Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@19:46:22 GMT

قیمت نفت به بالاترین سطح ۲ ماه اخیر رسید

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۲۲۸۵

قیمت نفت به بالاترین سطح ۲ ماه اخیر رسید

قیمت جهانی نفت در پی انتظار معامله‌گران برای مشخص شدن تصمیم اتحادیه اروپا درباره تحریم نفت روسیه به بالاترین سطح در دو ماه اخیر رسید.

به گزارش خبرگزاریبرنا به نقل از  رویترز، با توجه به انتظار معامله‌گران برای توافق اتحادیه اروپا بر سر ممنوعیت واردات نفت روسیه، قیمت نفت خام در معاملات روز دوشنبه (نهم خردادماه) با نزدیک به نیم دلار افزایش به بالاترین حد خود در بیش از دو ماه اخیر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه که فردا (سه‌شنبه، دهم خردادماه) قراردادهای آن منقضی می‌شود، پس از رسیدن به سقف ۱۲۰ دلار و ۵۰ سنت برای هر بشکه در ساعت‌های اولیه معاملات امروز با ۴۷ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش در ساعت ۶ و ۵۹ دقیقه به وقت گرینویچ به ۱۱۹ و ۹۰۱ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال  برای تحویل در ماه اوت در معاملات بازار آی‌سی‌آی لندن با ۶۱ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش ۱۱۶ دلار و ۱۷ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

در همین حال، قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۷۲ سنت یا ۰.۶ درصد  افزایش ۱۱۵ دلار و ۷۹ سنت به ازای هر بشکه دادوستد شد.

اتحادیه اروپا قرار است امروز و فردا (دوشنبه و سه‌شنبه، نهم و دهم خردادماه) برای بررسی بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه نشست برگزار کند.

ماداوی مهتا، تحلیلگر تحقیقات کالایی در مؤسسه کوتاک سکیوریتیز گفت: اگر به تحولات اخیر قیمت نفت نگاه کنیم، به نظر می‌رسد بازار این موضوع را به‌عنوان عاملی در نظر گرفته که احتمال دارد اتحادیه اروپا به نوعی توافق درباره تحریم نفت روسیه دست یابد.

وی افزود: احتمال دارد تنها در صورتی که یک تحریم کامل و همه‌جانبه باشد، شاهد روند افزایشی باشیم، هر توافق نیم‌بند یا توافقی که شامل معافیت‌هایی باشد ممکن است تأثیر مثبت زیادی بر قیمت‌های جهانی این کالای راهبردی نداشته باشد.

به گفته مقام‌های اروپایی، دولت‌های اتحادیه اروپا درباره تحریم نفت روسیه روز یکشنبه (هشتم خردادماه) به توافق نرسیدند، اما گفت‌وگوها درباره حصول توافقی درباره ممنوعیت تحویل نفت روسیه از طریق دریا و در عین حال اجازه تحویل با خط لوله، در بعدازظهر روز دوشنبه (نهم خردادماه) ادامه می‌یابد.

لئونا لیو، تحلیلگر مؤسسه دیلی اف‌ایکس (DailyFX) مستقر در سنگاپور در این باره گفت: کاهش وابستگی به انرژی روسیه برای اعضای اتحادیه اروپا در کوتاه‌مدت همچنان دشوار است، با این حال، تحریم واردات فوری امکان‌پذیر است و احتمال دارد تقاضاها در کوتاه‌مدت قیمت نفت را حفظ کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا دولت روسیه لندن نفت اتحادیه اروپا قیمت نفت خام نفت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامی که ایران در عملیات «وعده صادق» انجام داد، در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بود و اینکه امروز اتحادیه اروپا بجای اینکه متخلف را مورد بازخواست قرار دهد، دوباره از تحریم‌های جدید علیه ایران صحبت می‌کند، غیر از اینکه دیوار بی‌اعتمادی میان ایران و اتحادیه اروپا را بلندتر می‌کند، خروجی دیگری در پی نخواهد داشت.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به ادعای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره دستیابی اعضای این اتحادیه به یک توافق سیاسی در زمینه اعمال تحریم‌های پهپادی و موشکی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: برای اتحادیه اروپا جای تأسف دارد که در حالیکه بیش از ۶ ماه از جنگ غزه می‌گذرد هیچ موضع‌گیری در خصوص حمایت از مردم بی‌گناه غزه انجام نمی‌دهد یا در قبال جنایاتی که جریان تکفیری‌ها و داعش در عراق و سوریه و جاهای دیگر انجام دادند و همچنین اتفاقاتی که در میانمار انجام شد و مردم بیگناه و مسلمان و غیر مسلمان از بین رفتند، اتحادیه اروپا هیچ اعتراضی انجام نداد و اخیراً مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا پس از پاسخ جمهوری اسلامی ایران به یکی از جنایات رژیم صهیونیستی در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران اظهاراتی را مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه « اگر این تحریم‌ها کار ساز بود، امروز مشارکت مردم را پای صندوق‌های رای نداشتیم»، تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید متوجه باشد که جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد کسی مثل رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد به خاک ایران تجاوز کند و ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را مورد تعرض قرار دهد؛ ما منتظر بودیم اتحادیه اروپا و مسئول سیاست‌ خارجی اروپا درباره اقدامی که رژیم صهیونیستی انجام داد اعتراضی داشته باشند اما چنین اتفاقی رخ نداد؛ زمانی که آنها نسبت به این اقدام جنایت کارانه اعتراضی نمی‌کنند، قرار نیست که جمهوری اسلامی ایران نیز ساکت بنشیند.

این نماینده مجلس با اشاره به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق گفت: اقدامی که ایران در عملیات وعده صادق انجام داد، در پاسخ به جنایاتی بود که رژیم صهیونیستی مرتکب شده بود و اینکه امروز اتحادیه اروپا بیاید بجای اینکه متخلف را که رژیم صهیونیستی است مورد بازخواست قرار دهند، دوباره از تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کند، غیر از اینکه دیوار بی اعتمادی میان ایران و اتحادیه اروپا را بلندتر و مانع ذوب شدن یخ‌های روابط میان ایران و اتحادیه اروپا می‌شود، خروجی دیگری در پی نخواهد داشت.

آصفری با بیان اینکه «اقدام آنها مطمئناً در اقدامات جمهوری اسلامی ایران در خودکفایی نیروهای مسلح در زمینه موشک‌ها و پهپادها تاثیری نخواهد گذاشت»، تصریح کرد: اعتقاد دارم که رفتار اتحادیه اروپا رفتاری دوگانه است چراکه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در جاهای دیگر ساکتند اما در قبال پاسخ ایران این گونه رفتار می‌کنند. البته رفتار آنها به این جهت است که امروز بسیاری از سیاست‌مداران اروپایی یا عضوی از جریان صهیونیست‌ها بشمار می‌روند یا اینکه از حامیان آنها هستند و بخشی از هزینه‌های تبلیغاتی آنها را در انتخابات‌های مختلف صهیونیست‌ها تامین می‌کند و توقعی از آنها وجود ندارد اما رفتارهای دوگانه آنها به غیر از اینکه حقوق بشر و منشور ملل متحد را زیر سوال می‌برد، نتیجه‌ای در پی ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه