Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد فرزاد، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای تحقق اهداف والای نظام جمهوری اسلامی ایران و اجرای ماده ۲۹ قانون اساسی پیش‌بینی و تأسیس شده است.

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌کوشد به‌منظور بسط عدالت اجتماعی و جلوگیری از گسترش فقر، خدمات بیمه اجتماعی را به‌گونه‌ای گسترش دهد که منجر به افزایش کرامت انسانی و تقویت جایگاه اجتماعی جامعه هدف صندوق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان بیان کرد: با این نگاه، صندوق خود را نه نهادی صرفاً اقتصادی و بالادستی، بلکه نهادی اجتماعی فرض می‌کند که در کنار مسؤولیت‌های قانونی‌اش، در حد توان برای رفع مشکلات جامعه هدف تلاش می‌کند تا آنان در زندگی‌ شوق و امید بیشتری داشته باشند.

فرزاد ادامه داد: سیاست‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باید منجر به قطع زنجیره فقر بین نسلی، زمینه‌ساز افزایش امید به زندگی، احساس تعلق‌خاطر بیشتر به محیط زندگی و استقلال روستاییان و عشایر شود.

وی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به‌منظور تحقق این اهداف، خدماتش را به‌گونه‌ای گسترش می‌دهد که چتر بیمه‌ای هر ساله بخش بزرگ‌تری از جامعه هدف را زیرپوشش خدمات خود قرار دهد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان ادامه داد: عموماً جامعه هدف این صندوق، قشر آسیب‌پذیری هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند و مهاجرت آنها برای تأمین رفاه اولیه زندگی‌شان، جزو دغدغه‌های اولیه آنهاست.

فرزاد بیان کرد: نمی‌توان این افراد را از چرخه فقر خارج کرد؛ مگر اینکه آموزش هدفمند به آنها ارائه شود و چتر بیمه را در روستاها گسترش دهیم.

وی توضیح داد: حدود ۶۷ هزار نفر جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان هستند که تاکنون، حدود 37 هزار نفر بیمه‌شده اصلی به عضویت این صندوق درآمده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان ادامه داد: اگر افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان اصلی را نیز سه نفر محاسبه کنیم، تعداد زیادی از جمعیت استان سمنان زیرپوشش این صندوق قرار دارند.

فرزاد گفت: هم‌اکنون سه هزار و ۳۸ نفر در حال دریافت مستمری از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان هستند و یک هزار و ۵۹۱ نفر سرپرست خانوار نیز مستمری فوتی از این صندوق دریافت می‌کنند.

وی افزود: ۸۵ نفر از سرپرستان خانوار مستمری ازکارافتادگی دریافت می‌کنند و 10 هزار و 825 نفر کم‌درآمدانی هستند که اگر دولت تأمین اعتبار لازم را انجام دهد، حق بیمه آنها از سوی دولت پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: یک هزار و 362 نفر از این صندوق در استان سمنان بازنشسته شده‌اند و مستمری دریافت می‌کنند.

فرزاد تصریح کرد: ۴۴ درصد از جامعه هدف استان سمنان زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان قرار گرفتند و تلاش برای افزایش شمار بیمه‌شدگان ادامه دارد.

انتهای پیام/74002/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: صندوق بیمه اجتماعی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان سمنان محمد فرزاد روستاییان و عشایر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان دریافت مستمری حق بیمه روستاییان و عشایر استان سمنان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان سمنان جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف، دوسویه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، علی اشرف تابانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در نشست اعضای کمیته برنامه‌ریزی دوره‌های یادگیری (دیتا) که با هیئت رئیسه اتاق اصناف استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف دوسویه بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار سازمان تأمین اجتماعی از اصناف پرداخت به موقع حق بیمه اعضا و کارکنان است، افزود: اصناف با برنامه‌ریزی منسجم و آموزش زیر مجموعه‌های خود می‌تواند به خیلی از مشکلات حوزه غلبه کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با اشاره به آموزش جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود وضعیت مزایا، حق و حقوق آینده کاری خود، خاطرنشان کرد: پرداخت به موقع حق بیمه صنوف می‌تواند در رفع مشکلات در حوزه بیمه‌ای راهگشا باشد.

اشرف تابانی با اشاره به جایگاه آموزش و آگاهی‌بخشی نسبت به جامعه هدف، گفت: در طرح فراگیر کسی که ارتباط کار فرمایی ندارد می‌تواند نسبت به بیمه خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه نرخ و مبالغ و تعهدات تأمین اجتماعی در طرح بیمه اصناف مشخص شده است، ادامه داد: در راستای سیاست‌های کلی نظام و شعار رهبر انقلاب اسلامی و حمایت از تولید، تأمین اجتماعی نسبت به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌کند.

کد خبر 748837

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است