Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی که با عنوان امام خمینی خورشید قرن و رونمایی از کتاب صوتی خط امام از سوی کمیته دانشگاهیان ستاد بزرگداشت ارتحال امام در محل حسینیه جماران برگزار شد، گفت: امام خمینی چند ماه پیش از رحلتشان در نامه‌ای خطاب به سید حمید روحانی بر ضرورت تبیین درست انقلاب تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عقلانیت، معنویت و روح عدالتخواهی از حسینیه جماران به جهان اسلام و قلمرو حیات بشری پمپاژ شده، اظهار کرد: امام وقتی که می‌گفت خدا انگار از خدای دیگری حرف می‌زد در واقع خدای امام حی، سمیع، بصیر، علیم، قدیر، شاهد و رفیق بود.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه امام هیچ گاه کلاس رسمی فقه و عرفان نگذاشت، ولی توانست هزاران عابد، عالم و مجاهد که خیلی هم سواد نداشتند را تربیت کند، افزود: ما شیوه کار انبیاء را در وجود فردی غیر از انبیاء یعنی امام خمینی دیدیم و دیدیم که چه طور قدرت‌های بزرگ جهان به نام خدا شکستنی هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امام می‌گفت کسانی که از شاه می‌ترسند توحیدشان ضعیف است و کسانی که از آمریکا هراس دارند تذهیب نفس نکرده اند، افزود: شاگردان غیرحضوری امام صدها هزار مومن بودند که حرف‌های امام را باور داشتند به گونه‌ای که یک جوان روستایی که نه عرفان و نه سلوک خوانده بود یک موحد کامل به حساب می‌آمد و ما در جنگ و انقلاب دیدیم که این بچه‌ها چه طور به امام فکر می‌کردند و این همان تربیت توحیدی است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ تا ۴۰ سال از اتفاقاتی که در حسینیه جماران روی داده می‌گذرد و نسل امروز نمی‌داند که اینجا چه خبر بوده اظهار کرد: در این حسینیه بچه‌هایی تربیت شدند که عاشق شهادت بودند و برای اینکه کمتر بخورند و بیشتر کار کنند و اینکه کمتر دیده شوند با هم مسابقه می‌گذاشتند.

بیشتر بخوانید:

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) : چرا عده ای خودشان را متولی حزب الله و ناخواسته بقیه را حزب شیطان می دانند؟

روایت سید حسن خمینی از دیدار اخیرش با رهبری


رحیم پورازغدی اظهار کرد: بچه‌هایی در حسینیه جماران تربیت شدند که در منطقه برای خود قبر می‌کندند و شب‌ها نماز شب می‌خواندند و در عملیات‌ها نیز خود را به خطرناک‌ترین محورها می‌رساندند و امام این گونه قدرت‌ها را شکست داد، اما امروز شاهدیم که برخی‌ها تلاش می‌کنند تا جای جلاد و شهید، ظالم و مظلوم و حق و باطل را عوض کنند و نهضت امام و فرزندان امام را که قربانیان تروریست بودند به عنوان خشونت طلب معرفی کنند. به هر روی فرزندان امام قهرمان زهد و ساده زیستی بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امام در نامه خود به سید حمید روحانی مورخ کشورمان نوشت انقلاب کردن با همه عظمتش یک طرف و تدوین تاریخ انقلاب، اهداف و مبانی آن یک طرف پس باید مراقب باشید، اظهار کرد: اگر ما بزرگترین انقلاب را هم بکنیم، ولی به تبیین آن نپردازیم قطعا در زمان خودش حبس می‌شود پس تدوین تاریخ انقلاب جهاد تبیین را می‌طلبد با این اوصاف اگر حضرت زینب و حضرت سجاد علیهم السلام نیز نبودند معلوم نبود که در کربلا چه اتفاقی افتاده است.

وی افزود: رسالت بزرگی که امروز بر عهده ماست این است که مواظب باشیم تا مفاهیم و مبانی انقلاب جابه جا نشوند، اما متاسفانه شاهدیم که در رسانه‌های معاند با شیطنت این کار را می‌کنند. معتقدم اگر در زمان جنگ ابزاری مانند موبایل وجود داشت ما امروز می‌فهمیدیم که جوانان در جبهه چه صحنه‌هایی را خلق می‌کردند.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه در زمان امام هم کسانی بودند که خودخواه بودند و بازار سیاه را به دست داشتند و کلاهبرداری می‌کردند، افزود: در کنار این افراد یک عده‌ای هم بودند که خود را به آتش می‌زدند تا خود را فدای دیگران کنند با این اوصاف امام به آقای حمید روحانی گفتند که آنچه را که واقعا در جریان انقلاب اتفاق افتاده ثبت کنید تا نسل‌های بعدی بفهمند که چه اتفاقی افتاده است.

220

کد خبر 1636506

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن رحیم پور ازغدی امام خمینی سالگرد ارتحال امام خمینی حسینیه جماران رحیم پورازغدی امام خمینی بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک از اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

محمدحسین ساده‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: اجرای خط ویژه مسیر اتوبوس یک گام اساسی در کاهش آلودگی هوای شهر اراک مبتنی بر توسعه حمل‌ونقل همگانی و کاهش تردد خودروهای شخصی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر کاهش آلودگی هوای شهر اراک از دغدغه‌های مدیریت شهری، اعضای شورای شهر و شورای ترافیک است؛ بنابراین اقداماتی همچون برقی‌سازی ناوگان اتوبوس و ویژه‌سازی معابر به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای ترافیک استان، فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره)، حد فاصل چهارراه دکتر حسابی تا ابتدای خیابان محسنی اجرایی و تکمیل شده است و امتداد آن ظرف دو روز آینده تا چهارراه ولی عصر (عج) اجرا می‌شود.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره) بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، پس از جمع‌آوری خط ویژه خیابان شهید رجایی و یک‌طرفه شدن این خیابان تا ابتدای ۱۲ متری، جایگزین خط ویژه خیابان شهید رجایی شد.

وی ادامه داد: خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا ابتدای محسنی، به خطوطی که از شمال شرقی و شرق شهر به هسته مرکزی تردد می‌کنند، از جمله کوی صنعتی، فاز یک و دو شهید بهشتی، هپکو، الهیه، امیریه، مسکن، شهرک حضرت ولی عصر (عج) خدمات خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک تاکید کرد: در حال حاضر، ۳۰ دستگاه اتوبوس با وضعیت فعلی از مسیر خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند که به ازای هر سفر درون شهری، در زمان پیک ترافیک، بین هفت تا ۱۰ دقیقه کاهش زمان سفر را به دنبال خواهد داشت.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا گردش به راست خیابان محسنی، فاز نخست خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) است که بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان اجرایی و عملیاتی شده است و در صورتی که با موفقیت همراه باشد، سایر معابری که خط ویژه مصوب دارند همچون خیابان شهید بهشتی، خیابان حضرت امام (ره) از مسجد سیدها تا میدان شورا نیز با نصب جداکننده‌های ترافیکی، احیا و اجرا خواهد شد تا اتوبوس در سریع‌ترین زمان ممکن در شهر تردد داشته باشد.

وی گفت: ایجاد مسیر ویژه خطوط اتوبوس و فراهم شدن زمینه تسریع آمد و شد اتوبوس‌ها بدون گرفتار شدن در ترافیک، موجب پیشگیری از اتلاف وقت مسافران و اقبال آن‌ها به استفاده از اتوبوس به جای خودروی شخصی می‌شود.

کد خبر 749064

دیگر خبرها

  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • ۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک