Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسین صنعت‌پور رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا در این همایش گفت: مهم‌ترین فلسفه ازدواج موضوع آرامش است و قرآن نیز نسبت به ازدواج و استحکام خانواده توجه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: موضوع ازدواج از چنان اهمیتی برخوردار است که در قرآن جزئیات فراوانی درباره آن بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرآن، زن و مرد را بعد از ازدواج، یک موجود می داند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا خاطرنشان کرد: در ادبیات ایران نیز تمثیل های بسیاز زیبایی درباره این موضوع بیان شده است. عشق، نیکی و وحدت به زیبایی تعبیر شده و عشق به عنوان یک روح در دو کالبد تعریف شده است.

وی با اشاره به زندگی امام علی(ع) وحضرت زهرا (س) گفت: اگر افراد زندگی خود را بر مبنای دین قرار دهند، خروجی آن یک زندگی عاشقانه خواهد بود.

بهار زندگی انسان دوران جوانی است

امیر دریادار بابک بلوچ معاون هماهنگ کننده نداجا نیز در این همایش گفت: دوران عمر انسان دارای بهاری است که همان دوران جوانی است. در این دوران، انسان سرشار از قدرت و نیرو و نشاط و شادابی است.

وی افزود: ازدواج نیز بهاری دارد و آن زمانی است که انسان در اوج بلوغ جسمانی قرار دارد. اگر ازدواج در این دوران انجام گیرد آثار گرانبها و مفیدی را در پی خواهد داشت و محصول چنین ازدواجی فرزندان شاداب و بانشاط خواهد بود.

امیر بلوچ خاطرنشان کرد: مساله مهمی که امروزه به صورت یک معضل جدی درآمده است، تجملات و رسم و رسومات سنگین مانند مهریه سنگین، جهیزیه کمرشکن، جشن عروسی مفصل همراه با رقابتهای ناروا و اسراف فراوان و ... است که امر مقدس ازدواج را احاطه کرده است. اما اسلام در این بخش سفارشاتی دارد که می تواند گره گشا باشد. از جمله آن، این روایت پیامبر اکرم (ص) است که می فرمایند: بهترین زنان امت من، زنانی هستند که مهریه کمتر و سیمای نیکوتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا مصطفی‌لو معاون فرهنگی اداره عقیدتی سیاسی نداجا نیز در این همایش گفت: زوج‌های جوان اگر بتوانند در ابتدای زندگی با همفکری چالش‌ها را حل کنند، زندگی آنها استحکام بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: این جشنواره با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه سبک زندگی ایرانی- اسلامی در حال برگزاری است.

گفتنی است زوج های جوان نداجا در این همایش سه روزه با شرکت در کلاسهای آموزشی با حضور جمعی از اساتید مطرح دانشگاه های کشور، ضمن آگاهی نسبت به ارتقاء کیفی زندگی، از راهنمایی و مشاوره اساتید بهره مند شدند.

 

انتهای پیام/ 70079

منبع: فارس

کلیدواژه: زوج های آسمانی نداجا سبک زندگی ایرانی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از بازماندگان ناو جوشن در بوشهر+ عکس

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر به مناسبت گرامیداشت سالروز رشادت‌های کارکنان ناو همیشه قهرمان جوشن در خلیج‌ فارس با دعوت از بازماندگان این ناو از آنان تجلیل کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، امیر دریادار دوم احسان نصیری فرمانده پایگاه دریایی بوشهر ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت سالروز رشادت‌های کارکنان ناو همیشه قهرمان جوشن با دعوت از بازماندگان این ناو از آنان تجلیل کرد.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر با تجلیل از فداکاری‌ها و شجاعت‌های کارکنان ناو جاویدان جوشن خاطرنشان کرد: رشادت‌های مردان بزرگی چون شما و شهدا موجب امنیت و پایداری میهن عزیزمان ایران است.

وی در ادامه بیان کرد: نیت خالصانه و بدون ادعای شما در انجام وظیفه و خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران سبب تربیت انسان‌های متعهد شد که توانستند مأموریت ناو گروه 86 را رقم بزنند.

امیر نصیری با اشاره به رشادت شهدای ناو جوشن اضافه کرد: ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان، ایثارگران و صبر و استقامت خانواده‌های آنان ستودنی است، ان‌شاءالله ما نیز بتوانیم پا جا پای آن عزیزان بگذاریم و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

ناو سرافراز جوشن در 29 فروردین سال 1367 در حین انجام مأموریت خود در اسکورت ناوگان حمل و نقل دریایی کشور عزیزمان در مقابله نابرابر مستقیم با ناوهای آمریکا در قصد تجاوز به سکوهای نفتی نصر و سلمان مورد اصابت موشک قرار گرفت.

مقاومت این ناو با 11 شهید و 33 مجروح، برگ زرین دیگری به پرونده حماسه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌افزاید و خاطره ناوچه حماسه آفرین جوشن را برای همیشه زنده نگاه می‌دارد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • تجلیل از بازماندگان ناو جوشن در بوشهر+ عکس