Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه معارف اسلامی برای نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از طریق آزمون ورودی اختصاصی دکتری از میان برادران و خواهران طلبه دانشجو می پذیرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی، این دانشگاه وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ (ترم بهمن ۱۴۰۱) از طریق آزمون ورودی اختصاصی دکتری از میان برادران و خواهران طلبه (ویژه طلاب حوزه‌های علمیه) در رشته‌های مدرسی معارف قرآن و حدیث، مدرسی مبانی نظری اسلام،  مدرسی انقلاب اسلامی، مدرسی اخلاق اسلامی، مدرسی تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی در دوره روزانه (تحصیل رایگان) دانشجو می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شرایط متقاضیان
الف) عمومی
۱. داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
۲. حداکثر سن ۴۰ سال؛ متولدین بعد از یکم بهمن ۱۳۶۱ (مدت زمان خدمت سربازی (معافیت، محاسبه نمی‌ شود) و حضور در جبهه به سقف سنی افزوده می‌شود).

تبصره: اعضای رسمی هیأت علمی گروه‌های معارف اسلامی و اساتید حق‌التدریس گروه‌های معارف اسلامی به شرط داشتن گواهینامه تدریس سه ساله از معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی (مشروط بر اینکه در ۲ ترم گذشته تدریس مجاز داشته باشند) از داشتن شرط سنی، مستثنی هستند. 

۳. التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
۴. نداشتن سوءپیشینه کیفری، سوابق سوءاخلاقی، سیاسی و عقیدتی به تشخیص مراجع ذی‌صلاح.
۵. نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مراجع ذی‌صلاح همچون اداره نظام وظیفه و… .
۶. توانایی جسمی و روحی لازم جهت تدریس در دانشگاه، متناسب با رشته انتخابی.
۷. نداشتن استخدام در ارگان‌ها و یا سازمان‌های دولتی.
۸. دارا بودن شرایط عمومی مدرسی معارف اسلامی با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی و گزینش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها (احراز این شرایط پس از قبولی در آزمون کتبی، از طریق مصاحبه و… صورت خواهد گرفت).

 

ب) اختصاصی
۱. دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی ذیل:

الف) دانشنامه کارشناسی‌ارشد مدرسی معارف اسلامی.
ب) سطح سه حوزه علمیه مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه علمیه قم.
ج) گواهی خبرگان بدون مدرک (مرتبه مربی) مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح.
د) دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه دارای گواهی اتمام کفایتین (پایه ۱۰ کتبی) همراه با مدرک کارشناسی‌ارشد مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، متناسب با رشته‌های پنجگانه مدرسی معارف اسلامی به تشخیص دانشگاه.
ﻫ) دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه دارای سطح ۲ همراه با مدرک کارشناسی‌ارشد مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، متناسب با رشته‌های پنجگانه مدرسی معارف اسلامی به تشخیص دانشگاه.
و) داشتن دانشنامه کارشناسی‌ارشد برای متقاضیان اعضاء هیأت علمی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌ها با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها.

۲. قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی.
۳. سپردن تعهد محضری به دانشگاه پس از قبولی در آزمون مبنی بر خدمت (برابر با مدت زمان تحصیل)، در یکی از گروه‌های معارف اسلامی یا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها.

تذکر: داوطلبان تا یکم بهمن ۱۴۰۱ برای ارائه اصل مدارک تحصیلی فرصت دارند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، دانشجو ، قرآن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجو قرآن نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گروه های معارف اسلامی مدرسی معارف اسلامی کارشناسی ارشد مورد تأیید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد

پنجمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای با محوریت اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور، در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پنجمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای با محوریت اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور، در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله شاکری در اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور در قالب "کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله العظمی خامنه‌ای" که در سالن همایش‌های دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضور اساتید معارف اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریک روز معلم، گفت: تربیت فضلا و دانشمندان و اساتید معارف اسلامی، تربیت محقق و تدوین متون دروس معارف اسلامی یکی از رسالت های مهم دانشگاه معارف اسلامی است.

وی بررسی و تبیین اندیشه های اندیشمندان متصل به سرمنشاء نورانی قران را از رسالت های دانشگاه معارف اسلامی برشمرد و افزود: یکی از جدی ترین مطالبات اساتید و دانشجویان از این مجموعه این است تا راه را برای معارف قران در فضای دانشگاه هموار سازیم.

شاکری به نقش آفرینی های دانشگاه معارف اسلامی در بسط و نشر معارف قرانی به فضای دانشگاه اشاره و کرد و گفت: از 200 مقاله ارسالی به دبیرخانه پنجمین اجلاسیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرانی امام خامنه‌ای بیش از 70 مقاله به عنوان مقالات برتر اساتید معارف انتخاب شدند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گزارشی از رونمایی از کتاب 5 جلدی آثار فاخر پنجمین اجلاسیه ارائه کرد و افزود: در این دور از اجلاسیه پنل های تخصصی متعددی از جمله کمیسیون معارف قرآن و حدیث، تاریخ و تمدن نوین، انقلاب اسلامی و مبانی نظری نظام اسلامی در قالب کمیسیون های تخصصی ارائه خواهد شد.

وی بر اهمیت تداوم ارتباط مستمر با قران تاکید و بیان کرد: اساتید معارف باید در کنار ارتباط عمیق تر مبتنی بر تدبر، انس با قران را با محوریت تامل بر آیات در دستور کار قرار داده، معارف قرانی را استخراج کرده و ناظر به نیازهای اجتماعی در اختیار تنوع مخاطبانی قرار دهند.

شاکری با تاکید بر لزوم راهبری جامعه بر اساس اندیشه های قرآن محور، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی محور تمام مباحث و رویکردهای خود را در سیر مراحل تمام زندگی بر محوریت قران ترسیم کرده‌اند؛ امیدواریم بتوانیم اندیشه های ناب را در فضای دانشگاهی بسط و نظر داده، مطلعی بر نشر معارف قرانی در حوزه های تخصصی باشد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی