Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@02:08:52 GMT

شکستن دیوار تحریم به سبک یمنی‌ها

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۳۲۲۵

شکستن دیوار تحریم به سبک یمنی‌ها

«لُجَین الوزیر» مجری پروژه پرورش دام، دانشجویی که در دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعا تحصیل می‌کند، مانند همه یمنی‌ها از هفت سال پیش تا کنون در شرایط جنگی و محاصره خفقان‌آوری زندگی می‌کند که از آغاز تجاوزات ائتلاف متجاوز ادامه داشته و درد و رنج یمنی‌ها را تشدید کرده است.

این محاصره همچنین سبب بروز قحطی بزرگی شد که به تمام یمن آسیب زده و تمایل یمنی‌ها برای یافتن راهکار‌های جایگزین و عبور از محاصره برای رسیدن به خودکفایی را تقویت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه، لجین الوزیر نیز شروع به کار روی یک پروژه ویژه برای پرورش دام در پشت بام منزل خانه‌اش کرده و این درحالی است که در مرکز صنعا پایتخت یمن زندگی می‌کند.

«لجین الوزیر» در این باره به خبرنگار تسنیم می‌گوید: به دلیل محاصره و جنگ و بدتر شدن اوضاع، به فکر این افتادم که پروژه‌ای راه‌اندازی کنم و یک پروژه سرمایه‌گذاری باشد که در راستای رسیدن به خودکفایی و تهیه غذای سالم است و اینکه همه غذا‌ها را در خانه درست کنم. من پروژه خود را با گوسفند و بز و بر این اساس شروع کردم که یک تغذیه سالم و منبع درآمد روزانه داشته باشم.

این پروژه شروع به رشد و توسعه کرد و همان‌طور که گفته شد شروع به برداشت ثمرات آن کردم. اکنون شروع به معرفی نژاد بز و همچنین بوقلمون و سایر مرغ‌ها و نیز گوسفندان و بز‌هایی کرده‌ام که شروع به تولید مثل کردند و درخواست‌ها برای شیر بز و تخم مرغ و گوشت‌ها افزایش یافت.

تلاش برای خودکفایی یمنی‌ها یکی از اهداف انقلاب ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ بود، اما محاصره تحمیل شده از سوی دشمن متجاوز، طرف‌های مربوطه را بر آن داشت تا با سرعت بیشتری نسبت به تأسیس مؤسسه تولید غلات و حبوبات و همچنین آماده‌سازی بخش بزرگی از زمین‌های کشاورزی در مناطق مختلف با وجود همه امکانات کم اقدام کنند و ما ثمرات آن را می‌بینیم.

«علی الخالد» مسئول روابط عمومی سازمان تولید غلات (سازمان غله) یمن به خبرنگار تسنیم می‌گوید: قحطی بزرگی که در نتیجه تجاوز و محاصره در یمن رخ داد سبب شد تا دولت صنعا به سمت تأمین امنیت غذایی حرکت کند و برای ما، مردم و رهبری انقلاب یمن راهی جز این نیست که به سمت توسعه همه‌جانبه در زمینه امنیت غذایی حرکت کنیم.

نبرد خودکفایی یمنی‌ها هنوز در مراحل ابتدایی است و تلاش‌های خود را در وهله اول بر جنبه‌های کشاورزی و دامی متمرکز می‌کند؛ گامی که در نگاه ناظران نشان‌دهنده اراده رهبری انقلاب در یمن برای دستیابی به استقلال کامل و بازگرداندن تصمیم یمنی‌هایی است که به دلیل فشار‌هایی که علیه آن‌ها تحمیل شده برای تأمین نیاز‌های اساسی خود وابسته به خارج هستند.

علی الخالد در ادامه می‌گوید: این نهاد (سازمان تولید غلات یمن) در چندین مسیر از پروژه‌ها، از جمله پروژه حمایت از کشاورزان با بذر و شخم زدن، حمایت از کشاورزان با تأمین نیاز‌های انرژی خورشیدی و تولیدات و همچنین آموزش در زمینه کشاورزی، شروع به کار کرد.

تلاش یمنی‌ها برای رسیدن به خودکفایی در انواع محصولات کشاورزی هرچند کمرنگ به نظر می‌رسد، اما نشان‌دهنده میزان اراده رهبری انقلابی و سیاسی این کشور برای آزادی و استقلال است.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی یمنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسف عمیق رئیسی درباره شکستن حرمت دانشجو در خاک امریکا! | فیلم

رئیسی در جلسه هیئت دولت گفت: برخوردی که با دانشجویان در غرب صورت می‌گیرد، جای تاسف دارد. شکستن حرمت دانشگاه، قانون، آزادی بیان و قلم و شکستن حرمت دفاع از حقوق انسان از جمله فجایعی است که به دست غربی‌های مدعی حقوق بشر درحال رخ دادن است. چهره واقعی غربی‌ها در این اتفاقات نمایان شد. جریان دانشجویی در جایگاه شرافت در مقابل شرارت قرار گرفته‌ است. ایستادگی دانشجویان در غرب حتما مقابل اقدامات آمریکا و اسرائیل ایجاد بازدارندگی می‌کند./مهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مگافارم دام سبک؛ پروژه تحولی استان یزد برای خودکفایی در تولید گوشت قرمز
  • شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد
  • افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است
  • نقش هنر بر پیکر جنگ‌زده یمن
  • مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • شادی جواد از شکستن رکوردها و طلسم‌ها!
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • تاسف عمیق رئیسی درباره شکستن حرمت دانشجو در خاک امریکا! | فیلم