Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول گفت: تولید ۴۰۰ میلیون عدد تخم چشم زده ماهی قزل آلا در سال جاری پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: تکثیر کنندگان داخلی از طریق تعامل و انعقاد قرارداد با مرکزعلمی و دانشگاهی کشور توانسته‌اند تخم چشم زده تمام ماده تولید کنند که قابل رقابت با تخم چشم زده ماهی قزل آلا وارداتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی افراسیابی کل نیاز پرورش دهندگان ماهی قزل آلا به تخم چشم زده را ۵۰۰ میلیون قطعه در سال عنوان کرد.

وی اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۳۷۰ میلیون تخم چشم زده در کشور تولید شد.

افراسیابی پیش بینی کرد امسال ۲۱۵ هزار تن ماهی قزل آلا در کشور تولید شود.

وی درباره مصوبات شورای راهبری شیلات ایران نیز گفت: نزدیک به ۵۰ مصوبه تا کنون در این شورا داشتیم و مهمترین آن مربوط به پرورش ماهی در قفس است.

سرپرست معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران افزود: این شورا درصدد است یک خط ویژه اعتباری برای تامین قفس برای پرورش آبزیان راه اندازی شود.

وی درباره اقدامات جدید سازمان شیلات در حوزه آبزی پروری تصریح کرد: ما فعالیت های نوپا را در حوزه آبزی پروری شروع کرده ایم و در حوزه صدف خوراکی و صدف مروارید سازی باید بنگاه های اقتصادی را پای کار آوریم تا زنجیره ارزش را در این زمینه تعریف کنیم.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: سازمان شیلات ایران ، ماهی قزل آلا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان شیلات ایران ماهی قزل آلا سازمان شیلات ماهی قزل آلا شیلات ایران تخم چشم زده آبزی پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی

به گزارش صدای ایران از ایرنا، حجت الاسلام عبدالله واحدی روز شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقات و امور خیریه کشور، افزود: پروژه پرورش ماهی سی باس در قفس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با ظرفیتی بالغ بر تولید سالانه پنج هزار تن ماهی آغاز بکار کرده و در مرحله نخست ۱۰ قفس تکمیل شده و یک میلیون قطعه بچه ماهی نیز ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه اولین ذخیره بچه ماهی‌ها در چهار قفس در اسفند ماه سال گذشته انجام شد، ادامه داد: ظرفیت این پروژه به میزانی برنامه‌ریزی و اجرا شده که علاوه بر تامین نیاز استان مرکزی، قابلیت ارسال به دیگر نقاط کشور نیز وجود داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به عرضه اولیه ماهی‌های پرورش داده شده با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار در پروژه پرورش ماهی در قفس این استان، بیان کرد: علاوه بر استان مرکزی راه‌اندازی شعبه‌های عرضه ماهی در استان‌های قم، آذربایجان شرقی و اردبیل نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام واحدی هدف از اجرای پروژه ماهی در قفس را افزایش سرانه مصرف ماهی و تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت سفید به جای گوشت قرمز عنوان کرد و گفت: طبع گرم، نداشتن بو، استخوان‌های درشت و عدم نیاز به طعم دهنده در طبخ ماهی، از مزایای ماهی سی‌باس است.

۳۹ شرکت مجری طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مهمترین دستاورد‌ها و پروژه‌های خود را در نمایشگاه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در تهران در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم