Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرو استان‌ها- رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز با اشاره به جهش فوق‌العاده در پروژه‌های عمرانی شیراز در سال ۱۴۰۱ گفت: بودجه در سال جدید از بودجه بیش از ۱۵ هزار میلیاردی شهر شیراز ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های بزرگ اختصاص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علیرضا اسکندری بعدازظهر امروز در نشست خبری به تشریح اقدامات و پروژه‌های عمرانی کلانشهر شیراز پرداخت و اظهار داشت: ابتدا بودجه 9هزار و 200 میلیارد تومانی سال 1400 بررسی شد و پروژه‌های که شروع نشده بود از ردیف بودجه حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به جهش فوق‌العاده در پروژه‌های عمرانی شیراز در سال 1401 گفت: بودجه در سال جدید از بودجه بیش از 15 هزار میلیاردی شهر شیراز 3 هزار و 900 میلیارد تومان به پروژه‌های بزرگ اختصاص یافت چراکه معتقدیم پروژه‌های نیمه تمام سرمایه‌های شهر هستند و توقف آنها ضرر و زیان است.

اسکندری با بیان اینکه یکی از آسیب‌ها در سال‌های گذشته داشتن نگاه صفر و یکی بود افزود: در تعریف پروژه‌ها تلاش شد که یک نگاه جامع حاکم و نگاه صفر و یکی حذف شود در همین راستا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و آغاز پروژه‌های بزرگ در دستور کار قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره تدبیر شورا برای سهولت راه‌های دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ بیان کرد: یک مگاپروژه تعریف شده تحت عنوان مسیر دسترسی به حرم که یکی از پروژه‌های ستاره‌دار منطقه 5 محسوب می‌شود و یکی از آنها تقاطع از بلوار قائم و تعریض و دسترسی به محور کمربندی  و از تعهدات اداره راه و شهرسازی است ولی منطقه 5 در دستور کار دارد و پروژه عملیاتی است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در تشریح این مگاپروژه عنوان کرد: تقاطع بلوار قایم به رحمت نیز باید به صورت غیرهمسطح اجرا شود و نیاز به بررسی بیشتر دارد، بلوار احمدی جنوبی و شمالی نیز عرض مناسب دارد و در نهایت از مسیر شاهزاده قاسم تا حرم نیز برنامه و پروژه‌ای در نظر گرفته شده که از پروژه‌های بزرگ است که حتی خطوط مترویی و پیاده‌راه در آن در نظر گرفته شده است.

اسکندری با بیان اینکه برای پروژه‌ حضرتی نیز طرح‌های مختلفی ارائه شده که از پروژه‌های ویژه شورا برای دسترسی مناسب به حرم است، عنوان کرد: شورا بر این موضوع اهتمام دارد و یکی از رویکردها و شعارهای اصلی آن توجه به حرم‌های مطهر است.

وی درباره نهضت آسفالت در شیراز و کند پیش رفتن آن در دوره جدید شورا تصریح کرد: تاکید کمیسیون عمران در زمینه آسفالت بر این است که کیفیت مقدم بر کمیت باشد.

اسکندری درباره پروژه‌های مناطق شهرداری نیز گفت: فاکتور یک 3 5 برای هر منطقه تعریف شده است و در مجموع 99 پروژه عمرانی در 11 منطقه شهری اجرا می‌شود و اینها شامل فقط پروژه عمرانی است نه خدماتی که با توجه به اینکه برخی از مناطق نیاز بیشتری داشت در نهایت با همت شهرداری به 126 پروژه با هدف 1404 تعریف شده است.

وی درباره اختلاف نظر با شهرداری در کارهای عمرانی افزود: با مجموعه شهرداری آشنا هستم و اختلاف‌ها از سر صدق و صفا موجب حرکت می شود ولی اگر از سر عناد باشد منجر به چیز دیگری می شود و رویکرد اصلی شورا در بیان اختلافات نیز از سر صدق است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز با بیان اینکه یکی از رویکردهای شورا نیازسنجی است، اظهار داشت: پروژه‌ها بر این اساس تعریف می‌شود که اکنون مشکل شهر چیست تا براساس آن پروژه اجرا شود به دنبال المان‌سازی در شهر نیستیم.

اسکندری با بیان اینکه کاهش معضلات ترافیکی، کاهش آلودگی و مدیریت مصرف سوخت و تکمیل تقاطعات در قالب 126 پروژه مناطق را در نظر داریم، گفت: در بحث ترافیک رویکرد شورا تکمیل رینگ‌های ترافیکی است تا ترافیک از مرکز شهر به این رینگ‌ها سوق داده شوند تا ترافیک کنترل شود.

وی با اشاره به تکمیل خطوط مترو در شیراز افزود: خط دو مترو نیز 1402 به بهره‌برداری می‌رسد و دسترسی و پوشش مناسبی خواهد شد و کارهای نهایی خط 3 هم در حال انجام است.

الزام شهرداری به تعیین تکلیف ساختمان‌های پرخطر/ برخی از مجتمع‌های تجاری شیراز فاقد پروانه هستندشهرداری شیراز بدهی هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران را تعیین تکلیف کندهشدار شورای شهر شیراز درباره حوادث مشابه متروپل‌/ هتل آسمان خطر بالقوه است

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز در پایان با بیان اینکه به عنوان هدفگذاری شورا 180 پروژه را برای 1404 مشخص کرده است، عنوان کرد: 54 پروژه تحت عنوان بزرگ مقیاس در حوزه عمرانی و 126 در حوزه مناطق تعریف شده است.

اسکندری تصریح کرد: از این 180 پروژه 71 پروژه بزرگ مقیاس هستند که 18 عدد از این پروژه به صورت ویژه ستاره دار و مابقی به عنوان ستاره دار در همه مناطق تعریف شده و ردیف بودجه دارد.

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون عمران شورای شهر شورای شهر شیراز پروژه های بزرگ تعریف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ فرماندار بروجن گفت: رفع مشکلات و تسریع در روند توسعه روستای امام‌قیس بخش گندمان این شهرستان در اولویت کاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
فتاح کرمی افزود: ساماندهی گلزار شهدا، تسریع در اجرای رفع تداخلات زمین‌های مستثنیات و ملی، تکمیل طرح حفر چاه آب آشامیدنی، اجرای طرح هادی روستایی و آسفالت معابر با اولویت دنبال و اجرایی شود.
وی افزود: تجهیز سالن ورزشی، اصلاح شبکه‌های برق روستایی، بهسازی جاده و کمربندی روستا، توسعه گردشگری، پیگیری و ایجاد بوم‌گردی در چشمه علی روستای امام‌قیس از مهمترین نیاز‌های توسعه‌ای این روستا است.
روستای امام قیس از توابع شهرستان بروجن و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • ترافیک صبحگاهی تهران پس از تعطیلات ۳ روزه