Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@18:23:14 GMT

آیا علی دیواندری تبرئه شده است؟

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۱۰۰۳

آیا علی دیواندری تبرئه شده است؟

علی دیواندری -مدیرعامل سابق بانک‌های ملت و پارسیان و از متهمان اخلال در نظام اقتصادی در پرونده اکبر طبری- که پیش تر برای او و هشت متهم دیگر بیست و چهار جلسه دادگاه تشکیل و در نهایت به حبس محکوم و روانه زندان شده بود، طبق اخباری برخی رسانه‌ها "تبرئه" شده است. قوه قضاییه هنوز خبری رسمی در این باره منتشر نکرده تا معلوم شود دیواندری دوسال پس از محکومیت چگونه تبرئه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و ۸ متهم دیگر مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی موحد برگزار شد. 

طبق کیفرخواست صادره علی دیواندری، فرزند محمد، آزاد به لحاظ تودیع وثیقه، ۴۶ ساله، استاد دانشگاه به مشارکت در اخلال عمده نظام اقتصادی از طریق تشکیل و سرکردگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت به بانک ملت و  پارسیان به مبلغ ١۶ هزار دلار و مشارکت در قاچاق حرفه‌ای ارز از طریق سفرهای محرمانه و دریافت مبلغ ۵۰ هزار یورو از طریق شرکت داریس متهم بود.

مشروح جلسات برگزار شده در این پرونده در زیر قابل دسترسی هستند.

دومین جلسه دادگاه دوم مهر ۱۳۹۸

سومین جلسه دادگاه  ۹ مهر سال ۹۸ 

چهارمین جلسه ۱۶ مهر ۹۸

پنجمین جلسه دادگاه 30  مهر 98

ششمین جلسه دادگاه 12 ابان 98

هفتمین جلسه  دادگاه  14 ابان 98 

هشتمین جلسه  دادگاه 21 آبان 98

نهمین جلسه   25 آبان 98

دهمین جلسه دادگاه نیز 28 آبان 98

دهمین جلسه دادگاه  28 ابان 98

یازدهمین جلسه 3 آذر 98

دوازدهمین جلسه دادگاه 5 آذر 98

از سیزدهمین به بعد جلسات دادگاه غیرعلنی شد.

بیست و سومین جلسه دادگاه اول بهمن 98

بیست و چهارمین جلسه دادگاه 8 بهمن 98

در پایان بیست و چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان فساد اقتصادی بانک ملت و پارسیان در 8 بهمن 98  قاضی موحد از اتمام قرار وثیقه متهم ردیف اول علی دیواندری، متهم ابوالحسنی و متهم مختاری خبر داد. این متهم در گذشته با قرار وثیقه ۵ میلیاردی آزاد بود.

علی دیوانداری مدیرعامل پیشین بانک ملت و دیگر محکومین پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور با حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی، در  ۱۸ خرداد ۱۳۹۹  به زندان معرفی شد.

امروز 9 خرداد سال 1401 در رسانه ها اعلام شد که علی دیواندری از اتهامات وارده تبرئه شده است خبر مهمی که قوه قضاییه هنوز نسبت به آن واکنشی نداشته است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: علی دیواندری ، اکبر طبری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: علی دیواندری اکبر طبری نظام اقتصادی علی دیواندری جلسه دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی و اینکه اشخاصی که با سو استفاده از محصولات از یکی از شرکت‌های لبنی شهر خرم‌آباد و توزیع خارج از قیمت مصوب آنها در بازار، مراتب در دستور کار مأموران این پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضائی دو نفر را دراین‌رابطه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها دستگیر که در تحقیقات انجام شده و با مواجه‌شدن با اسناد و مدارک به بزه ارتکابی معترف شدند.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه، تصریح کرد: در بررسی کارشناسی کل مبالغی که به‌صورت غیرمجاز توسط متهمان اخذ شده مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار الهی با بیان ادامه‌داشتن طرح‌های عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی استان در مبارزه با جرایم اقتصادی خاطرنشان کرد: سامانه ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی در کلیه ساعات شبانه‌روز آماده دریافت هر گونه گزارش و اخبار شهروندان است.

کد خبر 6090442

دیگر خبرها

  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان