Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از الجزیره، زلنسکی دوشنبه شب گفت: تمام اختلافات در اروپا باید به پایان برسد. اختلافات داخلی تنها به روسیه کمک می‌کند تا فشار بیشتری وارد کند.

وی که به صورت مجازی در نشست اتحادیه اروپا سخن می‌گفت، تاکید کرد: اکنون زمان جدایی و اختلاف نیست، بلکه ما باید متحد باشیم. 

رئیس جمهور اوکراین تأکید کرد، اگرچه او قدردان تلاش‌های انجام شده برای «پیشبرد بسته تحریمی ششم»  علیه روسیه است، اما این اتحادیه باید برنامه‌های خود را برای تصویب تحریم‌ها ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: متأسفانه به دلایلی هنوز این تحریم‌ها وضع نشده است. کشورهای اروپایی تحت فشار روسیه‌اند. باید برعکس این امر باشد و روسیه به اتحادیه اروپا وابسته باشد. چرا روسیه هنوز می‌تواند از فروش نفت خود روزانه یک میلیارد دلار درآمد کسب کند؟ 

به گزارش ایرنا، کشورهای اروپایی در نشست دوره‌ای روز دوشنبه خود در بروکسل نتوانستند به هیچ توافق جدی بر سر تحریم نفت روسیه دست یابند. 

به گفته اورسلا ون‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا رهبران این قاره درباره تحریم روسیه به توافق‌های کلی رسیده ولی در جزئیات باید تصمیمات سخت‌تری بگیرند که به نظر می‌رسد به آینده موکول شود. 

کاجا کالاس نخست وزیر استونی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: واقع‌بینانه این است که بگوییم اگر توافقی هم صورت بگیرد تا ماه آینده طول خواهد کشید.

وی افزود: به نظر می‌رسد امروز و فردا توافقی بر سر تحریم نفت روسیه وجود ندارد و باید منتظر جلسات بعدی باشیم. 

جلسه بعدی رهبران اروپایی در بروکسل ۲۳ تا ۲۴ ماه ژوئن (۲تا۳تیرماه) اعلام شده است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ در اوکراین وارد چهارمین ماه شده و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، موجب تشدید مناقشه می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد. 

برچسب‌ها اوکراین روسیه اتحادیه اروپا بروکسل پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه اتحادیه اروپا اوکراین روسیه اتحادیه اروپا بروکسل اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد

وزارت کشور روسیه ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد.

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک،‌ در پایگاه اطلاعاتی افراد تحت تعقیب و مورد پیگرد وزارت کشور فدراسیون روسیه آمده است: ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی، متولد 25 ژانویه 1978 تحت یکی از مواد قانون کیفری تحت تعقیب است.

بنا بر گزارش این رسانه روس، در این پایگاه اطلاعاتی به جرمی که زلنسکی بر اساس تحت تعقیب است، اشاره نشده است.

پایگاه داده وزارت کشور روسیه همچنین محل تولد افراد تحت تعقیب را درج کرده و شهر کریووی روگ واقع در استان دنیپروپتروفسک اوکراین زادگاه زلنسکی ذکر شده است.

وزارت کشور روسیه همچنین پوروشنکو رئیس جمهور سابق اوکراین را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

بنا بر این گزارش، پوروشنکو متولد 26 سپتامبر 1965 در شهر بُلگراد استان اودسا است. وی از سال 2014 تا 2019 رئیس‌جمهوری اوکراین بود.

پیش‌تر وزارت کشور روسیه بامداد جمعه اعلام کرد که اولکساندر لیتویننکو دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است.

وزارت کشور روسیه به اتهاماتی که به لیتویننکو وارد شده است تا در این فهرست قرار بگیرد، اشاره‌ای نکرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین چندی پیش آلکسی دانیلوف را از ریاست شورای امنیتی و دفاع ملی این کشور برکنار و لیتویننکو را جایگزین وی کرد. لیتویننکو پیشتر رئیس سرویس اطلاعات خارجی اوکراین بود.

وزارت کشور روسیه پنجشنبه شب همچنین «والنتین نالیوایچنکو» قانونگذار اوکراین را نیز در فهرست تحت تعقیب قرار داد.

وی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ و از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ رئیس رئیس امنیت اوکراین بود. نالیوایچنکو به فراخوان برای خشونت علیه نیروهای نظامی روسیه متهم شده است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد