Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@02:29:13 GMT

رهگیری پهپاد متجاوز ترکیه از سوی یونان

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۳۸۴۶

رهگیری پهپاد متجاوز ترکیه از سوی یونان

وزارت دفاع یونان از نقض حریم هوایی خود توسط یک فروند پهپاد ارتش ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های یونان روز دوشنبه به نقل از وزارت دفاع یونان از نقض حریم هوایی این کشور از سوی یک فروند پهپاد ترکیه خبر دادند.

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» یک فروند پهپاد ارتش ترکیه صبح دوشنبه با پرواز بر فراز جزیره یونانی «نیسیروس» حریم هوایی یونان را نقض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع یونان در بیانیه خود افزوده که این پهپاد در ارتفاع ۱۹ هزار پایی در حال پرواز بود که پس از شناسایی ازسوی رادارهای یونان براساس قوانین هوانوردی توسط جت‌های یونانی رهگیری شد. این وزارتخانه به نوع پهپاد ترکیه‌ای اشاره‌ای نکرده است.

یونان و ترکیه مدت‌هاست که در زمینه حق بهره برداری از منابع انرژی در دریای اژه و مدیترانه اختلاف دارند. یونان و ترکیه بابت اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند.  این دو کشور بارها همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارتش سوریه پهپاد ترکیه‌ای تروریست‌ها را سرنگون کرد

«کریاکاس میتسوتاکیس» رئیس جمهور یونان به تازگی تایید کرد که یونان به خرید جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ ساخت ایالات متحده چشم دوخته و یک پیمانکار دفاعی برجسته آمریکایی به دنبال سرمایه‌گذاری در صنعت هوافضای یونان است. 

این در حالی است که اخیرا نیز هفت سازمان در ایالات متحده در نامه‌ای به کنگره آمریکا ، هشدار و نگرانی خود را از احتمال فروش ۴۰ فروند جنگنده «اف-۱۶ بلاک» و ۸۰ کیت نوین سازی ناوگان فعلی جنگنده‌های اف-۱۶ این کشور ابراز داشتند.

ترکیه در ماه اکتبر از آمریکا خرید ۴۰ فروند جنگنده اف-۱۶ ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را درخواست کرد. در نامه‌های جداگانه‌ای به روسای و اعضای کمیته‌های امور خارجی و نیروهای مسلح مجلس نمایندگان و سنا، هفت گروه و شورای آمریکا از جمله شورای «یونان-آمریکا»، «شورای عدالت برای قبرس»، «کمیته یهودیان آمریکا»، «کمیته ارامنه مقیم آمریکا»، «گروه دفاع از مسیحیان» و «انجمن خاورمیانه»  اعتراض خود را به فروش این تجهیزات به ترکیه اعلام کردند. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت ترکیه پهپاد یونان ارتش ترکیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت حریم هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، این خرید بزرگ پس از آن انجام شد که قزاقستان به منظور ارتقای ناوگان هوایی خود، ۱۱۷ هواپیمای نظامی متعلق به دوران شوروی از جمله رهگیرهای میگ-۳۱، بمب‌افکن‌های جنگنده میگ-۲۷، جنگنده‌های میگ-۲۹ و بمب‌افکن‌های سوخو-۲۴ مربوط به دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی را به حراج گذاشت.

ارزش قرارداد فروش اعلام‌شده یک میلیارد تنگه قزاقستانی یا ۲.۲۶ میلیون دلار بوده که نرخ میانگین هر هواپیما را تنها به ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار می‌رساند.

هرچند انگیزه ایالات متحده از خرید این تعداد هواپیمای قدیمی و غیرقابل استفاده فاش نشده است با این حال کارشناسان می‌گویند امکان دارد آنها برای استفاده و مصرف در اوکراین، جایی که هواپیماهای مشابه در حال خدمت هستند، خریداری شده باشند.

با توجه به اتکای اوکراین به تسلیحات دوران شوروی، این هواپیماها می‌توانند به عنوان منبع قطعات یدکی یا به صورت استراتژیک به عنوان طعمه در فرودگاه‌ها مستقر شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • مانور ترسناک جنگنده سوخو بیخگوش پهپاد کوچولو | فیلم
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • ببینید | لحظه ترسناک نزدیکی برخورد یک جنگنده سوخو 25 روسیه به یک پهپاد!
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد