Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئله حجاب و عفاف یکی از دغدغه‌های اصلی کشور در حوزه فرهنگ محسوب می‌شود و بدحجابی به عنوان گسترده‌ترین و اصلی ترین نماد هنجارشکن است. به عقیده کارشناسان آنچه که بر این فضای ولنگاری تأثیری بی‌حد می‌گذارد، فضای مجازی کنترل نشده و ماهواره است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، دین اسلام برای حفظ کرامت بانوان به رعایت حجاب و عفاف تاکید بسیار زیادی دارد و اهمیت این موضوع تا جایی است که حجاب و عفاف به عنوان دو مولفه اصلی می تواند بانوان و سپس جامعه را از گزند آسیب ها و انحطاط دور نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین مواردی که می تواند سبب تحکیم بنیان خانواده و سلامت جامعه باشد، رعایت حجاب و عفاف است که در آیات و روایات سفارش زیادی شده است از همین رو ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از طرق مختلف می تواند جامعه را در برابر تیرهای شوم دشمن بیمه کند.

دشمن بعد از شکست در جنگ سخت علیه کشور، از طریق تهاجم فرهنگی تیرهای خود را نشانه گرفت و یکی از اهداف دشمن، بنیان خانواده و تضعیف حجاب و عفاف در بین جامعه بود و برای این موضوع صدها شبکه ماهواره ای به همراه فضای مجازی با هزینه های کلان مهیا شده اند تا بتوانند روز به روز حجاب را کمرنگ و در نهایت بنیان خانواده را سست نمایند.

بدون شک افرادی که الگوهای خود را در بدحجابی از رسانه های غربی انتخاب می کنند، رفته رفته در منجلاب بدحجابی غرق می شوند و این گام اول برای تخریب بنیان خانواده است، افرادی که لباس های زشت و زننده که سنخیتی با فرهنگ و دین ما ندارند را به تن می کنند، در واقع مانند عروسک های خیمه شب بازی هستند که هر لباسی را بدون توجه به فرهنگ و دین به تن می کنند.

متاسفانه در فصول مختلف به بهانه سرما و گرما، حجاب و عفاف برای برخی از افراد که اعتقادی به حجاب ندارند رنگ عوض می کند، در گرما مانتوهای بدون دکمه، پاهای بدون جوراب، شلوارهای چسبان و کوتاه و روسری هایی به عقب رفته به بهانه گرم شدن هوا می پوشند و در زمستان هم از پوشش شال و کلاه که بیگانه با فرهنگ ما می باشد، استفاده می کنند.

این در حالیست که رعایت حجاب، سپری در برابر تیرهای دشمن است که انسان را از انواع آسیب ها به دور نگه می دارد و امروز دشمن همه تلاش خود را به کار گرفته تا بی حجابی را بیشتر از همیشه ترویج دهد.

اجرای طرح جامع حجاب و عفاف

روح انگیز جهان افروز کارشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: امروزه مسئله حجاب و عفاف یکی از مهمترین دغدغه های اصلی کشور محسوب می شود و بدحجابی به عنوان گسترده ترین و اصلی ترین نماد هنجارشکن است.

وی افزود: سالهاست که اقداماتی برای برخورد با بدحجابی و مسئله بدحجابی صورت گرفته ولی به نظر می رسد چندان موثر نبوده که به منظور برطرف شدن این مسئله و ارتقا وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و پیشگیری از آثار و پیامدهای سوء بدحجابی در خانواده و جامعه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر بنا به وظیفه ذاتی خود و با استفاده از نظرات و پیشنهادات کارشناسان، اساتید فن وعلماء، طرح جامع عفاف و حجاب را تدوین و جهت اجرا به  دستگاه‌ها ارائه نمود.

کارشناس خانواده تصریح کرد: این طرح دارای ویژگی های خاصی است از جمله استمرار داشتن، منطقه ای و مرحله ای بودن و توجه به فرهنگ بومی و زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه، استفاده از ظرفیت همه تشکل‌ها و فعالان مردمی دغدغه ‌مند نسبت به مسائل فرهنگی و در این طرح به جای برخورد مستقیم با افراد بدحجاب که دارای بار منفی در فضای عمومی جامعه می باشد، اقدامات دیگری صورت می گیرد.

جهان افروز بیان کرد: اجرای طرح به صورت گام به گام و مرحله ای صورت می‌گیرد یعنی ابتدا از محدوده یک منطقه مشخص از یک شهرستان در هر استان شروع می شود در گام بعد، معتمدین و ضابطین هر منطقه شناسایی وآموزش های لازم در خصوص طرح و شیوه های برخورد بر اساس شاخص های شرعی و قانونی با مظاهر و مصادیق بدحجابی های هنجار شکن توسط کارگروه اندیشه ورز به معتمدین و مجریان طرح ارائه می شود.

وی بیان کرد: سپس وظایف و برنامه های نهادهای مرتبط با طرح مساجد، بسیج، شهرداری و… تبیین و همزمان از توان رسانه‌ای و آمادگی لشکر سایبری برای به دست گرفتن فضای رسانه‌ای و مجازی به منظور آماده سازی افکار عمومی در همراهی با اجرای طرح کمک گرفته می شود.

نقش فرهنگ سازی و تبلیغ موثر در مسئله حجاب

کارشناس خانواده خاطرنشان کرد: اجرای طرح از دستگاههای دولتی مانند ادارات شروع می شود، به این نحو که با همکاری مدیر، شورای امر به معروف و نهی از منکر، مسئول حجاب و عفاف، حراست، بسیج، سازمان های مردمی فعال در حوزه حجاب و عفاف رعایت شاخص‌های حجاب و عفاف در مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر اساس کمیت و کیفیت عدم رعایت عفاف و حجاب برای مدیر و مجموعه آن دستگاه جریمه هایی مشخص می گردد.

جهان افروز گفت: از جمله عرصه های مهم در اجرای طرح، عرصه فضای مجازی است که در تمامی عرصه ها  فعال می باشد که اول فرهنگ سازی و تبلیغ موثر در منطقه اجرای طرح است، همچنین مقابله با تخریب ها و جو سازی ها و به انفعال کشاندن دشمنان در عملیات روانی با کمک لشکر سایبری و گام بعدی، برخورد با افرادی که در فضای مجازی هنجارشکنی می کنند.

وی اظهار داشت: گرچه بر اساس قوانین موجود بسیاری از نهادها و دستگاه ها در مسئله عفاف و حجاب وظایفی دارند اما هیچ نهاد یا دستگاهی به طور مشخص متولی این امر و پاسخگوی وضعیت حجاب و عفاف نیست که ستاد امر به معروف و نهی از منکر با توجه به وضعیت فرا قوه ای، مسئولیت اجرای طرح جامع حجاب را بر عهده گرفته است.

بانوان با رعایت حجاب، بهتر نقش خود را ایفا می کنند

حامد پرچی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: چیزی که می تواند بر جامعه اثرگذار باشد، مسئله حجاب و عفاف است که اهمیت ویژه ای دارد، یک جامعه براساس اعتقادات، ارزشها و چارچوب هایی که دارد برنامه ریزی می کند و پیش می رود که این اعتقادات براساس زمینه تاریخی، سنتی، قومی و  مذهبی تشکیل می شود.

وی افزود: در جامعه اسلامی ایرانی، حجاب و عفاف در مسائل و پدیده های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی دارد به طوری که با ورود اسلام و اهمیتی که برای زن قائل بوده است، این جایگاه ویژه دیده شده که نشان دهنده اهمیت یک زن در جامعه و خانواده است.

جامعه شناس با اشاره به نقش استراتژیک یک زن در خانواده، گفت: بانوان با رعایت حجاب و عفاف می توانند نقش خود را به خوبی درون خانواده و جامعه ایفا کنند به طوری که وقتی در یک جامعه یک بانو در چارچوب هایی که برای حجاب تعریف شده، حرکت می کند در واقع  تمام تاثیرگذاری خود را در جامعه نشان می دهد.

نقش فضای مجازی در ترویج بدحجابی

پرچی عنوان کرد: بانوان نقش سرنوشت ساز، ستون خانواده و امیدبخشی را درون خانواده دارند و در صورتی یک زن می توان نقش خود را ایفا کند که حجاب داشته باشد اما افرادی که بدحجاب هستند هیچگاه نمی توانند نقش خود را به خوبی در نقش دختر، همسر و مادر ایفا نمایند.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در ترویج بدحجابی، خاطرنشان کرد: خانواده ها با فضای مجازی از هم گسسته می شود و متاسفانه برخی از افراد بدحجابی تمایل دارند عکس های خود را در فضای مجازی به نمایش بگذارند که این کار در واقع پشت پا زدن به یک سری قواعد است که سبب می شود خانواده متلاشی شود.

جامعه شناس گفت: وقتی بی بند و باری ایجاد شود و قبح آن شکسته شود سبب از بین رفتن بنیان خانواده می شود و در نهایت فرزندان درون این خانواده ها رشد پیدا نمی کنند و مدام درگیری هایی را دارند که تاثیر منفی این افراد نیز سبب عدم انسجام در جامعه می شود.

تلاش دشمن برای کمرنگ کردن مسئله حجاب در جامعه

حجت الاسلام محمد پیریایی کارشناس دینی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: آیات زیادی در قرآن وجود دارد که به مسئله حجاب و عفاف تاکید و اشاره نموده و به صراحت مسئله حجاب را یک مسئله اصلی، واجب و جزء تکالیف الهی برشمرده است که همه انسانها اعم از زنان و مردان موظف هستند به این امر توجه ویژه ای نمایند.

وی بیان کرد: رعایت حجاب و عفاف یعنی انسان را از آسیب ها و هر چیزی که باعث تحقیر شود، دور نگه می دارد و دور شدن از حریم حجاب و عفاف سبب می شود تا هرگونه نگاه آلوده و مشکل انسان را تهدید کند.

کارشناس دینی تصریح کرد: کسانی که می گویند ما این چنین پوشش ها و بدحجابی را دوست داریم در واقع این افراد خلاف عقل عمل می کنند چرا که یک انسان عاقل هیچگاه خود را در معرض خطرات و تهدیدها قرار نمی دهد و انسانی که محجبه است می تواند در عرصه های مختلف حضور داشته باشد.

حجت الاسلام پیریایی عنوان کرد: افرادی که رعایت حجاب را ضروری نمی دانند نه تنها به خودشان بلکه به جامعه هم آسیب می رسانند و سبب می شود تا جایگاه انسان در عرصه اجتماع نیز تهدید شود و در این میان دشمن بیشتر از همیشه تلاش دارد تا به کانون خانواده ضربه می زند.

ضرورت تبیین اثرات حجاب

وی بیان کرد: ترویج بدحجابی یکی از اهداف دشمن است، کمرنگ کردن اعتقادات و ارزشها و دور کردن افراد از حجاب از طریق ماهواره ها و فضای مجازی سالهاست که دشمن برنامه ریزی کرده و وقتی تیرهای دشمن به سمت حجاب نشانه رود، به دنبال آن جدا شدن خانواده و آسیب هایی در جامعه رخ می دهد.

کارشناس دینی گفت: بدحجابی سبب بی اعتبار شدن فرد در جامعه می شود به طوری که این افراد برای شخصیت خود هیچ ارزشی قائل نیستند و یک ضرر اجتماعی هم به دنبال دارد و جامعه را به سمت بی عفتی سوق می دهد.

حجت الاسلام پیریایی اظهار داشت: افرادی که در جامعه بدحجاب هستند در خانواده هم با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شوند و در بسیاری از این خانواده ها گسست بنیان خانواده رخ می دهد و فرزندان این خانواده وقتی در این خانواده ای که به حجاب اعتقادی ندارد، بزرگ می شوند در آینده درک درستی از حجاب ندارند و لازم است این اثرات و ثمرات رعایت حجاب در جامعه تبیین شود.

به هر حال لازم است که با تبیین نتایج رعایت حجاب و عفاف و بازگو کردن آسیب های بدحجابی، اقداماتی صورت گیرد تا تیر دشمن به سنگ بخورد و شاهد رعایت حجاب و عفافی که متناسب با فرهنگ و دین است، باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسئله حجاب و عفاف رعایت حجاب و عفاف بنیان خانواده حجاب و عفاف فضای مجازی نقش خود اجرای طرح آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب

محمدحسین پویانفر (مداح اهل بیت (سلام الله علیهم)، با انتشار توییتی در شبکه ایکس از بودجه و عملکرد نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب و عفاف انتقاد کرد.

محمدحسین پویانفر از بودجه‌های عجیب و ناکارآمدی نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب و کم‌کاری فرهنگی وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و صداوسیما انتقاد کرد.

در توییت محمدحسین پویانفر آمده است: یک سکانس تاثیرگذار در یک سال اخیر در حوزه ⁧ حجاب ⁩ و عفاف منتشر کنید. می‌شود دان نپاشید و منتظر محصول بود؟! این بودجه‌ها چه می‌شود! الله و اعلم دوستان دلسوز و نگران اصل مطالبه اینجاست! حواس ما را به نتیجه کم کاری‌هایشان پرت می‌کنند؟!

دیگر خبرها

  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند