Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کاظم صلاحی مقدم در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح سابقه شناسایی بیماری ms از سال ۱۹۶۸ و همچنین راه‌اندازی انجمن‌های حمایت از بیماران مبتلا به این بیماری اظهار کرد: در حال حاضر این انجمن ۹۸۰ پرونده برای حمایت از بیماران دارد.
رئیس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیابان ms زنجان با بیان اینکه بر اساس داده‌ها شیوع این بیماری در مناطق سرد و معتدل بیشتر از مناطق دیگر است، افزود: رنج سنی شیوع بیماری بین ۲۰ تا ۵۰ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بیماری ام، اس عوارض متعددی را برای مبتلا به وجود می‌آورد، گفت: هرچند این بیماری در برخی از بیماران هیچ علائمی ندارد اما در برخی دیگر تا ناتوانی حرکتی بسیار شدید را نیز ایجاد می‌کند.

صلاحی مقدم آمار بیماران دارای پرونده در انجمن حمایت از بیماران ام، اس را در استان زنجان ۹۸۰ پرونده منهای ابهر اعلام کرد و گفت: آمار غیر رسمی بیماران مبتلا به ام، اس در استان حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر است چرا که به دلیل عواقب اجتماعی آشکار شدن بیماری همه مبتلایان برای دریافت کمک‌های حمایتی به انجمن مراجعه نمی‌کنند.

برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات متنوع به بیماران 

رئیس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام، اس استان زنجان در تشریح وضعیت ساختمان چهار طبقه در دست احداث برای کمک به بیماران گفت: ساختمان در زمین ۵ هزار متر مربعی و در زیربنای ۴ هزار و ۹۳۷ متر مربع احداث شده است.

وی ارائه خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، کلینیک، سوئیت‌های استراحت را از جمله خدمات پیش‌بینی شده در ساختمان در دست احداث دانست و گفت: در حال حاضر این انجمن از بیماران دارای پرونده حمایت دارویی می‌کند، ضمن اینکه کلاس‌های آموزشی و ورزشی هم در راستای تقویت روحیه مبتلایان برگزار می‌شود.

صلاحی مقدم با تاکید بر اینکه تکمیل بخش‌های مختلف طراحی شده در راستای حمایت از بیماران مبتلا به ام، اس نیازمند همراهی بیش از پیش خیران با حمایت‌های مالی است، ادامه داد: در این راستا ارگان‌های دولتی هم باید این انجمن را برای تکمیل بخش‌های مختلف از جمله فیزیوتراپی در مرحله اخذ مجوز برای فعالیت است، حمایت کنند تا بتوان بیماران مبتلا به ام، اس را که بسیار مظلوم هم هستند حمایت بیشتری کرد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری استان زنجان با بیان اینکه انجمن ماهانه ۳۰۰ هزار تومان به هر بیمار کمک دارویی ارائه می‌دهد که بستگی به نوع درگیری یک مبلغ میانه محسوب می‌شود، افزود: با قرارداد منعقد شده با دو داروخانه رجایی و ۵ شهریور که جا دارد از همکاری آنها تقدیر شود مبلغ مورد نظر در آخر ما به حساب داروخانه‌ها واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران ام، اس همکاری تنگاتنگی با خیران در بخش‌های مختلف از جمله آزمایشگاه‌ها، پزشکان متخصص و سایر خیران دارد، افزود: با توجه به افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها همکاری خیران با این انجمن دچار نوسان شده است.

صلاحی مقدم با تاکید بر اینکه بخشی از بیماران مبتلا به ام، اس علاوه بر رنج بیماری و مشکلات اقتصادی هم دارند، تصریح کرد: انجمن در این راستا اقداماتی برای حمایت‌های غذایی از این بیماران انجام داده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به ام، اس زنجان هزینه جاری ماهانه انجمن را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: دست تک تک خیران را برای تامین مالی این انجمن برای ادامه فعالیت باید فشرد.

هدف انجمن برداشتن باری از دوش دولت است

وی هدف از راه‌اندازی بخش‌های مختلف توسط انجمن را برداشتن باری از دوش دولت دانست و افزود: در این راستا کلینیک تخصصی فیزیوتراپی کاردرمانی و سایر بخش‌ها راه‌اندازی خواهد شد که هرکدام درصد پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند.

صلاحی‌مقدم بر لزوم همکاری ارگان‌های دولتی و همچنین نهادهای عمومی با انجمن تاکید کرد و گفت: در این راستا شهرداری باید بیشترین همکاری را با این مجموعه داشته باشد که بررسی و تعیین تکلیف بدهی یک میلیارد و ۵۰۰ تومانی یکی از این مشکلات است چرا که پرداخت این مبلغ توسط این انجمن تقریباً محال است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به ام، اس زنجان با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر زنجان ارائه خدمات توسط شهرداری به این انجمن باید رایگان باشد، افزود: هرچند این ساختمان هنوز پایان کار ندارد ولی در بخش‌های دیگر هم در این مرحله نیازمند همراهی شهرداری است چرا که با توجه به عام‌المنعه بودن فعالیت‌های این انجمن شهرداری هم باید همراهی داشته باشد.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: 980 پرونده بیماران مبتلا به ام بخش های مختلف بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار و اعضای تشکل‌های گردشگری شهرستان سرعین اظهار کرد: همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری استان اردبیل لازم و ضروری است.

وی خواستار فعال بودن تشکل‌های حوزه گردشگری در راستای معرفی ظرفیت‌ها و اقدامات تبلیغی شد و گفت: بدون معرفی ظرفیت‌ها نمی‌توانیم انتظار افزایش گردشگران ورودی به استان را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به برخی از مشکلات حوزه گردشگری مانند فعالیت غیرقانونی جارچی‌ها در ورودی شهرها، فعالیت بدون پروانه تأسیسات گردشگری و تغییر کاربری برخی از تأسیسات اشاره کرد و ادامه داد: برای این موارد پیگیری‌های لازم در جلسه‌های متعدد در سطح استانی و ملی انجام می‌شود و انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به نتیجه مطلوب دست یابیم.

محمدی ادیب با اشاره به مشکل تخصیص تسهیلات حمایتی برای تأسیسات گردشگری استان از سوی بانک‌ها، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل به صورت مستقیم در حال رایزنی با بانک‌ها و پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت عالی استان توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری دارد، تصریح کرد: با پیگیری کوچک‌ترین موارد در این حوزه به منظور تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران و فعالان، حمایت همه جانبه‌ای از صنعت گردشگری انجام می‌شود.

کد خبر 6091048

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند