Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، به تازگی تصاویری در فضای مجازی پخش شده که نشان از تردد راسوها در شهر تهران دارد.

 اسماعیل کهرم کارشناس محیط زیست در این رابطه گفت: زیستگاه راسوها معمولا بیشه‌زارها است؛ یعنی مکان‌هایی تک‌درخت است، نه جنگل. زیرا در جنگل درخت‌ها متراکم هستند.

به گفته او راسوهای رهاشده در تهران یا حیوان خانگی هستند یا به طور طبیعی به دنبال غذا و محیط مناسب به این شهر آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این حیوان همه‌چیزخوار است و از تخم پرندگان تا خود پرندگان، موش و سایر جوندگان تغدیه می‌کند. راسوها حیوانات پرقدرتی هستند. برای مثال خرگوش دوبرابر وزن راسو وزن دارد. با این حال راسو آن را شکار و حتی در لانه خود پنهان می‌کند.

کهرم گفت: در لانه‌ برخی راسوها بین ۲۰ تا ۳۰ خرگوش و موش دیده شده که راسو در داخل لانه نگهداری کرده تا به تدریج از آن به عنوان غذا استفاده کند.

این کارشناس محیط زیست گفت: این راسو مانند اجاره‌نشین‌ها است. اگر از مکان خوشش بیاید و شرایط برایش فراهم باشد، می‌ماند و اگر نه، آن مکان را ترک می‌کند.

کهرم گفت: اخیراً بلبل خرما، مرغ مینا، فاخته‌ها و حتی روباه جزو گونه‌هایی هستند که در تهران ساکن شده اند.

به گفته کهرم، این راسوها برای انسان خطری ندارند. مگر در شرایطی که حیوانات خانگی مانند مرغ و خروس را شکار کنند. البته گونه‌های بزرگ‌تر این حیوان قادر به حمله به انسان هستند اما این گونه در ایران وجود ندارد.

در کشور ما ۸ گونه راسو به نام‌های راسو، شنگ هندیز، شنگ میان رودان (سمور آبی)، رودک معمولی، رودک عسل‌خوار، سمور جنگلی، سمور سنگی و زرده‌بر زندگی می‌کنند اما با این وجود، مشاهده راسو در شهر پدیده‌ای نادر است.

کد خبر 680042 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حیوانات حیات وحش خبر مهم تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت روباه‌ها به لیگ برتر با شاگرد گواردیولا!‏

به گزارش "ورزش سه"،  لیدز امشب در خانه کویینز پارک رنجرز با ‏نتیجه 4-0 در هم کوبیده شد اما هیچکس به اندازه لستر و ‏هوادارانش از این نتیجه خوشحال نبود. لستر با توجه به باخت لیدز، ‏یک هفته مانده به پایان فصل چمپیونشیپ، صعود خود به لیگ برتر ‏را قطعی کرد. ‏

لستر در حال حاضر یک بازی کمتر از لیدز انجام داده و با نتیجه ‏امشب اختلافش با این تیم 4 امتیازی باقی ماند. به این ترتیب لیدز ‏تا پایان فصل تنها یک بازی دیگر در پیش دارد و حتی در صورت ‏پیروزی نمی‌تواند صدرنشینی را از لستر بگیرد. ‏

لستر اما دو بازی دیگر در پیش دارد و در صورت کسب دو پیروزی ‏می‌تواند به رکورد استثنایی 100 امتیاز در یک فصل برسد. ‏

لستر صعود خود به لیگ برتر در اولین فصل حضور در چمپیونشیپ ‏را تا حد زیادی مدیون انزو مارسکای ایتالیایی است که به عنوان ‏سرمربی تیمی آماده و قبراق ساخته است. او که شاگرد پپ گواردیولا ‏بوده روباه‌ها را به تیمی تبدیل کرده که فوتبالی هجومی و ‏تماشاگرپسند ارائه می‌دهند. ‏

روی کاغذ این احتمال وجود دارد که لستر قهرمان چمپیونشیپ نشود ‏ولی صعودش قطعی است. ایپسویچ با یک بازی کمتر از لستر 89 ‏امتیازی است و در صورت پیروزی در سه بازی باقی‌مانده خود ممکن ‏است از لستر پیشی بگیرد. اما اگر فردا ایپسویچ نتواند حریفش ‏هال‌سیتی را شکست دهد قهرمانی لستر مثل صعودش تضمین ‏خواهد شد. ‏

دیگر خبرها

  • طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • بازگشت روباه‌ها به لیگ برتر با شاگرد گواردیولا!‏
  • رسمی؛ لسترسیتی به لیگ برتر انگلیس برگشت
  • جام حذفی عجیب: هوادار، تنها تهرانی یک چهارم!
  • اقدام خطرناک راننده یک خودرو در تونل‌های تهران (فیلم)
  • گوزن سفید
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!
  • خانه همه تهرانی‌ها اینجاست!