Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مسایل اساسی برای سرمایه گذاری موانعی همچون ضمانتنامه، جابجایی پول و مسایل ارزی بوده است، اکنون باید این موانع برداشته شود و مشکلاتی که مانع توسعه است برطرف شود.

 اکبری در همایش توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و سوریه با ابراز امیدواری از اینکه این همایش ها از حالت مار تشریفاتی به نتایج عملیاتی و اجرایی منجر شود، تامید کرد: روابط اقتصادی دو کشور باید دو چندان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما دشمنان مشترکی داریم، ایران ۴۰ سال است که تحریم است، سوریه هم چندین سال است که در تحریم بسرمی برد و اقدامات خشن و نظامی و جنگ منجر به خرابی این کشور شده است، امیدواریم بقیه مناطق این کشور بزودی آزادسازی شود و اکنون می طلبد مه دو کشور در راستای توسعه روابط اقتصادی تلاش مضاعف داشته باشند، کار کارشناسی صورت گیرد تا بر اساس آن نتایج خوبی حاصل شود.

وی گفت: زیرساخت‌های توسعه روابط اقتصادی دو کشور تاکنون در حد اقدامات اولیه بوده و به نتیجه لازم نرسیده است و بازرگانان و تجار دو کشور برای روابط اقتصادی مشکلات عدیده ای دارند، که لازم است مسئولین دو کشور برای حل آنها گام بردارند.

وی بیان داشت: در دولت ایران تصمیمات جدیدی برای حل مشکلات اتخاذ شده تا از پراکندگی مدیریت جلوگیری شود نماینده ای برای روابط اقتصادی دو کشور انتخاب شده و با حضور رییس جمهور بشار اسد مورد بررسی قرار گرفت، با وجود همه مشکلات به خاطر تحریم ها موضوع روابط اقتصادی دو کشور به حدی اهمیت داشت که نماینده ویژه تعیین شده و جلسات مختلف برگزار می سود تا موانع رفع شود.

وی یادآور شد: در جلسات مشابه امروز که از سال‌های قبل برنامه ریزی شده بود باید نواقص و موانع احصا شوند و با علم به آن توان خود را برای رفع موانع بکار گیریم و نسبت به توسعه روابط اقتصادی و تجاری تسهیل گیری صورت گیرد و سرمایه گذاری لازم انجام شود.

وی گفت: یکی از مسایل اساسی برای سرمایه گذاری موانعی همچون ضمانتنامه، جابجایی پول و مسایل ارزی بوده است، اکنون باید این موانع برداشته شود و مشکلاتی که مانع توسعه است برطرف شود.

وی از جمله مشکلات را نبودن ارز و کمبود درآمد ارزی در سوریه دانست و افزود: صادرات و واردات دو کشور توازن ندارد.

اکبری گفت: در حال حاضر کالاها و اجناسی که از سوریه به ایران می آید محدود است، و برای صادرات از ایران به سوریه نیز ارز لازم وجود ندارد.

وی تاکید کرد: باید راهکارهایی انتخاذ کرد از جمله اینکه اقدامات مشترک بین صنعتگران و بخش تجاری و بازرگانی دو کشور انجام شود مثلا کالاهایی به طور مشترک در سوریه تولید و از همین کشور صادر شود، یعنی بتوانیم صادرات را از این کشور توسعه دهیم که این اقدام هم درآمد ارزی برای این کشور دارد و هم اینکه نیاز داخلی شان را پاسخ می دهد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: بخش زیادی از کارخانجات و مراکز تولیدی سوریه به دلیل جنگ متوقف شده اند چنانچه 20 تا 40 درصد تزریق پول داشته باشند احیا خواهند شد و با حداقل سرمایه بین ایران و سوریه به تولید خواهند رسید. علاوه بر اینکه باعث رونق اقتصادی این کشور می شود بخشی نیز صادر می شود. حتی ایران نیز می تواند این کالاها را وارد کند نتیجه اینکه توازن برقرار شده و موانع برطرف خواهد شد.

وی بیان داشت: ایران به دلیل تحریم به تکنلوژی های بالایی در بسیاری از صنایع دست یافته است که ما می توانیم آنها را به سوریه هم انتقال دهیم، در مناطق آزاد و غیرآزاد سوریه شرکت های مشترک صنعتی ایجاد کنیم تا هم نیاز این کشور رفع شود هم اینکه ارزآوری داشته باشند.
انتهای پیام/

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روابط اقتصادی دو کشور توسعه روابط اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟

روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی ۷۵ روز گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش، در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده و موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با برنامه ریزی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب، دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان