Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین ناصرخاکی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس، در جمع اصحاب رسانه، از صدور دستور قضایی در خصوص تخلفات ساختمانی و عدم رعایت ضوابط ایمنی در یک ساختمان نیمه کاره در این شهرستان خبر داد و گفت: با وصول گزارشی مبنی بر ارتکاب تخلفات عدیده مالک یک ساختمان در حال احداث درمانی در ابتدای جاده ملارد که حسب گزارش شهرداری دارای تخلفات گسترده بود، دادستانی فردیس به این موضوع ورود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب فردیس افزود: از جمله تخلفات این ساختمان در حال احداث، اضافه بنا در طبقه دوم و مازاد بر پروانه به مساحت ۶۵۴ مترمربع با کاربری مسکونی؛ احداث طبقه سوم مازاد بر پروانه به مساحت حدود ۱۰۰۰ متر و تغییر کاربری طبقه اول به مساحت ۱۳۶۱ متر و طبقه دوم به مساحت ۱۵۵۴ مترمربع به درمانی، منجر به ۸۴ واحد کسری پارکینگ در پرترددترین منطقه شهر فردیس بود.

وی اضافه کرد: با توجه به عدم ارائه گواهی استحکام بنا و نظر به اینکه بیمارستان ها در گروه ساختمان های «با اهمیت خیلی زیاد» قرار داشته و در زمان رخداد بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله باید بی‌وقفه خدمت رسانی کنند ولی مالک این ساختمان تاکنون نسبت به ارائه گواهی استحکام بنا اقدام نکرده بود؛ پس از بازدید از ساختمان در حال احداث، به منظور حفظ جان شهروندان و جلوگیری از ریزش ساختمان در اجرای بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، بلافاصله دستور پلمب کارگاه ساختمانی و ارجاع پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری صادر شد.

وی تصریح کرد: مالک تا زمان رعایت ضوابط فنی و شهرسازی و بهداشتی برای کاربری درمانی، امکان ادامه احداث ساختمان را نداشته و هرگونه فروش سهام نیز غیر قانونی است‌.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: ساختمان ایمن ایمنی دادگستری شهرستان فردیس مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور

رییس سازمان سنجش کشور گفت: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین ۱ تا ۵ سال زندان مواجه خواهند شد.

به گزارش ایسنا، عبدالرسول پورعباس، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش کشور، با اشاره به تخلفات آزمون سراسری اظهار کرد: امسال ۴ مورد تخلف در آزمون سراسری از سوی داوطلبان گزارش شده، سال گذشته این رقم حدود ۱۰۰۰ مورد بود، امسال با استفاده از تجهیزات ضریب تخلفات کاهش داشته است.

معاون وزیر علوم بیان کرد: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین ۱ تا ۵ سال زندان مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف کنکور
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند