Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس ازآمادگی کامل واحدهای این نیروگاه و تولید برق مستمر، مطمئن و پایدار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، حسین سلیمی عنوان کرد: نیروگاه بندرعباس به عنوان بزرگترین نیروگاه برق جنوب شرق کشور، نقش مهمی در تولید انرژی و پایداری شبکه برق کشور دارد و با توجه به نیاز کشور، تقاضای مصرف بالای برق در زمان پیک بار تابستان ،خوشبختانه تمامی واحدها، با ظرفیت کامل در مدارتولید برق قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: براساس اهداف از پیش تعیین شده و برای افزایش ظرفیت تولید انرژی الکتریکی تا محدوده توان نامی و همچنین افزایش راندمان و کاهش آلاینده های زیست محیطی تعمیرات اساسی واحد دو بخار، تمامی فرآیند این پروژه زیر نظر کارشناسان، متخصصین و نیروهای پرتلاش و توانمند نیروگاه بندرعباس صورت گرفت.

سلیمی بیان کرد: با پایان یافتن تعمیرات اساسی واحد ۲ بخار نیروگاه و با بکارگیری این واحد ظرفیت تولید برق به 24 هزار و 300 مگاوات ساعت در روز افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز به دست متخصصان داخلی را از دیگر اقدامات این نیروگاه در عرصه تعمیرات و نگهداری واحدها به منظور تداوم تولید دانست و اظهار کرد: نیروگاه بندرعباس نیروگاهی با قدمتی 43 ساله است که این موضوع باعث شده تا صاحب نیروهای انسانی توان‌مند، با تجربه و تخصص‌های ارزشمندی شود که با تکیه بر همت و تلاش کارکنان شاهد رفع محدودیت‌ها و بهبود روند تولید برق این واحدها در نیروگاه باشیم.

سلیمی تصریح کرد: به منظور صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از هدر رفت منابع مالی در سال گذشته، بازسازی بیش از 2000قطعه و تجهیزات نیروگاهی به دست متخصصان این نیروگاه انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: تداوم تولید و کاهش هزینه‌ها از جمله پارامترهای اصلی در بهره‌وری از نیروگاه‌های تولید برق هستند و کارکرد بیشتر قطعات نیروگاهی تحت شرایط سخت کاری از قبیل درجه حرارت و فشار کاری بالای سیال باعث آسیب‌دیدگی و استهلاک بالای این قطعات می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس ادامه داد: یکی از افتخارات نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت 90 درصد قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی و همکاری با شرکت های دانش بنیان در نیروگاه بندرعباس محقق شده است.

سلیمی یادآور شد: در این زمینه صرفه جویی های بسیار زیادی شده است و قطعات ساخته شده برگ زرینی از افتخارات صنعت برق هرمزگان به ویژه شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان و نیروگاه بندرعباس به شمار می رود.

وی ادامه داد: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است و ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.

انتهای پیام 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تولید سلیمی نیروگاه بندرعباس برق مستمر نیروگاه برق جنوب مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات

ایسنا/خراسان رضوی مدیر برق مه‌ولات از آغاز طرح نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» در این شهرستان خبر داد.

مهدی مشفق امروز، ۸ اردیبهشت در کمیته راهبری نهضت تولید محصول سبز با برق سبز این شهرستان اظهار کرد: تولید محصول سبز با برق سبز با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و همچنین پیرو ابلاغیه مقام عالی وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک به منظور تأمین برق چاه‌های کشاورزی در مه‌ولات آغاز شده است.

وی افزود: لزوم مدیریت بار در روزهای اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در شهرستان است.

مدیر برق شهرستان مه‌ولات بیان کرد: مه‌ولات یکی از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی بوده و تاکنون ۵۲ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۵۰۰ کیلووات در شهرستان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با مشارکت بسیج سازندگی نصب شده است.

وی گفت: پس از ابلاغ مصوبه مقام عالی وزارت نیرو و با توجه به اهمیت و فوریت موضوع نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، بلافاصله جلسه‌ای فوری در محل فرمانداری با حضور فرماندار محترم شهرستان و جهاد کشاورزی تشکیل و مصوبه و روش اجرایی ابلاغی تشریح شد.

 مشفق افزود: لازم است متقاضیان و کشاورزان، به همکاران مدیریت برق شهرستان از صبح روز شنبه مورخه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مراجعه تا راهنمایی لازم برخوردار و مقدمات انجام فرآیند آغاز شود.

وی اظهار کرد: به این منظور مقرر شده با هدف انسجام‌بخشی و هم‌افزایی فعالیت‌های این نهضت، کمیته راهبری این نهضت با حضور فرماندار، معاون هماهنگی امور عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری در شهرستان و با حضور مدیر و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، مدیر و کارشناسان مدیریت برق شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روزهای پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار و این طرح اجرایی شود.

مدیر برق شهرستان مه‌ولات در اولویت قرار گرفتن بازدید از ساختگاه‌های درخواستی کشاورزان متقاضی و تهیه فهرست مربوطه و تکمیل فرم بازدید اولیه، برآورد ظرفیت احداث نیروگاه خورشیدی هر کشاورز و راهنمایی لازم به این قشر و نیز انجام تبلیغات محیطی درباره این نهضت و در تمامی ساختمان‌های اداری به‌ویژه مدیریت برق و جهاد کشاورزی شهرستان را ضروری دانست.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای نهضت نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی گامی مؤثر در راستای کاهش ناترازی‌های تابستان و تولید پایدار محصولات کشاورزان برداشته تا رضایت این قشر ایثارگر نیز تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۱۱ مشترک از کل مشترکین شهرستان مه‌ولات را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد که بیشترین مصرف برق این شهرستان را در سال گذشته معادل ۷۱ درصد از کل مصرف برق مشترکین شهرستان را داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟