Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر تقی‌خانی با اشاره به دستاورد‌های ارتش اظهار داشت: موشک حیدر ۱ نیروی زمینی ارتش توسط پهپاد‌های بزرگ حمل شده و با برد ۲۰۰ کیلومتر اهداف را از دور نشانه می‌گیرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش ضمن تسلیت به مردم آبادان در گفتگو با برنامه «رویداد» گفت: ارتش در حوزه پهپادی رشد کمی و کیفی چشمگیری داشته و مدت‌هاست خط تولید برخی پهپاد‌ها را راه‌اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی طراحی و تولید و تجهیز پهپاد‌ها را اقدامی متکی به دانش و فناوری خواند و ادامه داد: ما بخش‌هایی از این دستاورد‌ها را در پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ ارائه دادیم و جدا از انواع پهپاد‌های شناسایی، رزمی و انهدامی، گونه‌های متنوعی از مهمات جدید ایرانی در معرض دید قرار دادیم.

سخنگوی ارتش با اشاره به وجود پهپاد‌های ارتقا یافته و پهپاد جدید ضد رادار امید خاطر نشان کرد: موشک حیدر ۱ نیروی زمینی ارتش توسط پهپاد‌های بزرگ حمل شده و با برد ۲۰۰ کیلومتر اهداف را از دور نشانه می‌گیرد.

حیدر ۲ نیز یک پهپادکروز با برد چند صد کیلومتر است که توسط نیروی زمینی طراحی شده و می‌تواند ماموریت‌های ابلاغی را صد‌ها کیلومتر دورتر به انجام برساند.

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی با تاکید بر ایرانی بودن مجموعه بمب ها، موشک‌ها، راکت‌ها و تجهیزات نصب شده بر روی پهپاد‌ها گفت: این دستاوردها، محصول ذهن خلاق جوانان ارتش، وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان است که دشمن را از هر اقدام نابخردانه علیه جمهوری اسلامی بر حذر می‌دارد.

سخنگوی ارتش افزود: امروز شیوه‌های ترکیبی نبرد جایگاه ویژه‌ای برای پهپاد‌ها ایجاد کرده است.

وی با بیان این که بالگرد، هواپیما، تانک، ناو و دیگر تجهیزات سازمان‌های نیرو‌های مسلح، همچنان جایگاه ویژه خود را در سازمان رزم دارند، تصریح کرد: تغییر شکل و شیوه تهدیدات و نیاز‌های امروز ایجاب می‌کند از تجهیزات و شیو‌های دیگری نیز استفاده کنیم که پهپاد‌ها با قابلیت‌های مختلف، ماموریت‌های متناسب با نیاز‌ها را در ۴ نیروی زمینی، پدافند، هوایی و دریایی اجرا می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیر تقی خانی ارتش جمهوری اسلامی ایران موشک حیدر 1 نیروی زمینی پهپاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از حمل بوستر موشک سپاه توسط ارتش اسرائیل

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901442

دیگر خبرها

  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • ببینید | تصاویری از حمل بوستر موشک سپاه توسط ارتش اسرائیل
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • فیلم/شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است