Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:23:37 GMT

سید حسن خمینی: جوامع به پیامبران مدیون هستند

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۴۶۱۵

سید حسن خمینی: جوامع به پیامبران مدیون هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی یادگار امام راحل عصر امروز در دیدار با جمعی از پیروان ادیان الهی با بیان اینکه حضور شما در حرم امام(ره) بسیار ارزنده است و معنا و مفهومی بسیار والا دارد، اظهار کرد: پیامبران قطعا از زمره نخبگان هر جامعه هستند، ولی تفاوتشان با نوابغ در یک نکته بسیار ظریف است؛ نوابغ، نتیجه شرایط جامعه و مدیون جامعه خودشان هستند، اما این جوامع هستند که به پیامبران مدیون هستند؛ زیرا این پیامبران هستند که جامعه را بالا می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر تاریخ پیامبران را ورق بزنیم، در می‌یابیم که پیامیران رحمت خدا، در جوامع هستند، آیه ای در قرآن است که خطاب به پیامبر(ص) می فرماید مادامی که تو در میان مردم هستی خدا آنها را عذاب نمی‌کند؛ البته راه دومی هم نشان می‌دهد که باز هم خدا عذابشان نمی‌کند، اگر از خداوند طلب غفران و استغفار کنند.

یادگار امام راحل تأکید کرد: همه آنچه که بر زبان پیامبران هست، با همه اختلافات پیروانشان، در یک نکته خلاصه می‌شود و آن اینکه بپذیریم همه آنچه در جهان است به یک کانون قدرت و رحمت لایزال و یک علم بی انتها می‌رسد.

وی افزود: پیامبران می گویند ما می‌آییم و می‌رویم اما این شما هستید که باید دلهایتان را با خدا صاف کنید و همه آنها یک قدر جامع دارند که «خوب باشید».

سید حسن خمینی بیان کرد: آیه ای در قرآن می فرماید تنها پیش ما می‌آیید، همان گونه که تنها خلق تان کردیم، فخر رازی در تفسیر این آیه می گوید اگر تمام قرآن و معارف برای هدایت بشر حذف شود، این یک آیه کافی است که ای انسان! بدان تنهایی و هیچ چیز بیرونی به داد تو نمی رسد.

وی یادآور شد: در جهان همواره اختلافات وجود دارد، یکی از بزرگان می گفت اگر پیامبران را از تاریخ انسان جدا کنید، هیچ نقطه ای برای افتخار ندارد؛ کشته اند، غارت کرده اند، برده اند و سوخته اند؛ متأسفانه بخشی از این کارها به نام دین و بخشی به نام غیردین بوده است. البته به عنوان نمونه، مغول ها به نام دین نیامدند و سوختند، کشتند و بردند. ولی کسانی هم بوده اند که این کار را کرده اند. اما آنچه مهم است اینکه امروز ما قرار است وامدار کدام میراث گذشتگان باشیم.

وی گفت: همه باید بدانیم عقاید ما از آن درجه از وضوح برخوردار نیست که اگر کسی آن را نپذیرفت، او را «معاند» بنامیم، همه شریعت ها، طریقت ها و سخنان یک جا رنگ می‌بازد و آن جایی است که قرار است ما در مقابل خدا با یک دل بی کینه، صاف و صیقل دیده حاضر شویم؛ باید طوری رفتار کنیم که اگر خودمان را در آن آینه دیدیم خجالت زده نباشیم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: سید حسن خمینی پیروان ادیان الهی حرم امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تشییع پیکر مرحومه معصومه حائری همسر آیت الله مصطفی خمینی

(تصاویر) تشییع پیکر مرحومه معصومه حائری همسر آیت الله مصطفی خمینی

دیگر خبرها

  • مطهری امام
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • آیا می شناسیدش؟
  • تشییع همسر آیت‌الله مصطفی خمینی در قم
  • سید حسن خمینی: موظفیم زندگی را بر اساس روش‌های «عقلانی» پیش ببریم
  • (تصاویر) تشییع پیکر مرحومه معصومه حائری همسر آیت الله مصطفی خمینی
  • (تصاویر) حضور شخصیت‌های حوزوی در منزل سید حسین خمینی
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم