Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای دفاع ترکیه و امارات در جریان دیدار با یکدیگر به بررسی مسائل مهم و مورد توجه دو کشور، مسائل منطقه‌ای و همکاری نظامی پرداختند. همچنین دو کشور یادداشت تفاهمی در زمینه صنایع دفاعی امضا کردند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در سفری رسمی و بنا به درخواست محمد بن احمد البواردی، همتای اماراتی خود به ابوظبی سفر کرد و مورد استقبال وی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در جریان نشستی در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای، همکاری نظامی، امور مربوط به صنایع دفاعی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست توگای تونجر، سفیر ترکیه در ابوظبی و حمد محمد ثانی الرمیثی، رئیس ستاد مشترک ارتش امارت نیز حضور داشتند.

آکار همچنین در این سفر با محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات دیدار و با وی در خصوص ابعاد همکاری و کار مشترک بین دو کشور گفتگو کرد.

خبرگزاری امارات گزارش داد که دو طرف در مورد روابط دوستانه و جنبه های مختلف همکاری و کار مشترک بین امارات و ترکیه گفتگو کردند.

این نخستین سفر رسمی خلوصی آکار به امارات پس از ۱۵ سال محسوب می‌شود.

همکاری دفاعی

 در همین راستا، ریاست صنایع دفاعی ترکیه وابسته به ریاست جمهوری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، روابط و همکاری دفاعی بین ترکیه و امارات ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است، اسماعیل دمیر، رئیس آژانس صنایع دفاعی ترکیه، طارق عبدالرحیم الحوسنی، مدیر اجرایی شورای توازن اقتصادی امارات و همچنین مقامات نظامی برجسته و مدیران شرکت‌های میان دو کشور با یکدیگر دیدار کردند.

پس از این نشست دمیر و الحوسنی، یادداشت تفاهمی را در خصوص توسعه روابط میان امارات و ترکیه در زمینه صنایع دفاعی امضا کردند.

دو طرف همچنین مجددا "قصد نامه‌هایی" را در خصوص همکاری در زمینه صنایع دفاعی امضا کردند که در فوریه گذشته طی سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به امارات امضا شده بود.

ترکیه و امارات در جریان سفر اردوغان به ابوظبی در ماه فوریه، ۱۳ توافق در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، دفاعی، حمل و نقل، بهداشت و سلامتی و کشاورزی امضا کردند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: امارات ، ترکیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: امارات ترکیه دفاعی امضا کردند صنایع دفاعی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار  اظهارکرد: این تفاهم‌نامه در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، انتشار مقالات علمی و استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی همکاری خواهد کرد.

عبدالغفور بادپا افزود: امضای این تفاهم‌نامه، فرصت‌های جدیدی برای تبادل دانش و تجارب بین ۲ دانشگاه فراهم می‌کند و به ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در حوزه جغرافیا در منطقه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: توسعه دانش جغرافیا در جنوب شرق ایران‌، تمرکز بر حوزه‌های توسعه پایدار، مدیریت منابع آب و مخاطرات محیط زیستی، تبادل دانشجو و استاد، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک‌، انتشار مقالات علمی، استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی از اهداف عقد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار اظهار امیدواری کرد این همکاری مشترک، به حل چالش‌های منطقه جنوب شرق کشور و ارتقای سطح رفاه مردم این منطقه کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تپسل و شیپور قرارداد همکاری امضا کردند
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم