Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: حمایت از تولید و اشتغال و رفع موانع برای سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در سفر به ایرانشهر از کارخانه صنایع نساجی بافت بلوچ ،مجتمع فشرده سازی گاز سی‌ان‌جی، سردخانه بلوچ زهی، واحد فرآوری خرما و واحد تولیدی ایران کولا بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد جواد حاجی حسینی معاون حقوقی و امور مجلس  وزارت صمت در این بازدید اظهار کرد: حمایت از تولید و اشتغال و رفع موانع برای سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی از اولویت‌های وزارت صنعت ، معدن و تجارت به شمار می‌رود.

وی گفت:در خصوص این واحد تولیدی به دنبال خرید ماشین آلات برای تکمیل این مجموعه هستیم.

معاون وزیر صمت افزود: کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر، یک واحد صنعتی زیرمجموعه بخش نساجی کشور است که بیش از ۱۰ سال به دلایل مختلف در حالت رکود و تعطیلی به سر می‌برد.

حسینی تاکید کرد: پس از تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم فعال شدن کارخانه بافت بلوچ و حل مشکلات این کارخانه، پیگیری‌های فراوانی از سوی دفتر ایشان و دیگر مسؤولان انجام شد و عزم همگانی برای فعال شدن این کارخانه نساجی شکل گرفت.

وی یادآور شد: در این  راستا در سال ۹۳ با تحقق این خواسته، کارخانه بافت بلوچ از لیست سازمان خصوصی‌سازی خارج و برای احیا به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شد و تحت حمایت دولت قرار گرفت.

لزوم شتاب بخشی در اجرای طرح‌های صنعتی

فرشاد مقیمی معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های نهفته در منطقه ایرانشهر شتاب بخشی در  اجرای طرح‌های صنعتی در این منطقه مورد تاکید است.

وی بیان کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بر اساس رسالتش الگوی فعالیت خود را مشارکت با بخش غیردولتی بومی در طرح‌های صنعتی تعریف کرده است.

معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو افزود: در همین زمینه آماده انتقال دانش انباشته و تجارب خود در فرایند هایی همچون مشارکت با بخش خصوص برای توانمند سازی و پشتیبانی های قانونی مبتنی بر توجیه فنی و اقتصادی و آمایش سرزمین را دارد.

مقیمی خاطر نشان کرد: هدف از این بازدیدبازنگری و روزآمدسازی و اجرای مشارکتی برخی از  طرح های صنعتی مستقر در ایرانشهر بوده است.

علیرضا راشکی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان نیز گفت: در راستای تحقق بخشی به شعار سال، علاوه بر بازدید از واحدهای تولیدی داخل و خارج از شهرک صنعتی، نشست  مشترکی با مدیران واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران بخش صنعت برنامه ریزی شده بود.

وی بیان کرد: در این نشست مدیران واحد های تولیدی درخواست‌هایی داشتند تا بتوانند در عرصه تولید و صادرات موفق‌تر عمل کنند، که از سوی مسؤولان قول پیگیری و مساعدت در چارچوب‌های قانونی داده شد.

انتهای پیام

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح های صنعتی بافت بلوچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۳۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان در حاشیه بازدید از برخی واحد‌های صنعتی و تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری، گفت: کمیسیون کار و کارگری که با حضور دستگاه‌های مرتبط به‌صورت ماهانه برگزاری جلسات تخصصی دارد به دنبال حل مشکلات کارگران و واحد‌های تولیدی و صنعتی در این شهرستان است.
حسین ولایتی  با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده درزمینه مشکلات شرکت‌های تولیدی و خدماتی،افزود: تنها دو شرکت حدود دو ماه معوقه پرداخت حقوق کارگران خود را دارند و مابقی واحد‌های صنعتی و تولیدی در قوچان پرداخت حقوق کارگران و کارکنانشان را به‌روز و ماهیانه انجام می‌دهند و مشکل دیگری در حوزه کار و کارگری در سطح شهرستان وجود ندارد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان گفت: موضوعات و مباحث دیگری درزمینه درخواست‌ها و مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی هم موردبررسی قرار می‌گیرد که عمده آن به پرداخت تسهیلات، نبود نقدینگی و بدهی به تأمین اجتماعی، مالیات و دارایی و شرکت گاز مرتبط است و باید با همکاری و هماهنگی بین دستگاهی این مشکلات نیز مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است