Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:41:52 GMT

طرح پایلوت صنایع خلاق و فن آورانه در ایلام اجرا می کند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۶۰۳۴

طرح پایلوت صنایع خلاق و فن آورانه در ایلام اجرا می کند

فرزاد اسفندیاریروز سه شنبه در حاشیه دیدار با فرماندار ویژه دهلران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرارداد با معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری انجام و مصوبه آن گرفته شده و دانشگاه پیام نور استان بعنوان پایلوت صنایع خلاق و فن آورانه دفتر معاون علمی و فن آوری رییس جمهور معرفی شده است.

وی افزود: ساختمان و تجهیزات تهیه شده و با راه اندازی این قسمت در استان می توانیم متناسب با تمام شهرستان ها در بحث صنایع خلاق و فن آورانه که جز شعار سال و مطالبات رهبری است، دانشگاه پیام نور استان فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه پیام نور ایلام از افتتاح این ساختمان در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: منتظر افتتاح ساختمان آن در استان توسط معاون علمی و فنآوری ریاست جمهوری هستیم.

اسفندیاری شعار دانشگاه پیام نور را توسعه علم برای همه دانست و اظهار داشت: ۵۰ رشته کارشناسی و ۱۴ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس می شود.

وی یادآور شد: گام های توسعه در دولت سیزدهم با سرعت بیشتری در حال برداشته شدن است و امیدواریم هم در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد و گرفتن مدارک دانشیاری همکاران بتوانیم به سمت مقاطع رشته های دکترا حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور ایلام اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های نفت و گاز در دهلران  با نیازسنجی لازم رشته های جدید دانشگاهی را ایجاد و در این زمینه پیگیری های نیز داشته ایم.

دانشگاه پیام نور استان ایلام با ۸۳ عضو هیات علمی دارای ۶ هزار دانشجو در رشته های مختلف است.

همچنین در آیینی با حضور فرماندار ویژه دهلران و رییس دانشگاه پیام نور ایلام از زحمات شیخ محمدی رئیس سابق دانشگاه پیام نور دهلران تقدیر و شجاع بهرامی جایگزین وی شد.

برچسب‌ها ایلام دهلران دانشگاه پیام نور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام دهلران دانشگاه پیام نور ایلام دهلران دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام

 رضا محمدرحیمی رییس سازمان صمت ایلام در نشست هم اندیشی با منتخب مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ سود بانکی، نرخ مالیات، عوارض گمرکی در استان ایلام با مناطق برخوردار هیچ تفاوتی ندارد و از طرفی هزینه زیرساخت‌ها مانند قیمت زمین، هزینه‌های انرژی، هزینه مواد اولیه و …نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

وی عنوان کرد: بنابراین برای اینکه بتوان سرمایه گذاران را جذب طرح‌های تولیدی در استان نمود بایستی در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد و جذابیت‌های سرمایه گذاری از طریق بازنگری در قوانین موجود افزایش یابد.

محمدرحیمی گفت: پروژه‌های مهم صنعتی در شهرستان‌های جنوبی در حال اجرا هستند که سه پروژه مهم NGL، پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران نیازمند پیگیری جدی برای رسیدن به بهره برداری هستنند.

رییس سازمان صمت استان ایلام بیان کرد: لازم است شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری وابسته به دولت برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه تولید و تجارت استان بیان کرد: تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی گفت: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا می‌باشند که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

رضا محمدرحیمی ادامه داد: استان ایلام از نظر معادن فلزی که دارای ارزش افزوده بالا هستند فقیر است، اما در گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

محمدرحیمی بیان کرد: در حوزه بازار ۳۹ هزار پروانه صنفی موجود است که در قالب ۱۰۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران