Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار زنجان در خصوص اینکه در انتصاب مدیران شهرداری آیا اجبار وجود دارد، گفت: روحیه‌ام این نیست که اجبار را از کسی قبول کنم و حتی روحیه ضدّ اجبار دارم و اگر لازم باشد، استعفا می‌دهم اما اجبار را قبول نمی‌کنم و مهم نیست که فرد مورد نظر، چه کسی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; علیرضا فیروزفر، ظهر امروز در نشست خبری با موضوع پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری با اشاره به حادثه متروپل آبادان اظهار داشت: این موضوع با کارهای شهرداری ارتباط دارد و در این راستا جلساتی با رویکرد توسعه پایدار شهری در زنجان برگزار کرده و موارد متعددی مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از سال جدید بر رونق ساخت‌وساز با کاهش تخلفات ساختمانی متمرکز شده‌ایم، خاطرنشان کرد: در این راستا تعامل با سایر سازمان‌ها از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان را آغاز کرده‌ایم.

فیروزفر افزود: با ایجاد تعامل و اتصال با ناظران و مجریان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به دنبال این هستیم که کاهش زمان اخذ گزارش تخلفات ساختمانی را داشته باشیم تا شهرداری قبل از وقوع تخلف در جریان امور باشد.

وی با بیان اینکه هدف عمده در این زمینه، ایجاد گشایش در ساخت‌وسازها است، تصریح کرد: بر روی طرح‌های محوری و منطقه‌ای کار می‌کنیم و 5 طرح محوری طی یک ماه اخیر را توانستیم به تصویب کمیسیون ماده 5 برسانیم و این روند ادامه‌دار خواهد بود که بعد از ابلاغ طرح‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

*‌ شهرداری، یک دستگاه عمومی غیردولتی بدون دریافت کمک‌های دولتی است

شهردار زنجان گفت: برای گره‌گشایی در معابر شهری با دادن مجوزها قبل از وقوع تخلفات اهتمام داریم که تشویق‌های زیادی هم در این رابطه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری به‌طور مشخص یک دستگاه عمومی غیردولتی بدون دریافت کمک‌های دولتی است، اظهار داشت: اگر کمک دولتی هم باشد در برابر بودجه خود شهرداری بسیار اندک است و در نتیجه تامین به‌موقع منابع باید در اولویت کارها باشد تا بتوانیم درآمد و هزینه را با برنامه‌ها تطابق دهیم.

فیروزفر با اشاره به افزایش 57 درصدی بودجه شهرداری زنجان در سال جاری نسبت به سال 1400 خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری زنجان از 840 میلیارد تومان در سال 1400 به 1316 میلیارد تومان در سال 1401 افزایش پیدا کرد که بعد از گذشت حدود 2 ماه از سال جدید 100 میلیارد تومان نیز با توجه به حجم برنامه‌های تعریف‌شده به این بودجه اضافه شد.

وی با بیان اینکه تلاش بر این شد که وزن پروژه‌های عمرانی را بالا ببریم، افزود: 53 درصد بودجه شهرداری زنجان در سال جاری به میزان 750 میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های عمرانی و 47 درصد مربوط به اعتبارات جاری و پشتیبانی است.

فیروزفر با بیان اینکه تحولات خوبی در حوزه اداری و مالی شهرداری زنجان در حال شکل‌گیری است، یادآور شد: شهرداری زنجان در تبدیل وضعیت همکاران، جزء رتبه‌های اول در بین دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته و 329 نفر از ایثارگران حائز شرایط تبدیل وضعیت، تعیین تکلیف شدند.

*‌ پروژه‌های عمرانی شاخص وضعیت خوبی دارند

شهردار زنجان با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی شاخص شهر زنجان خوشبختانه وضعیت خوبی دارند، گفت: 2 کار عمده در پروژه سبزه‌میدان صورت گرفت که یکی از این اقدامات، مهندسی ارزش بود که کفسازی، پروژه را معطل کرده بود.

وی با بیان اینکه کفسازی پروژه سبزه‌میدان با مهندسی ارزش رفع شد، افزود: سنگ‌ها از تراورتن که متناسب با شرایط آب و هوایی زنجان نبود به پیورهای بادوام تغییر یافت و طرح‌های متنوعی جایگزین شد و کفسازی قسمت شرقی پروژه آغاز شد.

فیروزفر با بیان اینکه اقدام دوم، انعقاد قرارداد تکمیلی پروژه سبزه‌میدان بود، خاطرنشان کرد: قرارداد اولیه پروژه سبزه‌میدان به مبلغ 64 میلیارد تومان منعقد شده بود که تاکنون 52 میلیارد تومان آن پرداخت شده که این مبلغ مربوط به قرارداد خالص بود و با احتساب مبالغ تعدیل و مابه‌التفاوت تاکنون 121 میلیارد تومان صورت‌وضعیت داشته است.

وی با بیان اینکه قرارداد تکمیلی به‌موقع و با قیمت مناسب بسته شد، اظهار داشت: مبلغ قرارداد تکمیلی 89 میلیارد تومان است که تعدیل بالایی خواهد داشت و تا حدود 200 میلیارد تومان افزایش می‌یابد تا پروژه به اتمام برسد.

* فاز جنوبی سبزه‌میدان تا پایان فصل پاییز به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار زنجان با بیان اینکه باغ‌راه شرقی سبزه‌میدان تا پایان خرداد به اتمام می‌رسد، گفت: کل فاز جنوبی پروژه نیز تا پایان فصل پاییز به بهره‌برداری می‌رسد مواردی مانند تامین منابع و عملیات شرکت‌های خدمات‌رسان و همچنین درخواست اوراق از خزانه نیز در تکمیل پروژه موثر هستند که البته خودمان را وابسته به این اورق نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تالار شهر نیز در حال آماده شدن است و فازهای بعدی نیز اجرا می‌شوند، ابراز کرد: تلاش می‌شود تا کل پروژه سبزه‌میدان حداکثر در بازه زمانی 15 ماهه به بهره‌برداری برسد.

*‌ محور پادگان تا نیمه تیرماه زیر بار ترافیک می‌رود

فیروزفر با بیان اینکه محور پادگان 2 محور دارد که یکی محور اصلی شرقی - غربی و دیگری، محور فرعی و کناری شمالی - جنوبی است، خاطرنشان کرد: زیرسازی محور اصلی امروز کامل شده و قرارداد آسفالت این محور نیز با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده که امیدواریم آسفالت‌ریزی از پایان هفته جاری، آغاز شود.

وی با بیان اینکه آسفالت‌ریزی محور پادگان تا پایان خرداد به اتمام می‌رسد، اظهار داشت: کارهای دیگری هم به عنوان مسائل جانبی باید انجام شود که نیازمند اقدامات سایر مجموعه‌ها است اما خود معبر به لحاظ عملیات عمرانی تا پایان خرداد آماده می‌شود که در صورتی که نسبت به امنیت محور با ارتش به توافق برسیم از اواسط تیرماه قطعاً بازگشایی می‌شود.

فیروزفر با اشاره به اقدامات در معبر کناری محور پادگان ابراز کرد: امیدواریم این محور به زودی زیر بار ترافیک برود.

شهردار زنجان با اشاره به پروژه دوربرگردان روگذر امام حسن مجتبی(ع) گفت: قبلا زمان افتتاح این پروژه سوم خرداد اعلام شده بود که البته منوط به برخی شرایط از جمله حل مشکل معارضان بود که این مشکل حل شده و قول قطعی افتتاح را گرفته‌ایم و امیدواریم تا پایان خرداد به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه پارکنیگ طبقاتی سعدی زنجان نیز پیشرفت خوبی دارد و تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: تاکنون 22.4 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و 25 تا 30 میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل آن نیاز است.

فیروزفر، بهسازی و کفسازی بازار بزرگ زنجان را از دیگر پروژه‌های عمرانی شهر زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد: راسته‌های بازار بالا از وضعیت خوبی برخوردار نیستند که طرح کفسازی آن تهیه و مناقصه نیز برگزار شده که قرارداد پیمانکار ظرف امروز یا فردا ابلاغ می‌شود و به محض هماهنگی با کسبه و اهالی منطقه، عملیات کفسازی با مبلغ اولیه 3 میلیارد تومان آغاز می‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به اجرای تقاطع فخری‌زاده گلشهر با 8 میلیارد تومان اعتبار گفت: این پروژه به‌صورت مشارکتی (50 - 50) توسط شهرداری و شرکت تعاونی گلشهر زنجان اجرا می‌شود که 4 میلیارد تومان کارهای عمرانی و زیرسازی انجام شده و بیش از 4 میلیارد تومان نیز آسفالت‌ریزی خواهد داشت که در حال اجرا بوده و طی روزهای آینده آماده افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.

 

*‌ تمام معابر شهر زنجان برای اولین بار اسکن لیزری شده است

شهردار زنجان با بیان اینکه یکی از کارهای بزرگی که در سال جدید آغاز شده، آسفالت معابر است، اظهار داشت: تمام معابر شهر زنجان برای اولین بار اسکن لیزری شده و معابر نیازمند آسفالت، اولویت‌بندی شده و معابری که بیشترین خرابی و همچنین بیشترین تردد دارند با یک توزیع موزون در سطح شهر پخش شده تا آسفالت‌ریزی شود.

وی با اشاره به تامین و دپوی 1055 تُن قیر قبل از عید و اورهال کردن کارخانه‌های آسفالت خاطرنشان کرد: این کار سبب شد تا آسفالت‌ریزی از 10 فروردین سال جاری آغاز شود و تاکنون 7 هزار تُن آسفالت‌ریزی توسط خود شهرداری انجام شده و یک هزار تُن قیر نیز در حال خرید است.

فیروزفر افزود: برای ادامه عملیات آسفالت‌ریزی از پیمانکاران دعوت شده و مناقصه اول نیز منتهی به قرارداد 20 هزار تُنی شده که عملیات آن از اتبدای هفته جاری با تراش آسفالت در بزرگراه 22 بهمن آغاز شده که این قرارداد در مناطق یک و 3 توریع می‌شود.

وی با بیان اینکه مناقصه دوم نیز در حال بررسی نهایی شرایط برای عقد نهایی قرارداد است، ابراز کرد: این مناقصه نیز برای آسفالت‌ریزی مناطق 2 و 4 خواهد بود.

فیروزفر با بیان اینکه در حال تهیه اسناد برای مناقصه سوم هستیم که این مناقصه نیز به زودی انجام می‌شود، بیان کرد: امسال 100 هزار تُن آسفالت‌ریزی (روکش) در سطح شهر زنجان خواهیم داشت که در مقایسه با سال‌های گذشته عدد قابل توجهی بوده و در پایان فصل کاری، ملموس خواهد بود.

*‌ اقدام به‌موقع در حوزه خدمات شهری حائز اهمیت است

شهردار زنجان با بیان اینکه بعضی معابر شهر زنجان نیاز به لکه‌گیری دارند، گفت: اکیپ‌های امانی شهرداری زنجان برای این کار کافی نبود و نیاز به حضور پیمانکار است که تاکنون 4 مرحله مناقصه شده که 3 مرحله به دلیل عدول قیمت‌ها از قیمت عادله منتهی به عقد قرارداد نشده و پاکت‌های مرحله چهارم نیز امروز بازگشایی می‌شوند که امیدواریم منجر به عقد قرارداد شود که در غیر این صورت، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که خودمان به لکه‌گیری در کنار پیمانکاران ورود کنیم.

وی یادآور شد: یک قرارداد در حوزه عمرانی آرامستان شهر زنجان به ارزش 12 میلیارد تومان در حال انعقاد است.

فیروزفر با بیان اینکه اقدام به‌موقع در حوزه خدمات شهری حائز اهمیت است، اظهار داشت: مردم هر سال از هجوم حشرات، شاکی بودند که امسال برنامه‌ریزی کردیم تا سمپاشی شهر قبل از شروع حمله حشرات باشد که این اقدام از جمعه شب آغاز شده که یک اقدام به‌موقع و حاصل برنامه‌ریزی از 45 روز قبل است.

وی با اشاره به گل‌کاری و فضای سبز خاطرنشان کرد: 50 هزار جعبه گل بنفشه و 60 هزار جعبه بوته‌گل بهاری تاکنون کاشته شده و 70 هزار جعبه گل تابستانه نیز آماده کاشت است که همه این‌ها محصولات و تولیدات شهرداری هستند.

شهردار زنجان با بیان اینکه برای جلوگیری از هدررفت آب، پلیس آب در هر 4 منطقه شهرداری زنجان تشکیل شده تا امکان خطا را به حداقل برسانیم، افزود: پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار کردن درختان و همچنین طراحی پارک‌های موضوعی نیز امسال در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسئولی که می‌خواهد کار را شروع کند برای برنامه‌ریزی به زمان نیاز دارد، گفت: توزیع عدالت‌محور مبلمان شهری، نیاز به زمانبندی و اجرا دارد که در اولویت قرار گرفته و مبلمان پارک‌ها نیاز به رسیدگی دارد.

فیروزفر با بیان اینکه دستور به تامین سِت بازی کودکان در پارک‌های مناطق محروم شهر داده شده است، ابراز کرد: وجود نواقص در مبلمان شهری درست است اما کمک و زمان برای برنامه‌ریزی و اجرا می‌خواهد.

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی تصریح کرد: شِمای کلی از دورنمای فرهنگی شهر را طی روزهای آینده خواهیم داشت اما شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی قرار نیست که وظایف دیگران را انجام دهد بلکه قرار است کاری که باید و بر عهده شهرداری است را انجام دهد.

*‌ استعفا می‌دهم اما زیر بار اجبار در انتصابات نمی‌روم

شهردار زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار موج رسا؛ در خصوص نحوه انتصابات و اینکه آیا مدیران انتصابی به وی تحمیل می‌شوند، گفت: این درست نیست که بگوییم یک مدیر در انتصاباتش استقلال کامل دارد چرا که فیلترهای مختلفی برای انتخاب و انتصاب یک فرد وجود دارد و انتخاب و انتصاب به‌طور کامل اصلاً معنایی ندارد و به برخی ضوابط باید دقت کنیم.

وی تاکید کرد: روحیه‌ام این نیست که اجبار را از کسی قبول کنم و حتی روحیه ضدّ اجبار دارم و اگر لازم باشد، استعفا می‌دهم اما اجبار را قبول نمی‌کنم و مهم نیست که فرد مورد نظر، چه کسی باشد.

فیروزفر با تاکید بر اینکه در وضعیتی نیستم و این موضوعات از بنده گذشته که مدیریتم را بخواهم با پذیرش اجبار ادامه دهم، تصریح کرد: شاید اگر 15 سال قبل بود، اجبار را می‌پذیرفتم اما امروز نمی‌پذیرم و روحیه ضدّ اجبار دارم.

شهردار زنجان با بیان اینکه اجباری برای حفظ خود ندارم، گفت: اجبار و دخالت در انتصابات مطلقاً منتفی است البته از مشورت استفاده می‌کنم.

*‌ انتصاب مدیرعامل سازمان آرامستان کاملا بر مبنای قانون است

وی در خصوص انتصاب مدیرعامل سازمان آرامستان و حاشیه‌های مربوط به انتقال وی از سازمان آتش‌نشانی اظهار داشت: در بدو ورود به شهرداری تقاضا کردم که افراد صلاحیت‌دار را معرفی کنند و مدیرعامل آرامستان نیز از بین همین پرس‌وجوها به بنده معرفی شد.

فیروزفر با بیان اینکه مدیرعامل آرامستان را نمی‌شناختم و توسط فردی که نه تنها در شورا و شهرداری بلکه اصلا در زنجان نیست به بنده معرفی شد، خاطرنشان کرد: ایشان فرد توانمندی است اما با وجود اینکه سازمان آتش‌نشانی، جزئی از ساختار شهرداری است باز هم به دلیل تعهد ایشان به خدمت در آتش‌نشانی، قضیه را منتفی کردیم اما گفتند که راهکار قانونی دارد.

وی افزود: بر اساس بخشنامه‌های موجود، مجوز انتصاب ایشان در سازمان آرامستان را از مدیریت امور شهری استانداری گرفتیم و انتصاب ایشان کاملا بر مبنای قانون است.

فیروزفر با بیان اینکه منسوب بودن مدیرعامل سازمان آرامستان به یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان صحت ندارد، تصریح کرد: ایشان یکی از مدیران موفق شهرداری بوده و عضو مورد نظر شورا نیز صراحتاً اعلام کرد که هیچ نسبت فامیلی با این مدیر ندارد.

*‌ پذیرش اجبار در انتصابات را کسر شان برای خودم می‌دانم

شهردار زنجان گفت: پذیرش اجبار در انتصابات را کسر شان برای خودم می‌دانم و اگر اجباری باشد واقعاً برعکس عمل می‌کنم و حتی اگر لازم باشد استعفا می‌دهم اما اجبار را نمی‌پذیرم.

وی با بیان اینکه با حقوق کمتر از دانشگاه، شهردار زنجان هستم، اظهار داشت: حقوق بنده با انتقال به شهرداری زنجان کاهش یافته و تاکنون هم تعیین نکرده‌اند و بدون تعیین حقوق کار می‌کنم که به محض مشخص شدن میزان حقوقم به‌صورت شفاف اعلام می‌کنم.

فیروزفر با تاکید بر اینکه هیچ مسئولیت دیگری ندارم که از طریق آن حقوق دریافت کنم، ابراز کرد: فعالیتی در سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه آزاد اسلام حتی به عنوان عضو هیات‌امنا ندارم و طی 4 ماه گذشته 3 بار تقاضا کرده‌ام که مسئولیت هیات‌امنای حسینیه اعظم را بر عهده فرد دیگری بگذارند که قبول نکرده‌اند و هم‌اکنون دریافتی‌ام فقط به عنوان هیات علمی دانشگاه زنجان است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهردار زنجان بهره برداری می رسد استعفا می دهم اما پروژه سبزه میدان پروژه های عمرانی شهرداری زنجان سازمان آرامستان تا پایان خرداد میلیارد تومان آسفالت ریزی محور پادگان برنامه ریزی پایان فصل معابر شهر شهر زنجان هزار ت ن آغاز شد زیر بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست ستاد اربعین استان، به بهره برداری از این جاده پیش از آغاز کنگره عظیم اربعین تاکید کرد و گفت: ایجاد این جاده، به طول ۷ هزار و ۴۰۰ متر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در دستور کار است.

وی همچنین به جانمایی مواکب در مرز مهران با در نظر گرفتن ملاحظات ترافیکی پرداخت و افزود: طرح ساماندهی میدان اربعین مسیر‌های ورودی و خروجی به این‌ میدان با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت بزودی آغاز خواهد شد.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام، نصب دستگاه ایکس ری و همچنین دوربین‌های پایش نظارتی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز