Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، کاترین دی بوله، رئیس یوروپل، نگرانی خود را نسبت به سرنوشت سلاح‌های غربی در اوکراین ابزار کرد و گفت: سلاح‌هایی که در حال حاضر به اوکراین تحویل داده می‌شوند، ممکن است در نهایت به دست تروریست‌ها و باندهای جنایتکار فعال در اروپا برسد.

آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در اجرای قانون، موسوم به یوروپل یک سازمان اجرای قانون در اتحادیه اروپاست که سابق بر این با عنوان دفتر پلیس اروپا و واحد مواد مخدر یوروپل شناخته می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان در سال ۱۹۹۸ برای مدیریت اطلاعات جنایی و مبارزه با سازماندهی جنایت و جرائم سازمان‌یافته بین‌المللی مانند تروریسم تشکیل شد.

دی بوله در مصاحبه خود با یک روزنامه آلمانی که روز شنبه منتشر شد، گفت:  یکی از مواردی که سازمان او را نگران کرده است، انبوه سلاح‌های ارسال شده از غرب است که تحویل اوکراین شده ولی یوروپل نگران تکرار تجربه جنگ بالکان است.

وی گفت: هنوز هم باندهای جنایتکار از سلاح‌های جنگ بالکان استفاده می‌کنند.

دی بوله خاطرنشان کرد: نگرانی یوروپل بعد از خاتمه جنگ روسیه و اوکراین است که احتمال پخش شدن سلاح‌های اوکراین بین گروههای خطرناک بسیار زیاد است.

به گفته دی بول وضعیت نگران کننده این است که آماری از تعداد گروه‌های جنایتکار فعال در کشورها موجود نیست چون کشورهای اروپایی داده های متفاوتی را در اختیار یوروپل قرار می‌دهند.

برچسب‌ها اوکراین قاره اروپا تروریسم اتحادیه اروپا پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین قاره اروپا تروریسم اوکراین قاره اروپا تروریسم اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری

 به گزارش تابناک به نقل از فارس، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی خواستار تحقیقات بین‌المللی در خصوص احتمال استفاده اسرائیل از سلاح‌های «گرمافشاری» (ترموباریک) در غزه شد؛ بمب‌های که موجب تبخیر یا ذوب شدن پیکر افراد می‌شود.
 

این نهاد حقوق بشری گفت که احتمال استفاده ارتش اسرائیل از سلاح‌های گرمافشاری در غزه وجود دارد.

دیده‌بان اروپا-مدیترانه افزود: «شهادت مستند شاهدان و اطلاعات اولیه جمع‌آوری‌شده جنبه پنهانی از سطوح هولناک کشتار اسرائیل در نوار غزه را آشکار می‌کند که مربوط به تبخیر یا ذوب اجساد قربانیان در نتیجه بمباران خانه‌های مسکونی است».

طبق این گزارش، حملات عامدانه اسرائیل با هدف ویرانی گسترده در محله‌های مسکونی و کشته شدن تعدادی زیادی از مردم غزه، نگرانی‌ها از احتمال استفاده از «سلاح‌های حرارتی» یا آن‌چه به عنوان «بمب خلأ» شناخته می‌شود را افزایش داده است.

بمب خلاء با استفاده از اکسیژن موجود در هوا، یک ابر انفجاری قدرتمند ایجاد می‌کند و با این کار در مقایسه با بمب‌های معمولی، انرژی تخریبی خود را در طول زمان بیشتری آزاد می‌کند. بنابراین، هنگامی که این بمب‌ها در فضای سرپوشیده منفجر شوند، بسیار مخرب‌تر هستند. به همین خاطر برای پاکسازی استحکامات، سنگر‌ها و تونل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ادامه این گزارش آمده است: «ما چندین مورد از قربانیانی را که در حملات ویرانگر اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی جان خود را از دست داده‌اند، ثبت کردیم و هنگام تلاش برای بازیابی اجساد آن‌ها مشخص شد که برخی از اجزا ناپدید شده‌اند یا ممکن است تبدیل به خاکستر شده باشند که این امر باعث ایجاد علامت سوال در مورد نوع بمب‌های مورد استفاده در این حملات می‌شود».

دیده‌بان اروپا -مدیترانه در گزارش خود گفت که هزاران قربانی همچنان جزو مفقودشدگان هستند، بخشی از آن‌ها زیر آور ساختمان‌ها مانده‌اند؛ پیکر بخشی پیدا نشده و پیکر برخی نیز به دست ارتش اسرائیل به سرقت رفته است.

این نهاد غیر دولتی بین‌المللی در پایان تأکید کرد که ارتش اسرائیل از انواع مختلف سلاح‌هایی ممنوعه علیه غیرنظامیان استفاده می‌برد.

استفاده از بمب‌های حرارتی طبق کنوانسیون ۱۸۹۹ و ۱۹۰۷ لاهه و کنواسیون ۱۹۴۹ ژنو علیه مناطق غیرنظامی ممنوع اعلام شده است.

امروز همچنین سازمان امدادرسانی غزه نیز در بیانیه‌ای گفت: «برآورد ما این است که بیش از ۱۰۰۰۰ مفقودی وجود داشته باشند که از ابتدای تجاوز تا امروز زیر آوار صد‌ها ساختمان تخریب شده باقی مانده و گروه‌های امدادی متخصص نتوانسته‌اند آن‌ها را بیابند، بنابراین آمار این شهدا در بیمارستان‌ها و گزارش‌های وزارت بهداشت ثبت نشده است؛ بدین ترتیب تعداد شهدا از ۴۴ هزار نفر فراتر رفته است» 

دیگر خبرها

  • قتل خشن دو برادر تهرانی با وینچستر در نمایشگاه خودرو
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین