Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرشکاران ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طبیعی است هر بازآرایی و اصلاح طرح برای خود سختی‌هایی دارد اما حسن‌ها و نقاط مثبت اجرای طرح مردمی سازی بیشتر از سختی‌های آن است.

وی افزود: اکنون هزینه ۲ ماه یارانه به طور نقدی پرداخت شده است، البته مجلس به سمت اجرای طرح کالابرگ یا موضوع کارت‌های هوشمند کالابرگ حرکت می‌کند تا یارانه به صورت مشخص به افراد پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشکاران ادامه داد: البته در اجرای هر کدام از مدل‌های یاد شده چه به صورت نقدی و چه به صورت کالابرگ تفاوتی وجود ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در هر ۲ مدل یارانه به دهک‌های معین شده پرداخت می‌شود، گفت: حمایت دولت از دهک‌های پایین به خصوص سه دهک پایین بیشتر خواهد بود.

این مسئول ابراز داشت: با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها در واقع یارانه به طور مستقیم در اختیار دهک‌ها قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: سه دهک پایین درآمدی که سبد هزینه‌ای محقری دارند و همین طور دهک‌های چهار تا ۸ یعنی طبقه متوسط از این طرح که هزینه‌های زندگی آنها سر به سر است نفع بیشتری می‌برند تا افزایش قیمت‌ها در زندگی آنها تأثیر نگذارد.

فرشکاران یادآور شد: باید برای ارتقای معیشت مردم برنامه داشته باشیم که در این راستا طرح یاد شده و واریز مبالغ انجام شده است.

وی ادامه داد: اگر مخارج دولت مدیریت شود و از طرفی به سمت یارانه هوشمند و پرداخت درست یارانه حرکت کنیم به طور حتم تورم در میان مدت و بلند مدت مدیریت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به نگرانی‌های مردم از اصلاح رویه‌ها، ادامه داد: دوران کرونا نشان داد که با برنامه ریزی نباید نگران آینده بود زیرا با وجود فشارها و نگرانی‌ها در این دوران کمبود و مشکلات حاد اقتصادی به وجود نیامد.

فرشکاران خاطرنشان ساخت: با این طرح رانت از بین می‌رود، وضعیت معیشتی و اقتصادی ترمیم می‌شود.

وی با بیان اینکه خرد جمعی در مسائل مختلف اقتصادی بسیار مهم است طوری که تحلیل و اجرا نیز ابعاد دیگر اقتصاد است، افزود: وقتی گفته می‌شود ذخایر کالاهای اساسی به اندازه کافی وجود دارد این یک واقعیت است پس مردم در خصوص کالاهای اساسی و اقتصاد معیشتی شأن نگرانی نداشته باشند.

فرشکاران همچنین با اشاره به اینکه ثبت نام جاماندگان از هدفمندی یارانه‌ها آغاز شده و مهلت ثبت نام تمدید شده است، گفت: افرادی که تاکنون نتوانستند در طرح هدفمندی یارانه‌ها ثبت نام کنند می‌توانند با مراجعه به سامانه وزارت رفاه ثبت نام کنند و از مزایای طرح مردمی سازی یارانه‌ها بهره مند شوند.

این مسؤول یادآور شد: با توجه به قانون هدفمندی یارانه‌ها و بررسی‌هایی که انجام شده است دهک‌های مورد هدف جامعه به صورت دقیق‌تر در حال مشخص شدن است تا اصابت یارانه‌ها به دهک‌ها به خوبی انجام شود و در این خصوص جای نگرانی وجود ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: بر این اساس مردم نسبت به فراخور هر دهک که قرار می‌گیرند از امتیازات طرح مردمی سازی یارانه‌ها بهره مند می‌شوند.

کد خبر 5503255

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی هدفمندی یارانه ها یارانه یارانه نقدی بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان ابادان اردبیل نماهنگ سلام فرمانده شهادت امام صادق ع احتکار خراسان رضوی شیراز مردمی سازی یارانه ها طرح مردمی سازی یارانه ها برنامه ریزی ثبت نام دهک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود

نمانیده ولی فقیه در کاشان ضمن گرامیداشت روز معلم گفت: تقدیر از معلمان کاشانی مردمی‌سازی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدسعید حسینی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان اظهار داشت: شخصی نزد پیامبر اکرم آمده و از باسخاوت‌ترین افراد سوال شد و حضرت پاسخ داد باسخاوت‌ترین افراد خداوند متعال است.

وی افزود: در بیان انسان‌ها باسخاوت‌ترین افراد پیامبر اکرم(ص) است و پس از آن دو دسته می‌شوند که دسته نخست شهدا هستند و دسته دیگر معلمان هستند و از این رو معلم در روز قیامت به عنوان یک امت مبعوث می‌شود و این عنایت خداوند به معلمان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز داشت: بچه‌های ما در ابتدایی یک الی دو معلم دارند اما وقتی به دبیرستان می‌آید هر دانش‌آموز چندین معلم دارد و حقیقتا تقدیر از همه معلمان در مقطع متوسطه اول و دوم برای دانش‌آموزان امکان‌پذیر نیست.

وی ضمن تاکید بر تقدیر از معلمان به صورت مردمی و بر اساس برنامه‌ریزی از سوی انجمن اولیاء و مربیان هر مدرسه گفت: مسئولان از معلمان نیز یاد کرده و از آنان تقدیر کنند به نحوی که مسئولان با حضور در منازل معلمان خودشان از آنان بازدید کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه عیادت از معلمان مسئولان تاثیر. بسزایی در روحیه آنان دارد، تصریح کرد: معلمان در تربیت فرزندان ما به ویژه نسل کودک، نوجوان و جوان ما تاثیر بسزایی دارد چراکه این نسل در آینده مسئولان این کشور خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر توجه ویژه به سیاست‌های کلی در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد: عبودیت خداوند، نماز از مهمترین ارکان دین اسلام و حیات طیبه است و مسئولان در این زمینه نیزز توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه در رشد و تعالی روح آدمی موثر است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان نیز در این نشست اظهار داشت: عدم توجه به نهاد آموزش و پرورش زمینه بروز ناهنجاری در جامعه را فراهم می‌کند، در سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و سند دولت مردمی، توجه ویژه به نهاد آموزش و پرورش تاکید شده است.

تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود

حمیدرضامحمدی فشارکی افزود: اصحاب فرهنگ و نخبگان جامعه باید به حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشند و به مسوولان این حوزه کمک کنند؛ نهاد آموزش و پرورش پنج هزار معلم و 36 هزار دانش‌آموز شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، هر هزینه‌ای برای آموزش و پرورش شود، نوعی سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷