Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی دوستی در نشست قرارگاه خانواده و جمعیت استان هرمزگان با تاکید بر اینکه مسئله رشد جمعیت یکی از اصول مهم برای آینده کشور است که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید فراوانی به آن دارند، گفت: ما باید به عنوان یک فرد ایرانی و مسلمان نسبت به بقای نسل و جوانی جمعیت حساس بوده و از الان به فکر جمعیت کشور در ۵۰ سال آینده باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوستی گفت: استان هرمزگان جز استان‌های جوان کشور محسوب می‌شود، اما اگر در زمینه سیاست رشد جمعیت اقدامی نشود این نگرانی در خصوص کاهش نرخ جمعیت برای هرمزگان نیز به وجود خواهد آمد.

او گفت: در کنار سیاست‌های کلی باید سیاست‌های تشویقی و حمایتی نیز در دستور کار قرار گیرد تا مادران شاغل دغدغه حضور در محل کار و نگهداری فرزند را نداشته باشند و برای سایر اقشار نیز سیاست‌های متناسب اتخاذ شود.

استاندار هرمزگان گفت: هر کس در حوزه رشد نرخ جمعیت می‌خواهد برنامه ریزی کند باید آمار دقیق مرتبط را در اختیار داشته باشد تا بر اساس آمار‌ها بتواند سیاست‌های مناسب هر منطقه را در نظر بگیرد.

در این جلسه مسئولان ثبت احوال و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گزارش‌هایی از نرخ رشد جمعیت، میزان زادآوری و میزان ناباروری زوجین ارائه و پیشنهاداتی در جهت افزایش نرخ رشد جمعیت و تشویق فرزندآوری شامل راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری در شرق و غرب هرمزگان، ساخت همراه سرا برای مادران در مرکز، شرق و غرب استان، ایجاد مراکز مشاوره و ارائه مشاوره تا ۵ سال بعد از ازدواج به زوجین و برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه ۵ ساله رشد جمعیت در استان ارائه دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش جمعیت استانداری هرمزگان رشد جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عموعابدینی ظهر دوشنبه در سومین جلسه کارگروه پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول ساماندهی و بازنگری رشته‌های دانشگاهی استان اصفهان اظهار کرد: برای ایجاد مشارکت حداکثری در زمینه آمایش، برنامه‌ها و پیشنهادهایی برای هر استان در نظر گرفته شده و استان اصفهان در آمایش سرزمینی متفاوت از نقاط دیگر است.

وی ادامه داد: این استان فضای آموزشی، پژوهشی و فناوری ویژه‌ای را ایجاد کرده است و در مقایسه با بسیاری از نقاط دیگر خاص به حساب می‌آید.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: در آمایش ملی، میان آمایش سرزمینی و آموزش عالی تفاوت‌هایی وجود دارد و متأسفانه در حال حاضر، آموزش‌ها و تحقیقات در برخی واحدها چندان تقویت نشده است.

وی با بیان اینکه آمایش با مشارکت و تشکیل کارگروه استانی را در دستور کار داریم، گفت: دانشگاه از طریق نخبگانش باید رشته‌هایی را که صنعت نیاز دارد، راه‌اندازی کند. نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود و این مسئله در آمایش مشخص و برایش برنامه‌ریزی می‌شود.

عموعابدینی با بیان اینکه آمایش دانشگاه فرهنگیان در کشور انجام شده است، تصریح کرد: اکنون مسئله و نیاز جدی به بخش وزارت علوم و تحقیقات کشور بازمی‌گردد.

وی افزود: برخورداری از دانشگاهی قدرتمند و باکیفیت برای ما دارای اهمیت است و همه دانشگاه‌ها را نیز اعم از دولتی و آزاد در بر می‌گیرد. آمایش رشته و اشتغال را نباید نادیده گرفت.

کد خبر 6098373

دیگر خبرها

  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری