Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:11:17 GMT

دومین دوره آزمون داتفا در بنیاد سعدی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۲۵۱۰

دومین دوره آزمون داتفا در بنیاد سعدی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بنیاد سعدی، فردا سه‌شنبه ۱۰ خرداد دومین دوره آزمون داتفا (دانش تدریس زبان فارسی) را برای مدرسان زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در محل بنیاد برگزار می‌کند.

امیر احمدی مدیر آموزش بنیاد سعدی با اعلام این خبر گفت: آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا)، دانش مدرس نسبت به مفاهیم مرتبط با زبان، استفاده از زبان و تدریس آن را ارزیابی می‌کند و تمام این آزمون‌ها در راستای اصول و رویکرد استاندارد مرجع زبان فارسی طراحی و اجرا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنوان اختصاری این آزمون در ارجاعات بین‌المللی، (DATFA) است.

وی افزود: محتوای حوزه اول آزمون داتفا «زبان، پیشینه یادگیری و آموزش» آن است و پذیرفته شدگان در این آزمون کارت بین‌المللی صلاحیت تدریس درجه ۳ را دریافت خواهند کرد.

مدیر آموزش بنیاد سعدی با بیان اینکه بیش از ۶۰ نفر برای شرکت در این آزمون اعلام آمادگی کردند، گفت: پس از بررسی پرونده و سوابق آنها تنها ۳۱ نفر واجد شرایط شرکت در آزمون داتفا تشخیص داده شدند و کارت ورود به آزمون برایشان صادر شده است.

احمدی در ادامه گفت: آزمون رأس ساعت ۱۰ صبح، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و همچنین طبق شیوه نامه‌های برگزاری آزمون‌های سراسری، برگزار می‌شود و داوطلبان لازم است با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و کارت ورود به آزمون، نیم ساعت قبل از آزمون در ساختمان بنیاد سعدی حضور داشته باشند.

آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا) معیار و ملاک مناسب برای تشخیص دانش مدرسان و پیشرفت آنهاست. این آزمون بر پایه چارچوب‌های بین‌المللی آموزش زبان طراحی شده است و هدف آن کمک به مدرسان زبان است تا جایگاه شغلی و مهارت‌های خود را شناسایی کنند، برای ارتقای مهارت‌های خود برنامه‌ریزی کنند و فعالیت‌های لازم را برای رسیدن به اهداف خود بشناسند و به کار گیرند. این آزمون‌ها به طور مداوم بر اساس تحلیل نتایج آزمون‌های پیشین بازاریابی می‌شوند.

کلیه بخش‌های این آزمون براساس آزمون‌های زبان ESOL دانشگاه کمبریج طراحی شده است که از سال ۱۹۱۳ آزمون‌های زبان انگلیسی را برای گویشوران زبان‌های دیگر تهیه می‌کند. از جمله فعالیت‌های بنیاد سعدی برگزاری آزمون‌های گسترده از جمله آزمون داتفا، ارائه گواهی‌نامه و مدارک آموزش زبان فارسی به افراد واجد شرایط است.

آزمون داتفا برای سنجش دانش مدرسان زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان طراحی شده‌است و دانش آنها نسبت به مفاهیم مرتبط با زبان، استفاده از زبان و تدریس آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

این‌آزمون دارای ۵ حوزه یا بخش است. چینش و ترتیب خاصی برای این ۵ حوزه در نظر گرفته نشده است و آزمون‌دهندگان می‌توانند هربار در آزمون یک یا چند حوزه شرکت کنند. به غیر از آزمون عملی دانش تدریس، سایر آزمون‌ها به‌صورت عینی و معمولاً در قالب پرسش‌های چندگزینه‌ای و وصل‌کردنی طراحی می‌شوند. هر حوزه شامل ۸۰ پرسش است و برای پاسخ‌گویی به هر حوزه ۸۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. تمامی پرسش‌ها در این آزمون امتیاز برابر دارند و در قالب‌های وصل‌کردنی، چندگزینه‌ای، مرتب‌سازی و پیدا کردن جواب نامرتبط طرح شده‌اند.

کد خبر 5502956 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی آزمون زبان معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی تازه های نشر سی وسومین نمایشگاه کتاب تهران نقد کتاب خبرگزاری مهر موسسه شهرستان ادب معرفی نشریات نشر نو انتشارات شهید کاظمی انتشارات روایت فتح اردوی شعر آفتابگردان ها انقلاب اسلامی ایران بنیاد سعدی دانش تدریس زبان فارسی آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟