Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کنایه کارشناس سمت خدا: یک شماره حساب بدهید مردم اضافه‌های ۳۰۰ هزار تومان را برگردانند!
کارشناس برنامه سمت خدا با کنایه به برخی اظهارنظر‌ها گفت: یک شماره حساب بدهید مردم اضافه‌های ۳۰۰هزار تومان را به دولت برگردانند!

خبرگزاری روسی، ایران را «بهشت مافیا» می‌داند
کارشناسان بخش فارسی خبرگزاری روسی اسپوتنیک در چرخشی شگفت انگیز نسبت به ایران تحلیل‌های بدبینانه و ضد نظام سیاسی را منتشر می‌کنند و کسی هم کاری به آن‌ها ندارد. پس از مقاله بسیار سخت وسفت ولادیمیر ساژین کارشناس ارشد این خبرگزاری که نوشت ارزش دارایی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۳۰۰ میلیارد دلار است که ارزش جنگیدن برای صیانت دارد حالا نوبت به کارشناس ایرانی این خبرگزاری به نام آب شناس رسیده است که بنویسد: "فساد و رانت خواری آنقدر این روز‌ها در ادارات مختلف در سرتاسر کشور گسترش یافته که ایران به بهشت مافیا‌های اقتصادی تبدیل شده است"این کارشناس اصلی بخش فارسی اسپوتنیک نوشته است: نیاز نیست کارشناس خبره ساختمان و یا مهندس ناظر و یا ... باشید تا با یک قدم زدن در شهر‌های مختلف ایران بتوانید به راحتی متوجه شوید که ده‌ها ساختمان و برج و سازه در کشور با استفاده از رانت و نفوذ و بدون رعایت کوچکترین ضوابط مهندسی ساخته شده اند و یا فعالیت در آن‌ها به شدت در حال انجام است در حالی که هر لحظه احتمال بروز یک فاجعه مشابه متروپل و یا ساختمان پلاسکو و یا... وجود دارد. البته در برخی موارد هم شاید مقصر خود ما ایرانی‌ها هم هستیم. وقتی که مثلا می‌دانیم یک پاساژ بسیار معروف خرید و فروش گوشی موبایل در تهران صد در صد با شرایط نا امن مواجه است و بعد می‌رویم و آنجا با مبالغ خیلی بالا مغازه اجاره می‌کنیم و یا اینکه مردم می‌روند آنجا خرید. یا اینکه مثلا در منطقه اندرزگو در تهران برج عظیمی ساخته شده و این برج امروزه کج شده وشبیه برج پیزا در ایتالیا شده، ولی هنوز ساکنین آن حاضر به تخلیه آن نیستند.

دیپلمات طالبان با سه همسر و ۱۲ فرزند در تهران دنبال خانه می‌گردد!
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از صبح کابل گزارش داد سفارت افغانستان در تهران برای تهیه خانه جهت اقامت این کارمند خود دچار مشکل شده است، زیرا او دارای سه همسر و ۱۲ فرزند است. روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دبیر سوم دولت خودخوانده طالبان در سفارت افغانستان در تهران با سه همسر بیش از ۵ هزار دلار دریافتی دارد. روزنامه ۸ صبح نوشت مفتی محمد عظیم نورانی که عنوان دبیر سومی دارد ۳۰۰ دلار آمریکا کرایه‌خانه دریافت می‌کند. این روزنامه افغانستانی افزوده است: هزینه‌های گزاف دیپلماتیک طالبان در خارج از کشور در حالی صورت می‌گیرد که فقر شدید گریبان‌گیر شهروندان این کشور است. در همین حال، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از صبح کابل گزارش داد سفارت افغانستان در تهران برای تهیه خانه جهت اقامت این کارمند خود دچار مشکل شده است، زیرا او دارای سه همسر و ۱۲ فرزند است.

کنایه‌ی اقتصادی آذری جهرمی به دولت و افزایش قیمت دلار
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در مطلبی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، از افزایش قیمت دلار انتقاد کرد. آذری جهرمی نوشت: با همان منطق اقتصادی که دلار ۴۲۰۰ تومانی مورد انتقاد بود، تخصیص دلار ۲۵۰۰۰ تومانی به برخی واردکنندگان (در حالیکه دلار امروز وارد کانال ۳۱۰۰۰ تومانی شده است) مردود نیست؟

کنایه حقوقدان بین الملل به هنرمندان ایرانى در کن
رضا نصرى حقوقدان بین الملل:کاش مایکل مور یک فیلم در مورد ایران می‌ساخت - یا کارگردانان ایرانی چند هنرپیشه آمریکایی استخدام می‌کردند - تا موقع دریافت جایزه از جشنواره کن به جنایت تحریم اعتراض می‌کردند.

روایت سید حسن خمینی از دیدار اخیرش با رهبری
سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه امام گرفتار حجاب معاصریت شده است، گفت: اخیرا خدمت مقام معظم رهبری بودم و تمام مدت ایشان روی این مسأله تأکید داشت که اگر انقلاب قرار است بماند، اگر دینداری قرار است بماند، اگر اخلاق، آزادگی، استقلال و حتی تمامیت ارضی احتیاج به پرچم دارد؛ امام پرچم دینداری، عزت و استقلال در جامعه ما است و به این جهت بلند کردن این پرچم بلند آوازه کردن یک فرد نیست و بلند کردن نماد دینداری است. این شخص امروزه پرچم هویت و آینده ما است.

قوت گرفتن شایعه استعفای معاون سیاسی وزیر کشور
بیش از ۷۰ روز است که هیچ خبری از معاون سیاسی وزیر کشور نیست و او در هیچ جلسه‌ای که رسانه‌ها هم حضور داشته باشند، شرکت نکرده است تا شایعه استعفایش قوت بگیرد. برخی رسانه‌ها حتی جایگزین خرمشاد را هم معرفی کرده‌اند/ایسنا

سازمان حمایت با افزایش ۱۵ درصدی قیمت تن ماهی موافقت کرد
سازمان حمایت و مصرف‌کنندگان با افزایش حداکثر ۱۵ درصدی قیمت تن ماهی موافقت کرد. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش حداکثر ۱۵ درصدی قیمت تن ماهی موافقت کرد. براساس این گزارش، قیمت انواع سس مایونز راسا توسط واحد‌های تولیدی در چارچوب ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها تعیین می‌شود. قیمت گروه کالای مذکور با رعایت قیمت‌گذاری سازمان حمایت به‌صورت پسینی اعلام می‌شود. افزایش قیمت‌ها باید به تأیید نهایی ستاد تنظیم بازار رسیده و سپس اعلام رسمی شود.

چالش حضور زنان در ورزشگاه‌ها، خیلی زود حل می‌شود
سینا کلهر، معاون فرهنگی وزیر ورزش:چالش حضور زنان در ورزشگاه‌ها، خیلی زود حل می‌شود. د ر بخش ملی موضوع حل شده و در بخش باشگاهی نیز فعالیت‌ها به خوبی پیش خواهد رفت. بزرگترین مانع ما در حال حاضر نبود زیرساخت‌هاست و حقیقتا فضا‌های ورزشی کشور و به ویژه ورزشگاه‌ها فضای مناسبی برای بانوان و خانواده‌ها نیست و از امکاناتی که بتوانیم به خوبی پذیرای آن‌ها باشیم برخوردار نیستیم. امیدوار هستیم پس از تصویب ضوابط ورود قانونمند بانوان و خانواده‌ها به اماکن ورزشی به ویژه ورزشگاه‌ها، بتوانیم این دغدغه ورزش کشور را حل کنیم. /ایسنا

روایت نماینده سابق مجلس از توزیع مرغ منجمد میان استاد دانشگاه
محمود صادقی نماینده پیشین مجلس در صفحه توییتر خود نوشت: دیروز در دانشگاه ما مرغ منجمد دادند به هر استاد ۲ مرغ!

جز گران کردن قیمت‌ها چه کردیم؟
روزنامه صبح‌نو که از نشریات نزدیک به قالیباف رییس مجلس است، از اظهارات کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران انتقاد کرد و نوشت:نسبت دادن مشکلات اقتصادی و سوءمدیریت‌ها به امتحان الهی از دو بعد ضربه‌زننده است؛ یکی آنکه توجیه‌گر ناکارآمدی است و ثانیا تصویری بی‌نسبت با جهان‌بینی اهل بیت از دین، به جامعه ارائه می‌دهد. اگر باور داشته باشیم که گرانی را باید به‌دلیل آزمایش‌های الهی تحمل کنیم، این گزاره به معنی تسلیم شدن در برابر حوادث است که این تسلیم نیز انفعال و بی‌تصمیمی را در پی دارد. بار‌ها ازسوی رهبرانقلاب اسلامی به دولتمردان توصیه شده است که به‌دنبال خنثی‌سازی تحریم‌ها باشید، اما امروز که چهارسال از خروج ترامپ از برجام می‌گذرد، به جز آزادسازی قیمت‌ها، چه روش دیگری برای اصلاح و تغییر ساختار اقتصادی صورت گرفته است؟. پس فقر، گرانی و فشار‌های اقتصادی نازل‌شده از آسمان نیست، بلکه ناشی از نوع مدیریت است که البته امید می‌رود در دوران حاضر با همدلی بین قوا به سمت حل شدن حرکت کند.

علی دیواندری، مدیر بانکی تبرئه شد
قوه قضائیه و شعبه سوم دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی، حکم برائت علی دیواندری مدیرعامل پیشین بانک‌های ملت و پارسیان و رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور را صادر کرد. در حکم قطعی که از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی شهر تهران ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی صادر شده است، علی دیواندری از همه اتهامات مندرج در کیفرخواست تبرئه شد. دادگاه طی این حکم با استناد به اصل ۳۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۱۴۰ قانون مجازات‌های اسلامی، اتهامات وارده به علی دیواندری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی را وارد ندانسته و آنرا رد کرده است. در حکم صادره از سوی دادگاه مذکور، بیان شده که با هدایت یک ابر بدهکار بانکی و همدستش که داماد یکی از وزرای دولت سابق است، فساد حادث شده است. آنطور که از حکم صادره برمی‌آید این افراد از شیوه‌ها و اهرم‌های غیر قانونی و نامشروع برای فرار از قانون و برداشت از بیت المال بهره جسته‌اند و با وارد کردن اتهام به علی دیواندری تلاش کردند تا خود را از چنگ عدالت برهانند.

جریمه در انتظار «زرنگ‌بازی» برخی رانندگان
رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران:طرح پلیس در خروجی بزرگراه‌ها یا همان جناغی‌ها به اجرا درآمده و ماموران با حضور فیزیکی و نیز با استفاده از دوربین‌ها نسبت به اعمال قانون و جریمه متخلفان اقدام خواهند کرد. مبلغ این جریمه ۵۲ هزار تومان است که باید از سوی راننده پرداخت شود. /ایسنا

در آبادان عده‌ای با کف زدن و شعار دادن، مانع سخنرانی نماینده مجلس خبرگان شدند
خبرگزاری فارس نوشت: هفتمین شب حادثه متروپل در حالی سپری شد که مردم خوزستان با دعوت امام جمعه آبادان در گوشه و کنار چهارراه امیری به عزاداری پرداختند. فارس ادامه داد: اجتماع مردم آبادان در سوگ جانباختگان حادثه متروپل ساعت ۲۱ شامگاه یکشنبه ۸ خرداد در چهارراه امیری برگزار شد. امام جمعه آبادان در بیانیه‌ای از مردم دعوت کرده بود تا در مجلس ترحیم و یادبود جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل حضور پیدا کنند. پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی، در گوشه و کنار چهارراه امیری مردم با صدای مداحی که از بلندگو‌ها پخش می‌شد عزاداری کردند و دسته‌های سینه‌زنی و دمام زدنی در گوشه گوشه چهارراه امیری دیده می‌شد. قسمت بعدی مراسم سخنرانی آیت‌الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بود که در ابتدای آن عده‌ای با کف زدن و شعار دادن مانع ایراد سخنرانی شدند. مردم در واکنش به شعار‌های داده شده با سر دادن شعار لبیک یا حسین خواستار ادامه سخنرانی آیت‌الله حیدری شدند. عده‌ای به کانکسی که دوربین صداوسیما بر بالای آن نصب بود حمله کردند و دوربین را پایین انداختند. پلیس برای اینکه ایجاد نظم و امنیت و جلوگیری از تنش کند از مردم خواست چهارراه امیری را ترک کنند.

اخراجی‌های بازار کار در عصر کرونا
بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان اشتغال در سال۱۴۰۰ به رقم ۲۳میلیون و ۴۴۷ هزار نفر رسیده است. این رقم نسبت به سال ۱۳۹۸ به میزان ۸۲۶ هزار نفر کمتر است. مطابق بررسی این آمار، سطح اشتغال هنوز نسبت به وضعیت قبل از شیوع کرونا پایین‌تر بوده و برخی از افراد که عمده آن را زنان تشکیل می‌دهند، از بازار کار خارج شده‌اند. بر این اساس نرخ بیکاری سال ١۴٠٠ با ٠/۴ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ٩/٢ درصد رسید. این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۰ نیز کاهشی شده و با ٠/۴ واحد‌درصد کاهش، به ۴٠/٩ درصد رسید. از این رو می‌توان گفت کاهش سطح بیکاری بیشتر از آنکه تحت‌تاثیر افزایش شغل باشد به دلیل کاهش جمعیت فعال رخ داده است. به نظر می‌رسد بخش قابل‌توجه مشاغل از‌دست‌رفته را کسب‌و‌کار‌های خردی تشکیل می‌دهند که شاغلان آن‌ها از گروه‌های کم درآمدتر جامعه بوده اند. /دنیای اقتصاد

هر هفته ۳ مالک ساختمان‌های بسیار پرخطر تهران، احضار می‌شوند
مالکان ساختمان‌های بسیار پرخطر شهر تهران، ملزم به رعایت اصول ایمنی در مدت زمان معین می‌شوند. بر اساس توافق شهرداری و دادستانی شهر تهران، هر هفته سه مالک ساختمان‌های بسیار پرخطر شهر تهران که دستورالعمل‌های ایمنی را رعایت نکرده اند، احضارمی شوند و برای آن‌ها اخطار صادر می‌شود. مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و پیشگیری از بحران شورای شهر تهران در این باره به صداوسیما گفت: مالکین ساختمان‌های بسیار پرخطر به دادستانی دعوت و موظف می‌شوند بر اساس زمان بندی سازمان آتش نشانی اصول ایمنی را رعایت کنند.

انتقاد تند مطهری از بلاتکلیفی طولانی و سکوت خبری برجامی
علی مطهری، نماینده مجلس دهم نوشت:این‌که هیچ گزارشی از روند احیاء یا اماته برجام به مردم داده نمی‌شود و معلوم نیست مذاکرات بر سر چه موضوعی متوقف‌شده است. نوعی بی‌احترامی به ملت و به حساب نیاوردن آنهاست. مردم و نخبگان باید بدانند مذاکرات در چه مرحله‌ای است، آنگاه اظهارنظر کنند؛ و خواست آن‌ها نیز مورد توجه واقع شود. حتی اگر لازم است #رفراندوم برگزار شود. از قرار معلوم مجلس نیز چندان در جریان نیست؛ و نمایندگان که باید در این گونه مسائل حیاتی پیشقراول باشند اصلا احساس نمی‌کنند که مسئولیتی دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی بسته ویژه خبری علی مطهری برجام آبله میمونی متروپل آبادان پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی ساختمان های بسیار پرخطر علی دیواندری سازمان حمایت ورزشگاه ها شهر تهران قیمت ها سه همسر عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد