Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:05:55 GMT

همایش حمایت از بیماران ام. اس در سبزوار برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۶۱۸۹

همایش حمایت از بیماران ام. اس در سبزوار برگزار شد

رییس انجمن حمایت از بیماران ام. اس سبزوار شامگاه دوشنبه در این همایش گفت: این سازمان مردم نهاد در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون ۱۹۰ بیمار را زیر پوشش دارد که ۸۰ درصد از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

عاطفه متین‌نیا افزود: برخی از این بیماران سطح اقتصادی ضعیفی دارند که حتی امکان خرید داروهای مکمل را ندارند و باید حمایت‌‎های زیادی از آنان صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیماران ام. اس خدماتی مانند ام.ار.آی رایگان و تخفیفات دارویی از علوم پزشکی دریافت می‌کنند اما بهزیستی تا زمانی که بیماری به معلولیت نرسد امکان کمک ندارد و تنها پس از آن است که این بیماران را زیر پوشش قرار می‌دهد.

رییس سمن حمایت از بیماران ام اس سبزوار تصریح کرد: متاسفانه بهای برخی داروها از جمله ربیف بسیار افزایش پیدا کرده و از رقم ۹ میلیون ریال به ۹۰ میلیون ریال رسیده است که این امر باعث مشکلاتی برای تامین آن شده است.

متین نیا افزود: هم اکنون تامین داروهای ایرانی راحت‌تر و هزینه آن کمتر است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بیماری کرونا برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند خطرناک‌تر است و از این لحاظ بیماران ام. اس محافظه کارتر بودند که تا کنون دز چهارم واکسن کرونا به آنان نیز تزریق شده است.

او اظهار کرد: شیوه زندگی در دوران کرونا باعث افزایش افسردگی این بیماران شده بود که سعی شد با برگزاری مشاوره رایگان با متخصصان این مشکل رفع شود.

رییس انجمن حمایت از بیماران ام. اس سبزوار نیز گفت: ما چون یک سازمان مردم نهاد(سمن) هستیم، از بودجه زیادی برخوردار نیستیم و با وجود تقاضا برای تامین وسایل توانبخشی از جمله عصا، واکر، ویلچر و توالت فرنگی توانایی حمایت کافی از بیماران را نداریم.

متین نیا افزود: اخیرا یکی از پزشکان نیکوکاران یک بسته دارویی به انجمن هدیه کرد که مقدار قابل توجهی بود و توانستیم بیمارانمان را زیر پوشش قرار بدهیم.

وی با انتقاد از حضور نیافتن مسوولان در این همایش گفت: بیماران ام. اس بیش از هر چیز به توجه نیاز دارند اما در این همایش که با استقبال مردمی همراه شده است متاسفانه با وجود دعوت از تمام مسوولان مربوط، هیچ کدام از آنها حضور پیدا نکرده اند.

برچسب‌ها مشهد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سبزوار ام اس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سبزوار مشهد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سبزوار ام اس حمایت از بیماران ام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود

همایش «قدس از چشمان آقای نادر» مراسم یادبود نادر طالب‌زاده است که در حوزه هنری برگزار خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همایش «قدس از چشمان آقای نادر» به یاد زنده‌یاد نادر طالب‌زاده، یکشنبه 9 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

در این همایش چهره‌هایی نظیر آیت الله قائم مقامی، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمود مهتدی دیپلمات سابق، مجید شاه حسینی رئیس فرهنگستان هنر، حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، سعیدرضا عاملی رئیس اندیشکده مطالعات جهان، امیرحسین ثابتی نماینده منتخب مجلس، شهریار بحرانی کارگردان سینما، علیرضا قزوه شاعر رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما، رضا برجی مستندساز حوزه جنگ، رضا منتظمی مدیرعامل افق نو و دیپلمات سابق، محمدصادق شهبازی قائم مقام دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، محسن مقصودی فعال رسانه ‌ای و مستندساز و حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور خواهند داشت.

اولین مستند شهید آوینی پس از 44 سال رونمایی شد

نادر طالب زاده تهیه کننده، کارگردان، مستندساز و مجری تلویزیون بوده، او همچنین دبیر کنفرانس بین المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد موثر در تاسیس شبکه افق سیما و نیز عضو هیئت اندیشه ورز این شبکه بود.

 

.

 

وی در تاریخ 9 اردیبهشت ماه سال 1401 بعد از طی دوره سخت و طولانی بیماری دار فانی را وداع گفت، پیکر او پس در نزدیکی مزار شهید آوینی در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

براساس این گزارش، همایش «قدس از چشمان آقای نادر» به مناسبت دومین سالگرد عروج استاد نادر طالب‌زاده یکشنبه، 9 اردیبهشت ساعت 15 در سالن سوره حوزه‌ هنری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • پانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت