Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا حمیدرضا شهرکی ثانوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) به خبرنگاران گفت: این بندر در زمینه حمل بار کالای اساسی کشور سهم ۶۰ درصدی را به خود اختصاص داده است. 
 
وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۴۰ میلیون تن کالای اساسی از بنادر وارد کشور شده است، افزود: به واسطه ورود این حجم کالای اساسی به کشور، حمل این محصولات به مراکز مصرف و واحدهای تولیدی، ۱۴ درصد نسبت به ادوار گذشته رشد یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآورشد: این میزان از حمل و نقل جاده‌ای کشور به واسطه فعالیت رانندگان پرتلاش کشور رقم زده شده که شایسته قدردانی است‌.
 
شهرکی ثانوی ادامه‌داد: به واسطه فراخوان‌هایی که صادر شده است(فراخوان حمل بار ویژه رانندگان)، روند ورود کامیون‌ها به پایانه بار بندر امام خمینی (ره) و اسکله آن، از شرایط مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: حمل جاده‌ای این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۱ درصدی همراه بوده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآورشد: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۲ میلیون ۴۵۰ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از بندر امام خمینی(ره) جابجا شده است‌.

شهرکی ثانوی با تاکید بر اینکه حمل و نقل جاده ای این میزان کالا در مدت مذکور نشان دهنده وجود شرایط مطلوب در جابجایی کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از بندر امام خمینی (ره) را نشان می‌دهد، ادامه‌داد: این درحالی است که حمل کالاهای اساسی از طریق مبادی دریایی، با فصل برداشت محصولات کشاورزی استان همزمان شده است‌.

وی وضعیت حمل، محصولات (کشاورزی) استانی را همراه با فرآیند مناسب عنوان‌کرد و بیان‌داشت: در حوزه حمل این کالاها، مشکل و مانعی برای ناوگان حمل و نقل جاده‌ای وجود ندارد و روال عادی آن در حال طی شدن است‌.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین به اختصاص بخشی از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور برای حمل محصول چغندر قند استان اشاره‌کرد و گفت: به دلیل فساد پذیری چغندر قند، تسریع در جابجایی این محصول کشاورزی یکی از اولویت های سازمان محسوب می‌شود.

شهرکی ثانوی خاطرنشان‌کرد: بر اساس آخرین اطلاعات، تا روز گذشته، نزدیک به ۳۵۰ هزار تن چغندر قند از استان (به سمت کارخانجات قند و شکر) حمل شده است. 

وی اضافه‌کرد: علاوه بر این، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از استان خوزستان حمل شده است.

شهرکی ثانوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دسترنج تلاش‌های کشاورزان استان خوزستان، به صورت روان و بر اساس تقاضایی که ایجاد شده، در حال حمل است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بندرامام خمینی کالای اساسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بندرامام خمینی کالای اساسی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بندرامام خمینی کالای اساسی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بندر امام خمینی کالای اساسی شهرکی ثانوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۴۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر، پاکستان کشوری با جمعیت ۲۳۵ میلیون از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به طوری که آمار واردات محصولات کشاورزی این کشور سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده و سهم ایران از این بازار ۴۳۷ میلیون دلار بود.

با توجه به اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده، صادرات سال گذشته محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به پاکستان رشد ۲۶ درصدی تجربه کرد. ظرفیت بخش کشاورزی ایران ظرفیت بالایی در صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی داشته و می‌توان سالانه تا سقف یک میلیارد دلار صادرات به پاکستان داشت.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر جهاد کشاورزی حضور پررنگ در رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط اصلاح روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز توسعه زیرساخت‌های گمرکی و تجهیز زنجیره سرد لجستیک حمل و نقل کالای کشاورزی را از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به این هدف صادرات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه پاکستان کشور اسلامی است، می‌توان بحث واردات گوشت و دام زنده از آن کشور را بررسی و پیگیری کرد.

وی افزود: از سوی دیگر ذرت دامی که در این کشور کشت می‌شود از کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برخوردار بوده و جز نهاده‌های مورد نیاز ایران است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران و پاکستان تا حدودی مکمل یکدیگر بوده که می‌تواند منجر به گسترش تعاملات شود.

گفتنی است؛ از جمله مواردی که در سفر ریاست جمهوری در سفر پاکستان پیگیری شد بحث کشت قراردادی، تهاتر کالاهای اساسی و سایر اقدامات زیرساختی بود.

کد خبر 6087611

دیگر خبرها

  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی