Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه امنیت غذایی در نظام قدیم توزیع یارانه بیشترین ضربه را متحمل شد، گفت: نظام غذایی وابسته واردات بود. - اخبار استانها -

رضا مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کاشان ، ضمن اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت و مردمی‌سازی نظام توزیع یارانه‌ها در شهرستان کاشان اظهار داشت: این قرارگاه به ریاست فرماندار تشکیل شده است و جلساتی در سطوح مختلف در این زمینه تشکیل شده است و مسائل مختلف در این قرارگاه رصد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقتصاد ما وابستگی عجیبی به دولت داشت، افزود: این موضوع لطمات سنگینی به اقتصاد خصوصی زده است و این موضوع در بحث امنیت غذایی نمود بیشتری پیدا کرده بود به نحوی که در این حوزه وابستگی قابل توجهی به واردات بود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با بیان اینکه در گذشته اعتبارات در گذشته در اختیار واردکننده قرار گرفت، ابراز داشت: زیرساخت تولید و امنیت غذایی به تدریج ضعیف شد و متاسفانه در بحث قوانین تمامی موارد به نفع واردکنندگان بود در حالی که هیچ جای دنیا این موضوع وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور متاثر از این تصمیم غلط بوده است، گفت: باز تولید با سیاست جدید دولت سیزدهم در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد در حالی که در نحوه شیوه اجرا ممکن است تفاوت و اختلافاتی وجود داشته باشد اما اصل اقدام باید برای مردم تبیین قرار بگیرد چراکه تمامی اساتید دانشگاه این اقدام را تایید می‌کنند.

مظلومی با بیان اینکه در موضوع مرغ اگرچه قیمت 58800 تومان است در بازار قیمت حوالی 40هزار تومان است، تصریح کرد: در موضوع شیر نیز روند به همین صورت است و با مردمی‌سازی یارانه‌ها این اعتبارات به تولیدکننده و مصرف‌کننده اختصاص پیدا کرد در حالی که در گذشته تثبیت قیمت وجود نداشت و هر روز تورم و افزایش قیمت را داشتیم.

وی با بیان اینکه صنایع غذایی ما از آب یارانه‌ای استفاده می‌کردند، تاکید کرد: بحث تولید ماکارونی و صنایع غذایی از این یارانه استفاده می‌شد در حالی که این یارانه به بحث صادرات اختصاص پیدا می‌کرد و بر همین اساس از سال 97 تاکنون وضعیت تولیدکننده به گونه‌ای بود که همواره به دنبال نهاده یارانه‌ای بود و مشکلات زیادی داشتند.

تعیین سهمیه آرد نانوایی‌های استان قزوین به بازرسان امنیت غذایی سپرده می‌شوداستاندار زنجان: هدف مهم دولت در جراحی اقتصادی حفظ "امنیت غذایی" کشور استفرمانده قرارگاه امنیت غذایی قزوین: 7 هزار تن مرغ گرم روانه بازار می‌شود

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با بیان اینکه بحث رقابت‌پذیری در گذشته وجود نداشت، افزود: نهاده در گذشته با قیمت تضمینی به دامدار می‌دادیم و موظف بود بر اساس قیمت دستوری دولت به فروش برساند چراکه از یارانه دولتی استفاده می‌شد و همین موضوع نشان از حذف رقابت‌پذیری بود.

انتهای پیام/801/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۱۳۷۹.۹ بوده‌است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۴.۱ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد افزایش یافته‌است. در ماه مورد بررسی میانگین شاخص قیمت در ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ۵۷.۸ درصد افزایش یافته‌است.

کاهش تورم ماهانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به ۴.۱- درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۲.۰- درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم «مرغ حذفی» (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم «جوجه یک روزه» (۱۱.۱- درصد) است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم «کود» (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم «جوجه یک روزه» (۱۲۹.۲ درصد) است.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی در داخل کشور در ۱۲ ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم «تخم مرغ خوراکی» (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم «جوجه یک روزه» (۱۰۰.۷ درصد) است.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

کد خبر 6092443

دیگر خبرها

  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!