Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

اعضای گروه اوکراینی «کالوش اُرکسترا» که به‌تازگی عنوان قهرمانی رقابت‌های آواز یوروویژن را به‌دست آورده‌اند در یک حراجی جایزه قهرمانی خود را فروختند تا با پول آن به هموطنانشان در برابر تجاوز نظامی روسیه کمک کنند.

این گروه موسیقی اوکراینی روز یکشنبه ۲۹ مه از فروخته شدن این جایزه به‌مبلغ ۹۰۰ هزار دلار خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کالوش ارکسترا» پول را به حساب بنیادی که کارش کمک به ارتش اوکراین است واریز کرده و گفته می‌شود از این پول در خرید و تجهیز پهپادهایی برای ضربه زدن به منافع و مواضع ارتش روسیه استفاده خواهد شد.

این جایزه که یک میکروفن بزرگ از جنس کریستال و منقش به آرم رقابت‌های یوروویژن است، از طریق یک حراجی آنلاین در فیس‌بوک به‌فروش گذاشته شده بود. از گروه «وایت‌بیت» شرکت فعال در زمینه رمزارزها به‌عنوان خریدار یاد شده است. در بیانیه «وایت‌بیت» که در خرید و فروش بیت‌کوین شهرت دارد، خطاب به این گروه موسیقی آمده: «بچه‌ها شما فوق‌العاده‌اید...»

گروه شش نفره «کالوش ارکسترا» دو هفته پیش در تورین ایتالیا با آهنگ «استفانیا» که مخلوطی از ملودی‌های محلی اوکراینی و موسیقی هیپ‌هاپ است در رقابت نهایی با گروه‌هایی از بریتانیا و اسپانیا، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. عنوانی‌که بیش‌تر از آنکه نتیجه انتخاب فنی داوران باشد، نتیجه رای ملت اروپا و همبستگی آن‌ها با شهروندان اوکراین بود که از ۲۴ فوریه خاک کشورشان مورد تعرض نظامیان روسیه قرار گرفته است.

در بخشی از ترانه آهنگ «استفانیا» آمده است: «همیشه راه خانه‌ام را پیدا خواهم کرد، حتی اگر همه جاده‌ها ویران شده باشند.» اوکراین به رسم معمول میزبان دور بعدی مسابقات یوروویژن خواهد بود. ولودیمیر زلسنکی، رئیس جمهوری اوکراین در پیام تبریک خود به اعضای این گروه ابراز امیدواری کرده‌ بود این مسابقات در بندر محاصره شده «ماریوپل» برگزار شود. چند روز پس از کسب این قهرمانی، آزوف‌ستال آخرین سنگر نیروهای اوکراینی در ماریوپل، سقوط کرد.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: موسیقی جنگ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ

سخنگوی سرویس مرزی اوکراین گفت از ابتدای جنگ با روسیه تاکنون حدود ۳۰ مرد اوکراینی در تلاش برای عبور غیرقانونی از مرزهای اوکراین و اجتناب از جنگ علیه روسیه، جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، «آندری دمچنکو» سخنگوی سرویس مرزی اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری اوکراینی عنوان کرد: برخی از آنها هنگام تلاش برای عبور از رودخانه یا عبور از کوه جان خود را از دست دادند.

به نقل از دیلی‌میل، به‌استثنای برخی موارد، مردان اوکراینی بین ۱۸ تا ۶۰ سال، طبق قانون نظامی اوکراین، اجازه خروج از کشور را ندارند زیرا ممکن است از آنها برای جنگ استفاده شود.

روز دوشنبه، سرویس گارد مرزی دولتی اوکراین در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد ۲۴ مرد هنگام تلاش برای عبور از رود «تیسا» در مرز اوکراین با رومانی جان خود را از دست‌ داده‌اند.

دمچنکو افزود: «از زمان آغاز جنگ، مرزبانان حدود ۴۵۰ گروه جنایت‌کار را که تلاش کرده‌اند افراد را به‌صورت غیرقانونی از مرز عبور دهند، شناسایی کرده‌اند. تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز هر روز اتفاق می‌افتد. بیشتر این تلاش‌ها خارج از پست‌های بازرسی مرزی در مرز با مولداوی و رومانی است. بیشترین تعداد با اسناد جعلی در مرز با لهستان ثبت شده است.»

اوایل ماه آوریل، سخنگوی سرویس مرزی اوکراین به تلویزیون دولتی اوکراین گفته بود به طور متوسط روزانه حدود ۱۰ مرد در تلاش برای ترک غیرقانونی اوکراین متوقف می‌شوند.

در ماه نوامبر، بی‌بی‌سی در گزارشی بر اساس داده‌های عبور غیرقانونی مرز از رومانی، مولداوی، لهستان، مجارستان و اسلواکی اعلام کرد نزدیک به ۲۰ هزار مرد از آغاز جنگ برای سربازی اجباری از اوکراین فرار کرده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ
  • رویارویی میلیمتری جنگنده روس و پهپاد اوکراینی
  • فیلم/شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • برادران وارنر موفق‌ترین استودیوی سال/فروش قابل توجه۲ فیلم فانتزی
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم