Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در همایش تبیین و بررسی ابعاد و زوایای حقوق عامه با تأکید بر مسائل استان کردستان، ضمن تسلیت حادثه متروپل آبادان، اظهار داشت: دستگاه قضائی در راستای پیشبرد اهداف عالی خود و احقاق حق و اجرای عدالت، نیازمند مشارکت فعال مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد: از آغاز دوره تحول قوه قضائیه نقش مردم و مطالبه گری مردم در مسائل مختلف از جمله حقوق عامه ظهور و بروز بیشتری پیدا کرده است.

وی افزود: در راستای دستورالعمل نحوه مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضائیه، می‌توان گفت که از محوری ترین سیاست‌های دستگاه قضائی مشارکت مردم در امور مختلف این قوه است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: نظرات تخصصی ریاست محترم قوه قضائیه در نشست‌های مختلف با اقشار مختلف مردم بیانگر اهمیت مشارکت مردم در سیاست‌های عالی قوه قضائیه است.

وی افزود: هر جایی نقض قانون و هنجارها و ارزش‌ها شکل می‌گیرد از مصادیق نقض حقوق عامه می‌باشد که گاهی اوقات توسط شخص حقیقی و گاهی توسط شخص حقوقی اتفاق می‌افتد.

وی مصادیق حقوق عامه را شامل ترک فعل مدیران، حوزه تولید و اشتغال، ساخت و ساز، مسائل امنیتی و بین المللی، حوزه بازار، بهداشت عمومی و … بر شمرد و افزود: شیوه مطالبه گری در جامعه باید با رعایت اخلاص، ضابطه مند و قانون مدار باشد تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

رئیس کل دادگستری کردستان در ادامه این همایش نقد و انتقاد را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: اگر نقد دلسوزانه توأم با ارائه راهکار و مطالبه گری باشد مورد استقبال دستگاه قضائی است.

حجت الاسلام حسینی در پایان تأکید کرد: دستگاه قضائی از کمک آحاد مردم خصوصاً نخبگان جامعه و حقوقدانان را در راستای حفظ و صیانت از حقوق جامعه استقبال می‌کند.

در ادامه این همایش اساتید و دانشجویان حقوق دانشگاه کردستان به ارائه مطالب در خصوص حقوق عامه پرداختند.

کد خبر 5503123

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج حقوق شهروندی بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان ابادان اردبیل شهادت امام صادق ع احتکار نماهنگ سلام فرمانده خراسان رضوی شیراز دستگاه قضائی قوه قضائیه حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی کشور دارند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، میثم عرب‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در ضیافت استادان این دانشگاه که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و استاد برگزار شد، گفت: تردیدی نیست که در زمان حاضر استادان دانشگاه‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی را در پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد در حال حاضر بیش از ۴۰۰ استاد هیئت علمی و حق‌التدریس و دستیار آموزشی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان همکاری شایسته دارند که این موجب مباهات ماست و به خوبی به نقشه ارزنده استادان واقف هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان عنوان کرد: این دانشگاه با قدمتی ۴۰ ساله تاکنون بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموخته متعهد و متخصص را به جامعه معرفی کرده که هرکدام از آنها به نوعی وفقیت‌های چشمگیری را رقم زدند.

عرب‌زاده متذکر شد: امسال برنامه‌های بسیار متنوع علمی، فرهنگی و آموزشی را در دستورکار داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استادان نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی کشور دارند 
  • صیانت از آزادی‌های مشروع در سند تحول قضایی
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند