Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: مشکلات ارتباطی و خانوادگی، اضطراب، افسردگی و مشکلات تحصیلی در صدر علت مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره دانشگاه‌ها است.   به گزارش ایرنا، هاشم داداش‌پور روز دوشنبه در اجلاس سه روزه روسای دانشگاه‌ها که توسط دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، درباره آمار مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره افزود: حدود ۶۰ هزار و ۴۹۰ نفر در سال ۹۰ به مراکز مشاوره مراجعه کردند؛ این آمار در سال ۹۸ به ۹۱ هزار و نفر رسید که آمار حدود ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصدی کل دانشجویان کشور را به خود اختصاص داده است.   وی با بیان اینکه در سازمان امور دانشجویان از درمانگری به سوی پیشگیری در حال حرکت هستیم، گفت: به جای اینکه منتظر دانشجو در مراکز پیشگیری بمانیم، خودمان سراغ دانشجوها می‌رویم.   رئیس سازمان امور دانشجویان درباره مشکلات دانشجویان خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ مشکلات ارتباطی و خانوادگی ۳۷ درصد مراجعه دانشجویان را به خود اختصاص داد و این آمار در سال ۹۹ به ۲۳ درصد رسید. این در حالیست که در سال ۹۹ مشکلات تحصیلی دانشجویان بیشترین آمار مراجعان را در بر داشت.   داداش‌پور با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۹۹ درصد مراجعان دانشجویی به مراکز مشاوره به دلیل اضطراب بود، بیان کرد: مشکلات ارتباطی و خانوادگی، اضطراب و افسردگی و مشکلات تحصیلی بالاترین آمار مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره دانشگاه‌ها است.   رییس سازمان امور دانشجویان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در سال ۸۰ حدود ۹۰ درصد دانشجویان ما در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کردند، گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد دانشجویان در تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند. دانشگاه‌ها هم اکنون در حال اجرای نقش خانواده هستند و برهمین اساس باید تدبیر ویژه‌ای در نظر گرفت.   وی با اشاره به افزایش آمار دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های ایران از سال ۹۹ گفت: بیشترین آمار دانشجویان خارجی از آن کشور افغانستان و سپس عراق است. از این ظرفیت دانشجویان بین المللی در داخل کشور باید استفاده کرد.     به گفته معاون وزیر علوم، به نظر می‌رسد باید در جذب دانشجوی خارجی تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره سازمان امور دانشجویان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است

بهزاد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به تشریح آمار مقایسه‌ای وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن در ۱۳۹۵ درصد زنان سرپرست خانوار با افزایشی معادل ۶.۲۱ برابر به ۱۲.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: این درصد در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳.۱ درصد بوده که نسبت به با میانگین کشوری ۰.۴ بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در کرمانشاه پنج هزار و ۷۸۰ خانوار معادل ۷.۶ درصد کل زنان سرپرست خانوار استان است.

شهبازی مهم‌ترین دلیل تقاضای حمایت از سوی زنان سرپرست خانوار این استان را فوت سرپرست خانوار با بیش ۵۲.۶ درصد و بعد از آن به ترتیب طلاق با حدود ۲۲.۴ درصد، از کار افتادگی سرپرستان خانوار با ۱۵ درصد، دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار هشت درصد و همچنین اعتیاد و زندانی بودن با حدود ۲ درصد اعلام کرد.

وی به مشکلات مسائل مبتلا به زنان سرپرست خانوار کرمانشاه پرداخت و افزود: اساسی‌ترین آن، مسئله مسکن است به طوری که ۲ هزار و ۹۵۵ بانوی سرپرست خانوار در این استان فاقد مسکن شخصی هستند.

شهبازی اضافه کرد: بالا رفتن هزینه‌های اجاره‌بهاء و خرید مسکن، این زنان را مجبور به زندگی در حاشیه شهر خواهد کرد که آسیب‌های اجتماعی را برای این گروه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیکاری و یا اشتغال کاذب، مشاغل فصلی، کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در منزل بدون چتر حمایتی قانون کار و بیمه و در محیط‌های بعضاً نامناسب و ناایمن از نظر استاندارد با دستمزد ناکافی از دیگر مشکلات این قشر است.

وی تاکید کرد: همه این مشکلات موجب پس‌رفت رفاه زندگی و کاهش سلامت جسم و جان زنان سرپرست خانوار می‌شود که چالش توانمندسازی پایدار را به همراه خود دارد.

کد خبر 6088566

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد