Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@18:52:42 GMT

پیگیری توازن شهری در طرح‌های تفصیلی مشهد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۶۶۰۳

پیگیری توازن شهری در طرح‌های تفصیلی مشهد

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی‌حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در طرح‌های تفصیلی در شمال و شمال شرق شهر برنامه این است که انتفاع و کاربری مناسب ایجاد شود تا توازن شهری لحاظ شود.

ابراهیم علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پروژه‌های زود بازده اولین مصوبه دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: در این مصوبه برای هر یک از محلات هدف، ۱۰ میلیارد تومان مصوب شده است و قرار شد در مدت زمان یک سال این پروژه‌های زود بازده به مرحله اجرا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بودجه سال گذشته منطقه سه شهرداری مشهد حدود ۷۵ میلیارد تومان بود، ادامه داد: در اصلاح بودجه سال گذشته به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده بود، در سال جاری بودجه منطقه سه بیش از ۲۷۴ میلیارد تومان است و امیدواریم تا پایان سال بیش از مبلغ محقق شود.

جذب اعتبارات پروژه‌های زودبازده در سال جاری

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در بودجه ۱۴۰۰ با آن مواجه بودیم، انتظار می‌رفت که تمام پروژه‌ها در سال ۱۴۰۰ آغاز شود، اما این اتفاق رخ نداد و حدود ۲۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که از این میزان تنها حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شد.

وی خاطرنشان کرد: تبصره‌ای برای بودجه سال ۱۴۰۱ برقرار شد که تمام اعتبارات پروژه‌های زودبازده که در سال ۱۴۰۰ جذب نشده است، در سال ۱۴۰۱ اضافه شود.

وی با تاکید بر اینکه جذب اعتبارات پروژه‌های زودبازده در سال جاری مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد، گفت: هر آنچه از اعتبارات ۸۰۰ میلیارد تومانی که در سال ۱۴۰۰ جذب نشده است، با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ جذب می‌شود، تاکنون تمام اعتبارات پروژه‌های زودبازده منطقه سه شهرداری مشهد باز شده و می‌توانند وارد مرحله عقد قرارداد شود.

علیزاده در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: در هشت ماه اخیر چندین فعالیت مهم انجام شده که جزو سیاست کلان شورای اسلامی شهر بوده است، در کمیته تدوین سیاست‌های کلی شورای اسلامی شهر اقدام به تهیه و تدوین سیاست‌ها کرده‌ایم که به تأیید اعضای شورای ششم شهر رسید.

وی اضافه کرد: برای تمام کمیسیون‌های تخصصی از منظر کمیسیون حاشیه شهر، نکات مورد نیاز، شرح وظایف و سیاست‌ها را تهیه کرده و به سایر اعضای شورای اسلامی شهر اعلام شد تا موارد در دستور کار کمیسیون‌ها قرار گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در مورد دسترسی مناسب شهروندان به مناطق حاشیه شهر، تصریح کرد: بحث دسترسی کرانه شمالی در دستور کار شهرداری قرار داده شده است تا دسترسی مناسبی برای حاشیه شهر ایجاد شود، در پروژه اعتبارات تملک نیز تبصره‌ای در بودجه لحاظ شده است که ۷۰ درصد اعتبارات تملک در حاشیه شهر هزینه شود تا بتوانیم دسترسی مناسبی برای شهروندان در حاشیه شهر ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این اعتبارات در حوزه‌های فنی و عمران، آسفالت، فرهنگی، خدمات شهری، فضای سبز، ترافیک و دیگر حوزه‌های مختلف لحاظ شده و تلاش می‌کنیم بر اساس به وعده‌های که به شهروندان داده شد، شاهد ارتقای سطح خدمات باشیم.

کد خبر 578599

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر مشهد مصوبات شورای ششم برنامه ریزی شهری پروژه هاي عمراني خدمات شهری بودجه و اعتبارات پروژه های نیمه تمام حاشیه شهرها تخصیص اعتبار پروژه های شهری بودجه 1401 مدیران شهری شهرداری مشهد شوراي شهر مشهد توسعه شهری مدیریت شهری لایحه بودجه 1401 خدمات شهروندان ساماندهي شهري بهره برداری از پروژه های عمرانی محلات حاشيه شهر رضایت شهروندان رعايت حقوق شهروندان دولت سیزدهم رفع حاشیه نشینی عضو شورای شهر مشهد راه ۴ ساله شورای ششم طرح تفضیلی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر مشهد ساماندهی حاشیه شهر میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود

شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد خدمتگزار مردم باشد گفت: هرکجا که مشکلی ایجاد شود، مجموعه شهرداری یزد در صف اول خدمت به مردم است و مطالبات و درخواست‌های آن‌ها را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی با تاکید بر اینکه شهر یزد با ثبت در میراث جهانی صرفاً یک شهر معمولی نیست، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر یزد در فهرست میراث جهانی ثبت شده و بسیاری از آثار و ابنیه این شهر نیز ثبت ملی است و نگاهی ملی و جهانی به بافت تاریخی آن وجود دارد و از مقامات کشور، دولت جمهوری اسلامی و استاندار محترم تقاضا داریم در مبحث قنات‌ها، فرونشست‌ها، فاضلاب شهری و ساماندهی مسیل شهر اعتبارات ملی تخصیص داده شد.

وی افزود: احیای مسیل به ویژه قسمت‌های ابتدا و انتهای آن برای جمع آوری روان آب‌ها، افزایش ایمنی و تاب آوری شهر در مقابل سیلاب‌ها امری ضروری است؛ ولی باید در نظر گرفت که تحقق این امر با اعتبارات شهرداری حتی اعتبارات چند سال شهرداری پاسخگو نیست.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: درخواست داریم هرچه زودتر نگاه ویژه‌ای به شهر میراث جهانی یزد شود و اگر این اتفاق نیفتد، با توجه به تغییرات اقلیمی که رخ داده است، هر سال شاهد این فرونشست‌ها در شهر یزد خواهیم بود و شاید این امر شدیدتر هم بشود.

محی‌الدینی گفت: اجرای شبکه‌های دفع آب‌های سطحی، حفر چاه‌های جذبی و احداث سیل بندها، گوشه‌ای از تلاش‌های شهرداری یزد در این مدت بوده است، به نحوی که با احداث سیل‌بندها دیگر دغدغه‌ای برای بارندگی‌های اخیر و ورود آب از بیرون یزد به داخل شهر نداشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد: سعی می‌کنیم تا پایان سال پروژه‌های باقیمانده در خصوص دفع آب‌های سطحی را تکمیل کنیم و مردم بدانند که دغدغه ما در شهرداری یزد این است که آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

کد خبر 748766

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است