Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از اجرای طرح شهروند متعالی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدرسه، مسجد و خانواده در این دوره مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، مهدی امیری با بیان اینکه از موضوعاتی که به طور غیرمستقیم به وظایف شهرداری تهران مربوط می شود اما در حوزه اخلاق و آداب شهروندی قرار می گیرد، هیچ گاه غافل نمی شویم، گفت: پرداختن به مسائل اخلاق و آداب شهروندی از جمله موضوعاتی است که در پروژه شهروند متعالی به آن توجه ویژه شده است که شامل مباحثی همچون ایثار و از خود گذشتگی و موارد این چنینی است که در دو حوزه فضای حقیقی و مجازی دنبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشنواره های مردمی در شهر تهران با رویکرد آموزشی افزود: از ابتدای سال تاکنون جشنواره های مختلفی با همکاری برخی از سازمان ها در شهر تهران برگزار شده است که می توان به برگزاری جشنواره اسباب بازی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد که در این رویداد فرهنگی یک جشنواره ملی نیز با رویکرد خانواده محور در برج میلاد تهران برگزار شده است.

وی ادامه داد: جشنواره های دیگری نیز وجود دارد که هم به صورت مستقل و هم به صورت مشارکتی با سایر سازمان ها و ارگان ها برگزار می کنیم؛ در موضوع آموزش های شهروندی اعتقاد به تعامل بیشتر با سازمان ها، نهادها و ارگان های متولی که در حوزه شهروندی تاثیرگذار هستند، داریم و بر این باوریم که این همکاری ها فرصت خوبی را برای شهرداری تهران فراهم کرده است تا در موضوع آموزش شهروندی این بستر ایجاد شود.

امیری با بیان اینکه یکی از اهداف شهرداری تهران توسعه همکاری های بین بخشی و ذی نفعان در حوزه آموزش های شهروندی است، یادآور شد: به همین منظور برگزاری همایش ها و کارگاه های ویژه ای را با حضور اساتید، محققان و دانشگاهیان در موضوعات مختلف در سطح مناطق برنامه ریزی کرده ایم که اجرایی می شود.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های شهرداری تهران در حوزه آموزش های شهروندی «ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی» است که در سال های گذشته به نوعی این جشنواره برگزار شده و در این دوره نیز با وسعت بیشتری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پروژه ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی با وسعت بیشتری در شهر تهران برگزار می شود، تاکید کرد: این طرح آموزشی 100 محله شهر تهران را در بر می گیرد و امکان مشارکت تعداد بیشتر شهروندان وجود دارد.

امیری همچنین گفت: طرح شهردار مدرسه را با یک رویکرد بازنگری شده و جدیدی بعد از دو تا سه سال مسکوت ماندن این پروژه در سال جاری عملیاتی می کنیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به تشکیل کانون های کودک و نوجوان به صورت خاص با تمرکز بر گروه هدف و خانواده های آنها افزود: یک رویکرد ویژه داریم و این است که ما باید در بستر مسجد، مدرسه و خانواده اقدامات لازم را انجام و خدمات را ارائه کنیم؛ به عبارتی توسط این سه ضلع پروژه شهروند متعالی را عملیاتی خواهیم کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شهرداری تهران ، خانواده ، مسجد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرداری تهران خانواده مسجد مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان از پلیس، شهرداری و آموزش و پرورش به عنوان پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه یاد کرد و گفت: این دستگاه ها مصمم هستند با اجرای برنامه های اثرگذار و ماندگار زمینه های کاهش سوانح و اصلاح فرهنگ ترافیکی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _ سه شنبه هجدهم اردیبهشت _در مراسم آغاز به کار مدرسه طرح ترافیک کرمانشاه اظهار داشت: در دنیایی که شاهد رشد شهرنشینی و افزایش ترددها در جامعه هستیم ارتقا فرهنگ ترافیک امری ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: کرمانشاه نز جزو آن دسته از شهرهای پرجمعیت کشور محسوب می‌شود و راه اندازی مدرسه طرح ترافیک و آموزش کاربردی دانش آموزان قطعاً کمک می‌کند دانش آموزان از همین ابتدا با فرهنگ ترافیکی به خوبی آشنا و آموزش‌های ارائه شده را به خانواده‌های خود نیز انتقال دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمدار ارتقا فرهنگ ترافیک در کرمانشاه شده اند، گفت: این دستگاه‌ها مصمم هستند با اجرای برنامه‌های اثرگذار و ماندگار زمینه‌های کاهش سوانح و اصلاح فرهنگ ترافیکی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای دریافت قوانین و مقررات رانندگی دارند و قطعاً می‌توانند سفیرانی باشند که این قوانین را به خانواده‌های خود منتقل کنند و هنگام رانندگی یکی از اعضای خانواده نیز مراقب باشند تا این مقررات اعمال شود.

محمدی تصریح کرد: بدون شک آغاز به کار مدرسه طرح ترافیکی کمک خواهد کرد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش چشمگیر معضلات ترافیکی و سوانح و حوادثی باشیم که تاکنون خانواده‌های بسیاری را داغدار کرده است.

کد خبر 751521

دیگر خبرها

  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق