Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@05:22:57 GMT

واریز سود سهام ۴.۶ میلیون سهامدار از طریق سجام

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۲۵۷۲

واریز سود سهام ۴.۶ میلیون سهامدار از طریق سجام

طی دو ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ سود سهام چهار میلیون و ۶۰۰ هزار سهامدار از طریق سامانه سجام واریز شده است.

به گزارش قدس آنلاین، یکی از موضوعاتی که در سال‌های گذشته همیشه مورد درخواست سهامداران حقیقی و خرد در بازار سرمایه بوده است، به مساله واریز سود از طریق سامانه سجام برمی‌گردد.

پیگیری‌های متعددی از شورای عالی بورس و سازمان بورس انجام شد تا سامانه جامع اطلاعات مشتریان(سمات) در فروردین ماه سال جاری در نامه‌ ای به ناشران و موسسات حسابرسی از الزامی شدن پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام خبر داد، سمات اعلام کرده بود این الزام در راستای رعایت قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرده است سود سهام بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار سهامدار واریز شده است.

چه شرکت‌هایی سود پرداخت کردند؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان روز دوم خردادماه، بیش از ۶۴ هزار میلیارد ریال سود سهام ۲۷ شرکت بورسی به حساب بالغ بر چهار میلیون و ۶۰۰ هزار سهامدار واریز شد.

اسامی شرکت های واریز کننده سود در جدول زیر آمده است:

همه ناشران موظف به واریز سود از طریق سجام هستند

در نیمه اول اردیبهشت ماه، محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه خبر از پرداخت سود سنواتی داده و اعلام کرده بود که سازمان بورس در نامه‌ای تمامی ناشران را ملزم به اجرای فرآیند پرداخت مطالبات سنواتی سهامداران کرده است.

حال در تازه ‌ترین اظهار نظر، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرده است، گفته تا هفته پایانی اردیبهشت‌ماه مطالبات سنواتی هفت شرکت از طریق سمات به حساب ۳۶۹ هزار سهامدار واریز شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۸ شرکت نیز در صف تکمیل مدارک برای پرداخت سود سنواتی مطالبات سهامداران خود هستند که امیدوارم بتوانیم هرچه سریع‌تر این مطالبات را به حساب سهامداران واریز کنیم.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سامانه سجام پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام هزار سهامدار اعلام کرده سود سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار مجید کریمی گفت: در پی اعلام مراجع قضایی متهمه‌ای به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان چندین شرکت هرمی، تحت پیگرد قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: این متهمه و شرکاء خود اقدام به ایجاد چندین شرکت هرمی کرده و با معرفی صراف‌های معتبر و بعضا آشنایان خود در چندین کشور منطقه با وعده سرمایه گذاری به شاکیان در این شرکت‌ها در قبال دریافت سود ماهیانه بالای ۱۰ درصد و اجرا نکردن تعهد، به وعده‌های خودشان عمل نکرده و از این طریق از تعداد زیادی از ایرانیان، کلاهبرداری می کنند.

­

رئیس پلیس بین الملل گفت: این فرد کلاهبردار و همدستانش ضمن پاسخگو نبودن به سرمایه گذاران قبلی، مجددا با هویت دیگری اقدام به راه اندازی شرکت هرمی دیگری کرده و به کلاهبرداری از تعداد بیشتری از قربانیان اقدام کردند.

سردار کریمی افزود: متهم پس از کلاهبرداری به یکی از کشور‌های منطقه متواری که با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهمه در یکی از کشور‌های منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بودن این فرد به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

­

این مقام انتظامی گفت: با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین الملل فراجا، بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهمه و هم چنین رایزنی‌های پلیسی، وی در کشور محل اختفا دستگیر شد و امروز از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی به کشور بازگردانده و برای ادامه رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضایی شد.

دیگر خبرها

  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • تغییر نام استقلال و پرسپولیس ربطی به وزارت ورزش ندارد | تمام شد؛‌ شما دیگر هیچ مسئولیتی ندارید
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد