Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از کاهش روزانه بیش از ۱۲۶ هزار لیتر مصرف آب در این واحد صنعتی خبر داد و گفت: فرهنگ الگوی صرفه‌جویی مصرف آب میان کارکنان این شرکت به فرهنگی عمومی بدل شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، روح‌الله نوریان با بیان اینکه آزمون خطوط آب زیرزمینی آتش‌نشانی این واحد صنعتی با استفاده از گاز هلیوم سبب کاهش بیش از ۱۰۰ هزار لیتر آب در روز شده است، افزود: همچنین استفاده از آنتی اسکالانت در احیای بسترهای رزینی در واحدهای تصفیه آب سبب صرفه‌جویی روزانه بیش از ۲۶ هزار لیتر آب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای بازچرخانی آب این پالایشگاه اقدام‌های مؤثری در حال اجراست که در آینده نزدیک با نصب تجهیزات، روزانه حدود ۳۰۰ هزار لیتر آب خروجی واحد تصفیه پساب به چرخه مصرف این مجموعه باز می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه محدودیت منابع آب و افزایش تقاضا سبب شده امروزه بسیاری از نقاط جهان از جمله کشورمان با مشکل تنش یا بحران آبی روبه‌رو شوند، اظهار کرد: یکی از اقدام‌هایی که می‌تواند آثار مشکلات ناشی از کم آبی را کاهش دهد، فرهنگ‌سازی برای نجات آب و اصلاح الگوی مصرف آن بوده که این موضوع میان کارکنان این مجموعه نهادینه شده است.

نوریان یادآور شد: پایش مستمر آب، رفع مشکل پمپ کاندنس برگشتی، بررسی مه‌پاش‌های فن‌های خنک‌کننده، کاهش تعداد دیگ‌های بخار در مدار بهره‌برداری و کنترل مستمر خطوط لوله از لحاظ شکستگی و خوردگی از مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده همسو با این موضوع بوده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام پالایشگاه گاز ایلام صرفه جویی محیط زیست مسئولیت اجتماعی هزار لیتر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مجید رستگاری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی خواستار تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف طرح تعادل بخشی شد.

وی خواستار تلاش مضاعف و پیگیری های لازم در جهت تحقق اهداف برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی سال جاری و حفظ آب در آبخوان با هدف به تعادل رسانیدن وضعیت آبهای زیر زمینی استان شد.

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی تحقق برنامه های طرح تعادل بخشی را در راستای نجات آب و منابع آبی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

️رستگاری افزود: با اجرای برنامه های عملیاتی و برش‌های استانی طرح احیا و تعادل بخشی، می‌توان آب بیشتری را به بخش صنعت استان تخصیص دهیم که به مراتب بازدهی و اشتغال بیشتری به همراه خواهد داشت.‌

وی همچنین از مدیران امور خواست با تجهیز چاه‌های مجاز به ابزار اندازه گیری، چاه‌هایی که بیشترین ضرر را به آبخوان‌های استان وارد می کنند را شناسایی و در اولویت قرار دهند.

️مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: حفظ آبخوان‌ها مهم و برای استان حیاتی‌است و همه با هم باید در حفظ و نگهداری آبخوان‌ها تلاش کنیم و برخورد جدی‌تری با کسانی که برداشتهای بی‌رویه می کنند، انجام شود.

کد خبر 749480

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان