Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در هشت استان و افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی و فراساحلی خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از فعالیت سامانه بارشی در عرض‌های بالاتر و رشد ابرهای همرفتی در جنوب‌ شرق کشور از دوشنبه (۹ خرداد ماه) تا چهارشنبه (۱۱ خرداد ماه) اشاره کرد و از وقوع رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه اثر این سامانه دوشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین، زنجان، ارتفاعات و دامنه البرز، تهران، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، سه‌شنبه شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات و دامنه جنوب سیستان و بلوچستان و چهارشنبه آذربایجان شرقی و نیمه شمالی آذربایجان غربی خواهد بود.

این مخاطره باعث اختلال تردد در جاده‌ های بین شهری، بالا رفتن احتمال برخورد صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر بطور محلی و افزایش احتمال آسیب به سازه‌های موقت و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده خواهد شد.

توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط خودداری از اتراق در کنار رودخانه‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و ... است.

سازمان هواشناسی در ادامه با صدور هشدار زردرنگ دیگری از افزایش وزش باد از روز دوشنبه ( ۹ خرداد ماه) تا چهارشنبه ( ۱۱ خرداد ماه) با مخاطره‌ای نظیر افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از ۱ تا ۱.۵ متر و در نواحی فراساحلی ۱.۵ تا ۲ متر خبر داد.

منطقه اثر این سامانه دوشنبه نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، سه‌شنبه نواحی شرقی دریای عمان و چهارشنبه مناطق شرقی و مرکزی دریای عمان خواهد بود.

حاکمیت این وضعیت جوی سبب افزایش احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و احتمال خسارت به قایق‌های صیادی و شناورهای کوچک می‌شود.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی محدودیت در فعالیت‌های تفریحی، شنا و تردد با شناورهای سبک به‌ویژه در فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن با شناورهای نیمه سنگین و محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع به ویژه در فراساحل در دستور کار قرار گیرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت سامانه بارشی وزش باد تگرگ آبگرفتگی رعد و برق رگبار باران هواشناسی اخبار حوادث حوادث آب و هوا وضعیت آب و هوا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سازمان هواشناسی خرداد ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: این سامانه از امروز تا پایان هفته موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد شد. 
رضا مرادی افزود: مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی امروز و فردا پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: همچنین در روز جمعه با احتمال کمتر در همه مناطق استان احتمال وقوع رگبار همرفتی شدید وجود دارد.
مرادی افزود: بر اساس خروجی فعلی الگوهای پیش بینی سرعت وزش باد در ساعات بعد از ظهر روز‌های جمعه تا یکشنبه نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

به همین دلیل هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان مرکزی صادر شد.

دیگر خبرها

  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک