Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امیرحسین جمشیدی امروز با اشاره به اینکه طبق سیاست مدیریت ارشد استان فارس طی ۹ ماه اخیر ، هیچ گونه تغییر کاربری در حوزه باغات شیراز  صورت نگرفته است ،گفت: این موضوع طی 20 سال اخیر بی سابقه بوده است .

وی با اشاره به اینکه مجموعه باغات شیراز در دو محدوده باغات واقع در طرح تفصیلی و باغات قصر دشت تعریف می شوند ، بیان کرد: این مجموعه ، باغاتی که در محدوده طرح تفصیلی قصردشت شیراز تثبیت  شده اند شامل پنج گروه یک تا پنج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس بیان کرد: باغات گروه پنج، مشتمل بر باغاتی که قبل از تهیه طرح تفصیلی محدوده باغات خشک شده و یا باغات رزی مجموعه جبل دراک و یا باغات واقع در مناطق حاشیه ای و در مجاورت بافت مسکونی  هستند.

جمشیدی اظهار کرد: سیاست و رویکرد کلی در طرح تفصیلی باغات به گونه ای تعریف شده است که شهرداری را متعهد ساخته که تغییر کاربری های احتمالی در مورد باغات گروه ۵ لحاظ شود و در  قبال آن باغات گروه یک که غالبا باغاتی وسیع ، سرسبز و دارای درختان تنومند و با قدمت هستند ، تملک شود .

وی ادامه دا‌د: گروه دوم باغات ، باغاتی هستند که در خارج از محدوده باغات قصردشت بوده و در نقاط مختلف شهر به وسعتی حدود ۹۰۰ هکتار پراکنده هستند ؛ این باغات در اصطلاح باغات طرح تفصیلی نامیده می شوند و تغییر کاربری آنان در کمیسیون ماده ۵ انجام می شود .

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس خاطرنشان کرد: متاسفانه در سنوات گذشته  تغییر کاربری باغات گروه دوم یا همان باغات طرح تفصیلی به یکی از منابع درآمد شهرداری شیراز تبدیل شده بود ؛  این میزان تغییر کاربری در حوزه باغات در برخی دوره های مدیریت شهری تا حدی با کنترل  و در برخی از دوره ها نیز به میزان گسترده انجام می گرفت .

سیاست مدیریت ارشد استان فارس حفظ حداکثری باغات شیراز است  

جمشیدی اظهار کرد : در ۹ ماه گذشته بر حسب دستور و تاکید استاندار محترم فارس و توجه وی به ارکان محیط زیستی ، درختان شیراز و حفظ هوای پاک ، با هر گونه  طرح تغییر کاربری در مورد باغات قصر الدشت و سایر گروه های باغی در نقاط مختلف شهر به شدت مخالفت شده است .

وی گفت: در این راستا در ۹ ماه اخیر، حتی یک مورد تغییر کاربری باغات شیراز  در دستور کار کمیسیون ماده ۵ قرار نگرفته است .

جمشیدی از شهرداری شیراز و شهرداران مناطق و نیز ازافراد متقاضی تغییر کاربری باغات درخواست کرد : با توجه به سیاست مذکور و عزم جزم مدیریت ارشد استان  در این زمینه ، از ارسال تقاضای تغییر کاربری باغات به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ خودداری نمایند.

وی تاکید کرد : سیاست مدیریت ارشد استان حفظ حداکثری باغات شیراز و جلوگیری صد درصدی از تخریب و تغییر کاربری آنها است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: تغییر کاربری باغات مدیریت ارشد فارس باغات شیراز تغییر کاربری باغات مدیریت ارشد استان باغات شیراز طرح تفصیلی باغات گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سید اسماعیل علوی گفت: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته ۳۹ فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری‌های غیرمجاز ۲۲۸ هزار و ۹۷۰ متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می‌کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند.

دیگر خبرها

  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد