومان استان کرمان محور رابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود

رضا داودی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در راستای حل مشکلات آب در شهر جوانرود با بیان اینکه پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال تکمیل است، گفت : این پروژه با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قابل توجه این پروژه اعلام کرد: تاکنون کار‌های خوبی در پروژه از جمله اجرای ۱۲ کیلومتر لوله‌گذاری، با لوله ۳۱۵ پلی اتیلن، متصل کردن خط برق، تجهیز چاه و ساخت ۲۲ باب حوضچه تا مخزن صادق‌آباد، انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: با بهره‌برداری از این پروژه از تنش آبی شهر جوانرود کاسته و چندین روستای شهرستان روانسر هم از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه از نیمه دوم سال گذشته توسط شرکت آبفا استان کرمانشاه آغاز و علی‌رقم وجود بارش‌ها به ویژه در ابتدای سال‌جاری پروژه به مراحل پایانی خود رسیده است.

داودی درخصوص اقدامات انجام شده توسط شرکت آبفا در سال گذشته در این شهرستان، گفت: ۳۸۸ فقره انشعاب آب شهری، ۳۶۰ فقره انشعاب آب روستایی و ۴۴۸ فقره انشعاب فاضلاب شهری واگذار شده و ۳۱۴ فقره کنتور خراب مشترکین در شهر و روستا‌های جوانرود تعویض شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه یادآور شد: در سال گذشته هزار و ۷۰۵ متر شبکه فاضلاب و ۳۵ هزار و ۱۲۵ متر لوله‌گذاری در سطح شهر جوانرود و روستا‌های تابعه اجرا شده است.

داودی خاطرنشان کرد: برای اجرای شبکه فاضلاب از لوله‌های پلی‌اتیلن در سایز‌های ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی‌متر استفاده شده که برای متصل کردن لوله‌ها به یکدیگر در جهت هدایت مسیر فاضلاب، ۲۹ باب منهول سایز ۱۰۰۰ میلی‌متری ساخته شده است.

وی افزود: در راستای تأمین و حفظ بهداشت آب شرب شهری و روستایی در جوانرود، سال گذشته ۲۶ هزار و ۲۷۲ مورد کلرسنجی از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب انجام و هزار و ۳۹۴ مورد آزمایشات میکروبیولوژی و ۳۶۱ مورد استانداردسازی انشعابات آب و فاضلاب هم انجام شده است.

داودی تصریح کرد: رفع حوادث و اتفاقات شبکه‌های آب و فاضلاب به تعداد هزار و ۹۲۶ مورد در سطح شهر جوانرود و شروینه، هزار و ۱۱۷ مورد رفع حوادث آب در سطح روستا‌های تحت پوشش، شست و شو و لایروبی شبکه‌های مدرن و سنتی فاضلاب به طول ۵۵ کیلومتر و ۴۶۱ مورد احداث، لایروبی، هم سطح سازی و تعویض دریچه‌های منهول فاضلاب از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب در سال گذشته در شهرستان جوانرود بوده است.

وی با اشاره به شست‌و‌شو و گند‌زدایی ۳۳ باب مخزن و شست‌و‌شوی ۷۲ کیلومتر از شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب در سطح شهر‌های جوانرود، شروینه و روستا‌های تحت پوشش، یادآور شد: با توجه به ضرورت شستشوی سالانه مخازن ذخیره آب شرب و شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال با هدف ارتقای کیفیت آب شرب، در زمان‌بندی‌های مشخص اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از هدررفت آب ۸۷ هزار و ۹۳۰ متر از خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع، ۴هزار و ۲۹۰ فقره انشعاب نشت‌یابی شده و ۷۰ مورد تعمیرات دوره‌ای و اضطراری در ایستگاه‌های پمپاژ و منابع تأمین آب در سطح شهرستان انجام شده است.

داودی عنوان کرد: طول خطوط انتقال آب در این شهرستان ۴۰ کیلومتر، طول شبکه توزیع آب در سطح شهرستان (جوانرود، شروینه و روستا‌های تحت پوشش) ۲۸۸ کیلومتر، طول خطوط انتقال فاضلاب ۳.۸ کیلومتر و طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۹۶ کیلومتر است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است