Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@14:47:00 GMT

ائتلاف سعودی یک کشتی نفتی یمن را توقیف کرد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۲۶۳۱

ائتلاف سعودی یک کشتی نفتی یمن را توقیف کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  شرکت نفت دولت نجات ملی یمن خبر داد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی امروز دوشنبه یک کشتی نفتی یمن را توقیف کرده‌ است.

عصام المتوکل سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن به خبرگزاری رسمی این کشور (سبأ) گفت که این کشتی حامل بنزین بوده است.

المتوکل با بیان اینکه کشتی توقیف شده «سندس» نام دارد، گفت که این کشتی حامل ۲۹ هزار و ۴۵۴ تن بنزین بوده است که ائتلاف متجاوز اجازه نداد وارد بندرگاه الحدیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این کشتی از سازمان ملل نیز مجوز ورود دریافت کرده بود، تأکید کرد، با توقیف این کشتی، ائتلاف متجاز دو کشتی یمنی را توقیف کرده است که مجوز سازمان ملل را داشته است.

سخنگوی شرکت نفت یمن از جامعه بین‌الملل و نهادهای بشردوستانه خواست که به ائتلاف متجاوز اعمال فشار کنند تا به آتش‌بس کنونی پایبند باشند و از توقیف کشتیهای حامل نفت یمن، دست بردارند؛ کشتیهایی که هیچ ارتباطی به پرونده‌های سیاسی و نظامی ندارند.

این در حالی است که المتوکل اوایل اردیبهشت ماه گذشته خبر داد که ائتلاف متجاوز همچنان به دزدی کشتی‌های نفتی ادامه می‌دهد و یک کشتی حامل ۳۰ هزار تن گازوئیل را توقیف کرده است.

 المتوکل با بیان اینکه سازمان ملل پس از اجرای آتش بس هم مثل قبل آن به دزدی دریایی ادامه می دهد، گفت: تعداد کشتی های توقیف شده حامل گازوئیل به دو فروند کشتی رسیده است.

در حالی آتش بس در یمن برقرار است که هیچ پیشرفت قابل‌توجهی در زمینه نظامی و انسانی صورت نگرفته است با کمرنگ شدن اعتماد صنعاء به امکان وفاداری ائتلاف سعودی و سازمان ملل به تعهدات، نشانه‌های پایداری آتش‌بس در این کشور خوشبین‌کننده نیست.

در اولین روزهای ماه رمضان، یعنی در دوم ماه آوریل سال ۲۰۲۱، سازمان ملل متحد اجرای آتش‌بس انسانی و نظامی یمن را اعلام کرد و صنعاء و تمام جهان از آن استقبال کردند.

بر روی کاغذ، در آتش‌بس انسانی بر توقف تمام عملیات‌های نظامی، تضمین حرکت امن و روان ۱۸ کشتی نفتی در دو ماه و اجازه ۱۶ پرواز با هواپیماهای تجاری از [مبدأهای مشخص] به صنعاء و بالعکس یا به عبارتی میانگین دو پرواز تجاری در هر هفته تأکید شده است.

صنعاء به تعهدات خود پایبنده بوده است به‌نحوی که عملیات‌های نظامی خود برای پیشروی به سمت عربستان را متوقف کرده و تمام عملیات‌های تهاجمی در امتداد جبهه‌های داخلی و جبهه‌های مرزی را به حالت تعلیق درآورده است؛ اما طرف مقابل از ساعات آغازین اجرای آتش‌بس تا امروز به توقف عملیات‌ها نظامی خصمانه متعهد نبوده است.

در حالی که می‌بایست ائتلاف متجاوز به کشتی‌های حامل مازوت و کشتی‌های نفتی و گازی اجازه ورود می‌داد، اما نه‌تنها همچنان از دزدی دریایی و توقیف کشتی‌هایی که تحت بازرسی‌های «UNVIM» قرار گرفته‌اند و از سازمان ملل مجوز دریافت کرده‌اند، دست برنداشته، بلکه عامدانه توقیف کشتی‌های حامل گازوئیل را با هدف تنگ کردن عرصه بر نهادهای درمانی و خدماتی [یمن] ادامه داده است؛ بی‌آنکه کوچکترین احترامی به تعهدات منعقدشده بگذارد؛ تعهداتی که زیر نظر و اشراف سازمان ملل متحد به امضا رسید.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ائتلاف سعودی توقیف کشتی نفتی ائتلاف متجاوز سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از 17 خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ 25 فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه