Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@18:07:19 GMT

توقیف نفتکش یمنی توسط ائتلاف سعودی

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۳۶۶۷

توقیف نفتکش یمنی توسط ائتلاف سعودی

ائتلاف متجاوز کشتی یمنی حامل ۲۹ هزار تن بنزین که مجوزهای لازم از سازمان ملل را نیز کسب کرده بود توقیف کرد.

به گزارش مشرق، عصام المتوکل، سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی امروز (دوشنبه) کشتی «سندس» که حامل بیش از ۲۹ هزار تن بنزین بود را علیرغم بازرسی و کسب مجوزهای سازمان ملل توقیف کرده و  اجازه نداده وارد بندرگاه «الحدیده» شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش المسیره، سخنگوی شرکت نفت یمن گفت: «تعداد کشتی‌های توقیف شده به دو کشتی نفتی افزایش یافته است که همه آن‌ها بازرسی شده و دارای مجوز ورود از سازمان ملل بودند».

گفتنی است، محدودیت‌های واردات سوخت و سایر کالاها به یمن، جایی که ۱۶ میلیون نفر غذای کافی در دسترس ندارند و میلیون‌ها نفر در آستانه قحطی قرار دارند، همواره مهم‌ترین نقطه مناقشه در درگیری بین نیروهای انصارالله و ائتلاف متجاوز بوده است.

بیشتر بخوانید:

از زمان اعلام آتش‌بس بین یمن و ائتلاف متجاوز در فروردین ماه امسال، ائتلاف سعودی بارها آن را نقض کرده است. یمن از آن زمان، بارها هواپیماها و پهپادهای جاسوسی متعلق به ائتلاف را سرنگون کرده است. ورود این هواپیماها به حریم هوایی یمن نقض آتش‌بس سازمان ملل بوده است.

افزون بر این، هفتم خرداد ماه امسال، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت در صورتی که کشورهای متخاصم به آتش بس پایبند نباشند، نیروهای مسلح با یاری خدا آماده انجام وظایف خود هستند. «محمد عبدالسلام»، رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نیز با خصمانه خواندن اقداماتی از این دست، گفته بود اگر این پهپادها بر فراز کشورهای متخاصم به پرواز درآمده بودند، موضع سازمان ملل متفاوت بود.

موعد این آتش بس سه روز دیگر به پایان می‌رسد و با وجود تجاوزهای متعدد، هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن خواستار تمدید آن شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت یمن کشتی نفتی کشتی نفتی یمن توقیف کشتی یمنی ائتلاف سعودی عربستان سعودی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست

پائولو رانگل، وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل، وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین هم‌چنین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران