Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:18:48 GMT

تخریب ۲۷ واحد مسکونی غیر مجاز در رشت

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۶۰۵۸

تخریب ۲۷ واحد مسکونی غیر مجاز در رشت

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی فلاح میری شامگاه دوشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به شناسایی برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهر رشت، اظهار کرد: عده‌ای بدون داشتن مجوز و نظارت قانونی با زد و بندهای غیرقانونی در شهر رشت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این افراد ساختمان‌هایی را در زمین‌های نسقی بدون کاربری مسکونی احداث می‌کنند، گفت: اغلب این ساختمان‌ها به صورت غیر ایمن و برخلاف اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی ساخته شده که باید هر چه زودتر رأی تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ در مورد آنها اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان مرکز گیلان با اشاره به بی توجهی این افراد به اخطار شهرداری، اضافه کرد: این متخلفان به صورت شبانه بتن ریزی کرده و بدون توجه به نکات ایمنی و استانداردهای ساخت ساختمان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساختمان‌هایی که بدون اخذ پروانه و مجوزهای قانونی ساخته می‌شوند ایستایی و استحکام لازم را ندارند، ادامه داد: اصول آئین نامه مقررات ملی ساختمان در ساخت در این ساختمان‌ها رعایت نمی‌شود.

فلاح میری افزود: در چنین ساختمان‌هایی که بدون مجوز ساخته می‌شوند، مهندس ناظر حضور ندارد و فاصله تیرها و محاسبات ساختمان سازی در آن‌ها لحاظ نشده است.

وی به تخریب ۲۷ واحد مسکونی به مساحت ۵ هزار و ۷۵۰ مترمربع که در ۶ طبقه ساخته شده اشاره و اضافه کرد: برای تأمین امنیت اجرا کنندگان این حکم با نیروی انتظامی هماهنگ و شخصاً در محل حضور یافتیم.

کد خبر 5503356

منبع: مهر

کلیدواژه: دادستان گیلان ساخت و ساز غیرمجاز بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان اردبیل ابادان احتکار شهادت امام صادق ع نماهنگ سلام فرمانده شیراز خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

به گزارش مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟