Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید احسان خاندوزی از تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به امور شرکت‌های دانش‌بینان در سازمان امور مالیاتی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امشب در حاشیه نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان در وزارت اقتصاد، از تشکیل کارگروهی در سازمان امور مالیاتی برای رسیدگی به مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اظهار داشت: تمامی مجوز‌هایی که از طریق سامانه ملی ثبت مجوز‌ها درخواست می‌شود، در صورت تاخیر در مجوزها، امکان پیگیری و شکایت علیه دستگاه اجرایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از درخواست‌هایی که برای صدور مجوز‌ها در سامانه ملی ثبت شده است، ۶۰ درصد درخواست‌ها دارای نقصان مدارک بوده، ۳۰ درصد درخواست منجر به صدور مجوز می‌شود و ۱۳ درصد درخواست‌ها با تأخیر در صدور مجوز همراه شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هر کدام از دستگاه‌ها که با مشکل مواجه هستند، متقاضیان مجوز می‌توانند شکایت خود را علیه آن دستگاه ثبت کنند.

خاندوزی همچنین در مورد افزایش قیمت کالا‌ها در بازار عنوان کرد: ستاد تنظیم بازار مسئولیت دارد و وزارت صمت پیشنهادی به این ستاد ارائه کرد که مورد تصویب قرار گرفت و طی چند روز آینده ابلاغ می‌شود و سایر تولیدکنندگان براساس منطق این ستاد تنظیم بازار باید افزایش قیمت در محصولات خود داشته باشد و خارج از منطق این کارگروه حق افزایش قیمت محصولات خود را ندارند.

وی در مورد ثبت اعتراض مردم به حذف یارانه در سامانه رفاه ایرانیان گفت: یارانه معیشتی برخی افراد به خاطر عدم ارائه اطلاعات دستگاه‌ها بوده است یا اینکه برخی افراد از حساب شخصی خود برای کار‌های تجاری و اداری مانند خیریه‌ها و یا صندوق‌ها استفاده کرده‌اند که باید عملکرد حساب شخصی و تجاری و اداری جدا شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: رسیدگی به وضعیت درآمدی دهک‌ها از طریق پایگاه رفاه ایرانیان که در وزارت رفاه قرار دارد انجام می‌شود.

خاندوزی در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان بیان داشت: براساس تبصره ۱۸ آیین‌نامه اجرایی تسهیلات مرتبط با تولید در قانون بودجه حداقل ۱۰ درصد از این تسهیلات مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان است که با نرخ ترجیحی ۱۸ درصد برای شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود البته این وجوه به صورت اهرمی با منابع بانک‌ها تلفیق می‌شود و سرمایه در گردش برای شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص می‌یابد که با نرخ ۲ درصد کمتر به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: از این پس طرح‌هایی که مرتبط با وزارت اقتصاد است باید اخذ نظر از نهاده‌های تخصصی و انجمن‌ها و کارآفرینان در آن‌ها مورد لحاظ قرار گیرد.

در جلسه امشب وزیر امور اقتصادی و دارایی نمایندگانی از شرکت‌های دانش‌بنیان به ارائه نقطه‌نظرات و مشکلات شرکت‌های خود پرداختند و نمایندگانی از سازمان امور مالیاتی، سازمان بورس و اوراق بهادار و وزیر اقتصاد حضور داشتند. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کردند مشکل افتتاح خط اعتباری ریالی و همچنین مشکل مالیاتی و ارزش دارایی‌های معنوی شرکت‌های دانش‌بنیان بود.

در این مراسم محسن خدابخش نماینده سازمان بورس عنوان کرد: دستورالعملی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در کارگروه ساماندهی مراکز نوآوری و رویداد‌های دانش‌بنیان فراهم شد که شرکت‌های دانش‌بنیان براساس این دستورالعمل در بازار سرمایه پذیرش گیرند.

وی افزود:‌دنبال این هستیم که شرکت‌های سبدگردانی با فناوری اطلاعات فعالیت کنند.

همچنین توتونچی معاون فنی سازمان امور مالیاتی نیز اظهار داشت: هزینه‌های نقل و انتقال ارز که به خاطر تحریم‌ها افزایش یافته است به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته می‌شود. برخی از هزینه‌ها باید در چارچوب مقررات به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی ارائه شود.

معاون فنی سازمان مالیاتی همچنین گفت: یکی از گلایه‌های شرکـت‌های دانش‌بنیان تغییر ارزش دارایی‌های آن‌ها براساس تورم است که این شرکت‌ها می‌توانند هر پنج سال یک بار به تجدید ارزیابی دارایی‌های خود بپردازند که این مسئله معاف از مالیات است.

توتونچی افزود: اگر یک شرکت دانش‌بنیان براساس قوانین پراکنده از معافیت مالیاتی برخوردار است، اما ممیز مالیاتی آن را تشخیص نداد می‌تواند از طریق ماده ۲۴۴ شکایت خود را مطرح کند و از معافیت قانونی برخوردار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سید احسان خاندوزی وزارت اقتصاد نظارت بر قیمتها دانش بنیان وزیر امور اقتصادی و دارایی سازمان امور مالیاتی شرکت های دانش بنیان افزایش قیمت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان

احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم اقدمات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده است و دستاورد‌های خوبی در حوزه دانش بنیان‌ها و شرکت‌های فناور در سال گذشته داشته ایم.

استاندار بوشهر افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان از جمله قوانین مهم و خوبی بود که طی سالیان اخیر به مرحله اجرا رسیده و تمامی دستگاه‌های خدمت رسان مکلف هستند که ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان را در اولویت قرار دهند.

رئیس ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در ارزیابی سال ۱۴۰۲ وزارت کشور و شاخص‌های ده گانه شامل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان، برنامه ریزی اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی دانشگاه ها، تعیین ماموریت پارک‌های علم و فناوری، تعیین ماموریت کارآفرینان، تعیین ماموریت نخبگان، اقدامات تسهیلگرانه، افزایش تولید دانش بنیان، مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان و صادرات دانش بنیان، با اقدامات در خور تحسین عملکرد مناسبی را ثبت و با کسب ۸۴ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز این ارزیابی، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدی زاده گفت: طبق ارزیابی وزارت کشور، استان بوشهر در شاخص‌های تشکیل جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان، اقدامات تسهیگرانه و مردمی سازی اقتصاد رتبه دوم و در مجموع شاخص‌ها رتبه سوم را کسب کرده است.

استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر در برنامه اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی پارک‌های علم و فناوری و هیئت‌های اندیشه ورز و تولید دانش بنیان نیز از استان‌های پیشرو و گروه اول در سطح کشور معرفی شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ رتبه ۲۱ بوده است، افزود: با حمایت‌های معاونت اقتصادی استانداری و تلاش پارک علم و فناوری خلیج فارس و هم افزایی و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌های عضو ستاد اقتصاد دانش بنیان و با تلاش جمعی، استان بوشهر توانسته رتبه سوم کشوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان را بدست آورد.

وی اضافه کرد: کسب این توفیق که نشان از توسعه و نفوذ دانش و فناوری در فعالیت‌های اقتصادی است نوید بخش آینده‌ای درخشان برای جوانان استان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها