Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،احسان کامرانی دوشنبه شب در نشست هماهنگی تشکیل کار گروه ویژه برای شناسایی ظرفیت های قابل ثبت هرمزگان در یونسکو، با اشاره به ظرفیت های تاریخی استان افزود: از نظر تاریخی دارای قدمت بالایی است و برخی آثار تاریخی موجود در استان به دوره پارینه سنگی برمی گردد.

وی ادامه داد: ظرفیت های گسترده ای که هرمزگان در زمینه آثار تاریخی دارد زمینه افزایش ثبت آثار تاریخی استان را در سطح جهانی مهیا کرده لذا معرفی آثار تاریخی استان هرمزگان در سطح ملی و بین المللی برای آشنایی هموطنان و مردم سایر کشورها ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت: در شناسایی، معرفی و ثبت آثار تاریخی هرمزگان در یونسکو از همه ظرفیت ها همچون تاریخ شناسان، باستان شناسان انجمن ها و سمن های فعال در حوزه حراست از میراث تاریخی بهره گرفته شود.

کامرانی یاد آور شد: برخی آثاری که بین استان هرمزگان و کشورهای همسایه مشترک است می تواند به صورت مشترک با تشکیل کارگروه های پیگیری مشترک ثبت جهانی شوند ،آداب و رسوم محلی هرمزگان، گویش های محلی، غذاهای محلی، پوشاک محلی از جمله آثار ناملموسی هستند که می توانند ثبت جهانی شوند.

وی خاطرنشان کرد: مستند سازی آثار تاریخی ملموس و غیر ملموس هرمزگان و بهره گیری از ظرفیت سفرای کشورها می تواند در معرفی آثار تاریخی هرمزگان و ثبت جهانی آنها نقش بسزایی ایفا کند در همین راستا دانشگاه های هرمزگان و شهرداری ها امکانات مناسبی برای معرفی آثار تاریخی استان دارند که باید بهره گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد: با توجه به اهمیت میراث تاریخی استان و ضرورت ایجاد زمینه مناسب برای ثبت جهانی آنها در یونسکو  کارگروه شناسایی فرصت های تاریخی، فرهنگی و بین المللی استان جهت ثبت در یونسکو با محوریت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و عضویت دستگاه های اجرایی و سمن های فعال در حوزه آثار تاریخی در دستور کار قرار گیرد.

کامرانی بیان داشت : استان هرمزگان ظرفیت های تاریخی و فرهنگی بی بدیلی برای ثبت در یونسکو دارد که نیازمند شناسایی و معرفی هستند بنابراین بندر کنگ، حریره جزیره کیش، قلعه پرتقالی ها و جنگل های حرا از جمله ظرفیت های هستند که می توان به صورت جهانی در یونسکو ثبت کرد.

برچسب‌ها استانداری هرمزگان هرمزگان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری هرمزگان هرمزگان میراث فرهنگی استانداری هرمزگان هرمزگان میراث فرهنگی تاریخی استان آثار تاریخی ثبت جهانی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی بعدازظهر شنبه ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج و حضور در جلسه هم‌اندیشی که با حضور، مشاور امور مجلس و استان‌ها، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاون میراث‌فرهنگی و کارشناسان این اداره‌کل در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

در این جلسه مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6090228

دیگر خبرها

  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود