Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان تاکستان گفت: به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و احقاق حقوق عامه عملیات احداث یک باب ساختمان در شهر تاکستان به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی ساخت و ساز متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حسین رجبی در این خصوص گفت: طی مکاتبه صورت گرفته از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان تاکستان، عملیات احداث یک باب ساختمان به دلیل رعایت نشدن اصول ساخت و ساز نا ایمن گزارش شد که بر همین اساس به منظور بررسی ابعاد آن دستورات قضایی لازم صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس بررسی های فنی و تخصصی از سوی دستگاه های متولی، رعایت نکردن اصول ایمنی ساخت و ساز در این ساختمان محرز شد و دادستانی نیز در راستای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه و به استناد ماده 34 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده 37 آیین نامه اجرایی قانون یادشده و از باب احیاء حقوق عامه (ماده 22 قانون آیین دادرسی کیفری)، تا رفع ایراد و نواقص از عملیات اجرایی ساخت با صدور دستور توقف، جلوگیری می شود.

رجبی بیان کرد: پس از رفع کامل ایرادها و رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز و با اعلام نظر اداره راه و شهرسازی شهرستان، ادامه عملیات ساخت ساختمان مذکور بلامانع خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان هشدار داد: دستگاه های متولی در حوزه صدور پروانه، نظارت بر عملیات ساخت و ساز نباید از انجام وظایف قانونی خود در ساخت و سازها غافل شوند، زیرا در صورت بروز هرگونه حادثه و وارد شدن خسارت به جان و مال مردم، مسئول هستند و باید پاسخگو باشند و در صورت اهمال و ترک فعل با آنها برخورد قانونی می شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسین رجبی دادستان تاکستان ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام

در این مانور که همزمان با سراسر کشور برگزار شد آخرین تمهیدات لازم برای کاهش خطرات حوادث در بخش ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.

در سال گذشته ۵۹۲ مورد از بازرسی‌ها به کارگاه‌های پر خطر اختصاص داشت که این عامل باعث شد تا در سال گذشته ۲۳ درصد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران در استان کاهش پیدا کند.
 
در این مانور ۵۰ نفر از بازرسان کار، رابطین ایمنی، کمیته‌های حفاظت ایمنی، کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان، مجموعه آتش نشانی، مدیریت درمان و سازمان نظام مهندسی با هم همکاری دارند و از کارگاه‌هایی که در حوزه ساختمان، ابنیه و راه هستند بازدید می‌کنند.
 
برنامه‌های آموزشی ایمنی، ابزار مهمی در کاهش تعداد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو